Stiri despre tiberiu soare

    101 rezultate: Sortare: Cronologic ↓ Dupa popularitate
  • Avalanşă de invitaţi la Operă
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Avalanşă de invitaţi la Operă

    Sunt perioade în care distribuţiile primei scene lirice naţionale abundă de oaspeţi. Din străinătate şi din ţară. Nu e rău. Publicul adoră intrările în rol, vocile noi şi diversitatea combinaţiilor între ele. Din punctul de vedere al temei alese, criticul a avut la dispoziţie, recent, două spectacole de interes, „Nabucco” şi „Tosca”.

  • În fine, „Tosca“
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    În fine, „Tosca“

    De ce aşa un titlu de cronică? Pentru că opera pucciniană este un opus obligatoriu, ce nu trebuie să lipsească de pe niciun afiş de teatru liric respectabil. Pe Splai era absent. Apoi, pentru că vocile disponibile erau la îndemână, cel puţin la Bucureşti.

  • Oaspeţi şi debuturi la
ONB sau „Rigoletto“ fără fior
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Oaspeţi şi debuturi la ONB sau „Rigoletto“ fără fior

    Reiau tema invitaţilor şi intrărilor în rol pe prima scenă lirică a ţării, incitat de un recent spectacol cu „Rigoletto“ de Verdi, în care baritonul clujean Balla Sándor a fost personajul titular, iar tânărul tenor Adrian Dumitru a debutat în straiele Ducelui de Mantua. Li s-a alăturat soprana Veronica Anuşca, Gilda, o artistă prea puţin prezentă pe afişul Operei Naţionale Bucureşti.

  • Doi baritoni într-un singur
„Don Carlos”
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Doi baritoni într-un singur „Don Carlos”

    S-a întâmplat recent la Opera Naţională Bucureşti. Într-un titlu pentru care Verdi a fixat ca de obicei cu preciziune timbralităţile personajelor vizavi de rolurile interpretate, de profilurile lor caracterologice, de dramaturgia izvorâtă din sursele literare, aici, piesa omonimă a lui Schiller forjată de libretiştii Méry şi du Locle, am întâlnit un bariton, pe tânărul şi promiţătorul Cătălin Toropoc, distribuit în rolul de bas al regelui Filip.

  • Geniul lui Puccini a
izbândit la Opera Naţională Bucureşti
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Geniul lui Puccini a izbândit la Opera Naţională Bucureşti

    În plină efervescenţă sărbătorească – Ziua Naţională şi Centenarul Marii Uniri, fostul management al primei scene lirice a ţării a programat în 14 decembrie „Tripticul“ („Il Trittico“) de Giacomo Puccini, la data precisă a aniversării celor 100 de ani de la premiera absolută de la Metropolitan Opera din New York.

  • Sărbătoriri la Opera
bucureşteană
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Sărbătoriri la Opera bucureşteană

    Evenimente deosebite au prilejuit spectacole cu dedicaţie, programate pe prima scenă lirică a ţării. Numesc Ziua Naţională, Centenarul Marii Uniri, dar a existat şi aniversarea a 97 de ani de la înfiinţarea Operei Române, deşi aceasta din urmă, la 8 decembrie, nu a fost evidenţiată în mod special.

  • La Operă, „Don Carlos”
îşi consolidează distribuţiile
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    La Operă, „Don Carlos” îşi consolidează distribuţiile

    Premieră a stagiunii anterioare, opera verdiană a avut „cast”-uri variate, alcătuite prin cele mai diverse combinaţii de cântăreţi autohtoni din teatrul bucureştean sau din ţară cu cântăreţi din diaspora română, precum şi cu invitaţi din străinătate etc.

  • Debuturi şi oaspeţi la Opera
bucureşteană (VIII)
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Debuturi şi oaspeţi la Opera bucureşteană (VIII)

    La final de stagiune, serialul se încheie cu cronica spectacolului „Carmen“ de Bizet, în care rolul titular i-a revenit tinerei Emanuela Pascu. Îl mai cântase pe prima scenă lirică naţională înainte de stagiul de pregătire la Atelierul Liric al Academiei Operei din Paris.

  • Debuturi şi oaspeţi la Opera
bucureşteană (VII)
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Debuturi şi oaspeţi la Opera bucureşteană (VII)

    Un nume de familie arhicunoscut în România şi în lume a apărut pe afişul primei scene lirice naţionale, în două distribuţii de sfârşit de mai. Holender. Îl poartă fiul cel mic al celui mai longeviv director al Operei de Stat din Viena, Ioan Holender, fost director al Festivalului George Enescu, actual consultant artistic la Opera Metropolitan din New York.

  • „Muzica Europei
– Zilele Europei“ 

la Casa Artelor „Dinu Lipatti“
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    „Muzica Europei – Zilele Europei“ la Casa Artelor „Dinu Lipatti“

    Stagiunea inaugurată în martie la Casa Artelor „Dinu Lipatti“ cu ediţia a doua a Festivalului „I love Lipatti“ continuă intens. În luna aprilie, după recitalul „Agnus Dei“ închinat Sf. Paşti şi prezentat în aceste pagini, au urmat Zilele Shakespeare, iar acum, „în minunata lună mai“, cum o numea Schumann, un lanţ de evenimente au marcat aniversarea Zilei Europei.

  • Sandra Ecobescu, fondatoarea Fundaţiei Calea Victoriei: „Domnul Djuvara a fost dascălul ideal, etalonul după care măsurăm viitorii profesori”
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Sandra Ecobescu, fondatoarea Fundaţiei Calea Victoriei: „Domnul Djuvara a fost dascălul ideal, etalonul după care măsurăm viitorii profesori”

    Sandra Ecobescu este preşedinta Fundaţiei Calea Victoriei, instituţie culturală independentă care concepe o mare varietate de cursuri şi evenimente interactive în domenii umaniste şi culturale pentru tineri şi adulţi. Într-un interviu pentru „Adevărul”, Sandra Ecobescu a povestit despre cum a ajuns să înfiinţeze fundaţia şi despre ajutorul pe care istoricul Neagu Djuvara i l-a oferit când a început să bătătorească  acest drum.

  • „Don Carlos”, premieră
la Operă
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    „Don Carlos”, premieră la Operă

    Marele titlu verdian a fost apreciat de noua conducere interimară a primei scene lirice naţionale drept potrivit spre a fi produs ca întâia montare a mandatului. Un demers pretenţios, pentru care a ales versiunea în patru acte, în limba italiană.

  • Cât costă onoarea, presupus lezată, a unui artist român?
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Cât costă onoarea, presupus lezată, a unui artist român?

    Sopranei Irina Iordăchescu şi dirijorului Tiberiu Soare le-a fost necesar un an întreg pentru a ajunge la concluzia că nu pot rămâne cu onoarea “nereperată” după scandalul care a zgâlţâit din temelii în primăvara anului 2016 Opera Naţională Română din Bucureşti.