Stiri despre tiberiu soare

    106 rezultate: Sortare: Cronologic ↓ Dupa popularitate
  • Despre noul „Turandot”
şi altele
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Despre noul „Turandot” şi altele

    După zece stagiuni de programări concertante la Bucureşti, ultimei opere pucciniene i-a venit rândul pentru o producţie scenică în teatrul liric de pe malul Dâmboviţei. Trecuseră aproape 50 de ani de la anterioara, 19 martie 1971, autografiată de Jean Rânzescu, nume de neuitat.

  • Dimineţi,
după-amiezi şi seri la Operă, 

cu oaspeţi, debuturi şi filme
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Dimineţi, după-amiezi şi seri la Operă, cu oaspeţi, debuturi şi filme

    Mai întâi un nou debut al tenorului Adrian Dumitru, ca interpret titular al operei „Faust” de Gounod. Pe prima scenă lirică naţională există o  montare veche de peste 20 de ani, semnată de Alexandru Tocilescu, în scenografia şi design-ul luminilor aparţinâtoare arh. Cătălin I. Arbore.

  • În memoria
tenorului Cornel Stavru, 

„Bal mascat“ la Operă
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    În memoria tenorului Cornel Stavru, „Bal mascat“ la Operă

    „Continuând o bună practică, prima scenă lirică a ţării a programat un spectacol comemorativ în memoria unuia dintre cei mai importanţi artişti lirici români din generaţia de aur a Operei bucureştene, tenorul Cornel Stavru, care ar fi împlinit 90 de ani în 31 august, dacă nu s-ar fi stins la 17 septembrie 2015. „Bal mascat“ de Verdi a fost unul dintre marile succese ale lui Cornel Stavru.

  • Grieg şi Orff la Operă
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Grieg şi Orff la Operă

    A fost o nouă premieră, asociere de două titluri simfonice populare, „Peer Gynt“, suite pentru orchestră de Edvard Grieg şi „Carmina Burana“, cantată scenică de Carl Orff, ultima imaginată în formă de balet. Un duplex cu afiş luxos, prin prezenţa lui Ion Caramitru, recitator în Grieg şi a coregrafului italian Davide Bombana în Orff.

  • Avalanşă de invitaţi la Operă
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Avalanşă de invitaţi la Operă

    Sunt perioade în care distribuţiile primei scene lirice naţionale abundă de oaspeţi. Din străinătate şi din ţară. Nu e rău. Publicul adoră intrările în rol, vocile noi şi diversitatea combinaţiilor între ele. Din punctul de vedere al temei alese, criticul a avut la dispoziţie, recent, două spectacole de interes, „Nabucco” şi „Tosca”.

  • În fine, „Tosca“
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    În fine, „Tosca“

    De ce aşa un titlu de cronică? Pentru că opera pucciniană este un opus obligatoriu, ce nu trebuie să lipsească de pe niciun afiş de teatru liric respectabil. Pe Splai era absent. Apoi, pentru că vocile disponibile erau la îndemână, cel puţin la Bucureşti.

  • Oaspeţi şi debuturi la
ONB sau „Rigoletto“ fără fior
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Oaspeţi şi debuturi la ONB sau „Rigoletto“ fără fior

    Reiau tema invitaţilor şi intrărilor în rol pe prima scenă lirică a ţării, incitat de un recent spectacol cu „Rigoletto“ de Verdi, în care baritonul clujean Balla Sándor a fost personajul titular, iar tânărul tenor Adrian Dumitru a debutat în straiele Ducelui de Mantua. Li s-a alăturat soprana Veronica Anuşca, Gilda, o artistă prea puţin prezentă pe afişul Operei Naţionale Bucureşti.

  • Doi baritoni într-un singur
„Don Carlos”
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Doi baritoni într-un singur „Don Carlos”

    S-a întâmplat recent la Opera Naţională Bucureşti. Într-un titlu pentru care Verdi a fixat ca de obicei cu preciziune timbralităţile personajelor vizavi de rolurile interpretate, de profilurile lor caracterologice, de dramaturgia izvorâtă din sursele literare, aici, piesa omonimă a lui Schiller forjată de libretiştii Méry şi du Locle, am întâlnit un bariton, pe tânărul şi promiţătorul Cătălin Toropoc, distribuit în rolul de bas al regelui Filip.

  • Geniul lui Puccini a
izbândit la Opera Naţională Bucureşti
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Geniul lui Puccini a izbândit la Opera Naţională Bucureşti

    În plină efervescenţă sărbătorească – Ziua Naţională şi Centenarul Marii Uniri, fostul management al primei scene lirice a ţării a programat în 14 decembrie „Tripticul“ („Il Trittico“) de Giacomo Puccini, la data precisă a aniversării celor 100 de ani de la premiera absolută de la Metropolitan Opera din New York.

  • Sărbătoriri la Opera
bucureşteană
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Sărbătoriri la Opera bucureşteană

    Evenimente deosebite au prilejuit spectacole cu dedicaţie, programate pe prima scenă lirică a ţării. Numesc Ziua Naţională, Centenarul Marii Uniri, dar a existat şi aniversarea a 97 de ani de la înfiinţarea Operei Române, deşi aceasta din urmă, la 8 decembrie, nu a fost evidenţiată în mod special.

  • La Operă, „Don Carlos”
îşi consolidează distribuţiile
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    La Operă, „Don Carlos” îşi consolidează distribuţiile

    Premieră a stagiunii anterioare, opera verdiană a avut „cast”-uri variate, alcătuite prin cele mai diverse combinaţii de cântăreţi autohtoni din teatrul bucureştean sau din ţară cu cântăreţi din diaspora română, precum şi cu invitaţi din străinătate etc.

  • Debuturi şi oaspeţi la Opera
bucureşteană (VIII)
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Debuturi şi oaspeţi la Opera bucureşteană (VIII)

    La final de stagiune, serialul se încheie cu cronica spectacolului „Carmen“ de Bizet, în care rolul titular i-a revenit tinerei Emanuela Pascu. Îl mai cântase pe prima scenă lirică naţională înainte de stagiul de pregătire la Atelierul Liric al Academiei Operei din Paris.

  • Debuturi şi oaspeţi la Opera
bucureşteană (VII)
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Debuturi şi oaspeţi la Opera bucureşteană (VII)

    Un nume de familie arhicunoscut în România şi în lume a apărut pe afişul primei scene lirice naţionale, în două distribuţii de sfârşit de mai. Holender. Îl poartă fiul cel mic al celui mai longeviv director al Operei de Stat din Viena, Ioan Holender, fost director al Festivalului George Enescu, actual consultant artistic la Opera Metropolitan din New York.

  • „Muzica Europei
– Zilele Europei“ 

la Casa Artelor „Dinu Lipatti“
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    „Muzica Europei – Zilele Europei“ la Casa Artelor „Dinu Lipatti“

    Stagiunea inaugurată în martie la Casa Artelor „Dinu Lipatti“ cu ediţia a doua a Festivalului „I love Lipatti“ continuă intens. În luna aprilie, după recitalul „Agnus Dei“ închinat Sf. Paşti şi prezentat în aceste pagini, au urmat Zilele Shakespeare, iar acum, „în minunata lună mai“, cum o numea Schumann, un lanţ de evenimente au marcat aniversarea Zilei Europei.

  • Sandra Ecobescu, fondatoarea Fundaţiei Calea Victoriei: „Domnul Djuvara a fost dascălul ideal, etalonul după care măsurăm viitorii profesori”
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Sandra Ecobescu, fondatoarea Fundaţiei Calea Victoriei: „Domnul Djuvara a fost dascălul ideal, etalonul după care măsurăm viitorii profesori”

    Sandra Ecobescu este preşedinta Fundaţiei Calea Victoriei, instituţie culturală independentă care concepe o mare varietate de cursuri şi evenimente interactive în domenii umaniste şi culturale pentru tineri şi adulţi. Într-un interviu pentru „Adevărul”, Sandra Ecobescu a povestit despre cum a ajuns să înfiinţeze fundaţia şi despre ajutorul pe care istoricul Neagu Djuvara i l-a oferit când a început să bătătorească  acest drum.

  • „Don Carlos”, premieră
la Operă
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    „Don Carlos”, premieră la Operă

    Marele titlu verdian a fost apreciat de noua conducere interimară a primei scene lirice naţionale drept potrivit spre a fi produs ca întâia montare a mandatului. Un demers pretenţios, pentru care a ales versiunea în patru acte, în limba italiană.

  • Cât costă onoarea, presupus lezată, a unui artist român?
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Cât costă onoarea, presupus lezată, a unui artist român?

    Sopranei Irina Iordăchescu şi dirijorului Tiberiu Soare le-a fost necesar un an întreg pentru a ajunge la concluzia că nu pot rămâne cu onoarea “nereperată” după scandalul care a zgâlţâit din temelii în primăvara anului 2016 Opera Naţională Română din Bucureşti.

  • Final de aprilie la
Opera din Bucureşti
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Final de aprilie la Opera din Bucureşti

    După scurta vacanţă de Paşti, stagiunea primei scene lirice naţionale continuă în forţă, cu dorita cadenţă de spectacole săptămânale. Imediat după cele trei zile de Sărbători Pascale, au urmat operă şi balet în patru seri, continuate cu cinci seri de afişe similare, în ultimele şapte zile ale lunii. O regularitate care sper să continue în mai şi iunie, chiar cu completări faţă de programul parţial publicat.

  • Evenimente lirice
bucureştene
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Evenimente lirice bucureştene

    Tradiţionalul Concert Extraordinar de Crăciun al Primăriei Capitalei a programat recent la Ateneul Român întâlnirea cu două tinere vedete ale artei lirice, doi cântăreţi care repurtează succese remarcabile pe marile scene ale lumii, soprana Anita Hartig şi tenorul Teodor Ilincăi.

  • Orchestra Română de Tineret pregăteşte, în decembrie, trei concerte extraordinare
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Orchestra Română de Tineret pregăteşte, în decembrie, trei concerte extraordinare

    Pe 5 decembrie va avea loc un Concert de Crăciun cu Orchestra Română de Tineret la Ateneul Român, sub bagheta dirijorului Tiberiu Soare. Pe 10 decembrie va avea loc concertul Iarna Magică, dirijat de Cristian Mandeal şi pe 13 decembrie un concert de Crăciun la Catedrala Sfântul Iosif. În ultimul concert va performa la orgă solistul Giorgio Benati.

  • Johan Kobborg răspunde mesajului de pe Facebook al Corinei Şuteu. Tot pe Facebook. Dirijorul Tiberiu Soare ar fi fost „mazilit“ de Rancea tocmai la Iaşi
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Johan Kobborg răspunde mesajului de pe Facebook al Corinei Şuteu. Tot pe Facebook. Dirijorul Tiberiu Soare ar fi fost „mazilit“ de Rancea tocmai la Iaşi

    Evoluţii noi în conflictul de la Operă: coregraful danez Johan Kobborg îi răspunde ministrului Culturii, Corina Şuteu, care a admis, într-un mesaj Facebook, că negocierile sunt „în impas“, întrebând, retoric, dacă îşi poate asuma cineva consecinţele „distrugerii trupei naţionale de balet“. Totodată, sursele „Adevărul“ spun că Rancea a executat un schimb „strategic“ de dirijori: Soare pleacă la Iaşi, iar în locul lui vine Bebeşelea.

  • Ce mai rămâne la Opera Naţională Bucureşti după regrete şi nemulţumiri? CRONICĂ
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Ce mai rămâne la Opera Naţională Bucureşti după regrete şi nemulţumiri? CRONICĂ

    După o lună de foc, marcată de scandaluri, numiri şi demisii, Opera Naţională Bucureşti încearcă timid să se refacă. Trei coregrafii distincte au fost montate la Opera Naţională Bucureşti, sub forma unui singur spectacol: „In the Night“, „In the Middle, Somewhat Elevated“ şi „Theme and Variations“. La ultimul volet a participat ca dirijor Tiberiu Soare.

  • Opera Naţională fierbe la foc mic. Johan Kobborg şi-a cumpărat bilet la premiera de vineri cu un triptic de balet, în care dansează şi balerinele care l-au contestat
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Opera Naţională fierbe la foc mic. Johan Kobborg şi-a cumpărat bilet la premiera de vineri cu un triptic de balet, în care dansează şi balerinele care l-au contestat

    „Războiul mocnit“ avându-i ca principali protagonişti pe Corina Şuteu, Beatrice Rancea, Johan Kobborg, Tiberiu Soare pare să intre într-o nouă fază, odată cu demararea strângerii a 400 de semnături în interiorul instituţiei împotriva revenirii danezului la cârma baletului ONB. Noua premieră de balet, care va avea loc vineri şi sâmbătă, îi va strânge laolaltă pe toţi cei implicaţi, indiferent de tabăra în care s-au poziţionat.

  • Scandalul de la Operă, departe de final: astăzi, noi negocieri
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Scandalul de la Operă, departe de final: astăzi, noi negocieri

    Vicepremierul Vasile Dâncu s-a întâlnit din nou, marţi, cu reprezentanţi ai angajaţilor Operei Naţionale Bucureşti (ONB), iar printre priorităţile discutate s-au numărat numirea urgentă a unui interimar ”competent” şi separarea instituţională, prin Hotărâre de Guvern, a Operei Naţionale din Bucureşti de Teatrul Naţional de Operetă ”Ion Dacian”.

Modifică Setările