E-factura, nu e-factura | 4 misiuni pentru antreprenori

0
0
Publicat:

Pentru că mulți antreprenori sunt pasionați de jocuri video, guvernul condus de Marcel Ciolacu s-a gândit să le ofere o provocare celor care se încăpățânează să facă afaceri în România.

E-factura devine obligatorie de anul viitor FOTO Shutterstock
E-factura devine obligatorie de anul viitor FOTO Shutterstock

În cazul în care ai deschis o SRL sau o PFA, probabil că ai auzit că „e-factura” devine obligatorie de anul viitor. Pentru a te ajuta să ai parte de o experiență de neuitat, guvernul s-a gândit că ar părea un proces mai palpitant dacă te-ar pune să treci prin mai multe misiuni. Pentru că am ajuns la finalul ultimei misiuni, m-am gândit că e posibil să te ajute să-ți povestesc prin ce am trecut, dacă abia îți instalezi jocul.

Misiunea 1: Obținerea semnăturii digitale

Trebuie obținută o semnătură digitală. Sunt firme care oferă acest serviciu fără să trebuiască să mergi până la sediul acestora. Eu am reușit să fac totul online. Am fost validat printr-o sesiune video. După câteva zile, am primit un token acasă. E important de reținut că trebuie să folosești token-ul tot timpul pe parcursul următoarelor misiuni. După ce instalezi programele solicitate, o să funcționeze de fiecare dată când introduci token-ul. M-a costat 96 de euro pentru o valabilitate de 3 ani.

Misiunea 2: Înregistrarea în SPV

Trebuie să te înregistrezi în spațiul privat virtual pe site-ul ANAF. Pentru aceasta, ai nevoie de un certificat de la firma care ți-a eliberat semnătura digitală. De asemenea, o să trebuiască să trimiți la ANAF cartea ta de identitate și actul constitutiv al firmei, semnat olograf, într-o arhivă tip Zip. N-o să accepte alt tip de format al arhivei. O să dureze o vreme până când o să primești confirmarea că e totul în regulă. Eu le-am dat un mail la o săptămână după ce am completat formularul să-i întreb cum facem, că mă prinde guvernul nepregătit. Mi-au răspuns la o zi după ce le-am scris. Nu știu dacă i-a grăbit faptul că le-am scris, dar am zis să-ți povestesc și asta, pentru că am harul povestirii.

Misiunea 3: Crearea unui cont pe o platformă de facturare

În cazul în care foloseai deja un site specializat pentru eliberarea facturilor, poți trece peste acest paragraf sau poți să-l citești pentru a mă judeca că foloseam Excel până zilele trecute. Ei bine, dacă totuși nu folosești deja o platformă de facturare, se pare că nu mai scapi, trebuie să-ți faci cont pe una. Eu am găsit o variantă moca timp de un an, iar după un an, dacă afacerea mea o să fie la fel de neînfloritoare și n-o să emit mai mult de 3 facturi, o să pot să folosesc site-ul acestor oameni gratuit, așa cum stătea Alan la Charlie în ”Two and a half men”.

Misiunea 4: Integrarea cu e-factura

În cazul în care ai terminat misiunea 2 și ai primit confirmarea de la ANAF, poți încerca să „integrezi cu e-factura” de pe site-ul pe care l-ai ales pentru emiterea facturilor. În teorie, ar trebui să fie o treabă rapidă. În practică, e posibil să dai de multe ori refresh, să închizi și să deschizi browser-ul și să-ți aprinzi multe țigări, sperând că o să meargă. La primele 100 de încercări pe care le-am făcut, platforma de facturare mi-a recomandat să intru după ora 18:00. Ei bine, n-am vrut să par genul de tocilar care ajunge primul la petrecere, așa că n-am încercat la 18:00, dar la ora 18:45 a mers brici. Conform platformei de facturare, am reușit să îndeplinesc ultima misiune.

De pe platforma de facturare, vei putea să transmiți factura către client și să o trimiți în SPV destul de rapid. Tot în platformă ar trebui să-ți apară și facturile pe care urmează să le primești de la parteneri.

O să fie necesar să transmiți în SPV doar facturile pe care le trimiți către alte firme, business-to-business, cum zice romglezul.

Ce se întâmplă la finalul jocului? Te întorci la muncă, pentru că acesta este farmecul când ești „propriul șef”.

Opinii

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite