Probleme la reabilitarea DN 1C: proiectantul a... uitat să prevadă canal colector şi trotuare pentru pietoni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucrările ar trebui să fie gata la începutul anului 2013

Primarii şi localnicii din comunele Ileanda şi Gîlgău, traversate de DN 1C, aflat în plin proces de modernizare, sunt nemulţumiţi de lucrările în execuţie şi cer Ministerului Dezvoltării lor găsirea urgentă a unor soluţii tehnice şi financiare.

Potrivit primarului comunei Ileanda, Petru Satmari, problema cea mai mare în cele două comune este faptul că proiectantul, firma IPTANA din Bucureşti, nu a prevăzut în proiectul tehnic canal de scurgere pe partea stângă a drumului (pe sensul de mers dinspre Cluj spre Baia Mare). În aceste condiţii, toate apele pluviale se scurg în curţile locuitorilor din zonă. "Problema e că este şi o zonă cu un anumit specific din punct de vedere meteorologic. Am avut zile în care s-au înregistrat cantităţi de precipitaţii de 80 - 100 de litri pe metrul pătrat, în numai 20 de minute", justifică primarul necesitatea stringentă a unui astfel de canal colector.

Primarul spune că, tot dintr-o scăpare de proiectare, nu a fost prevăzută o alee pietonală prin localităţile traversate de acest drum, ceea ce îi obligă pe pietoni să circule pe carosabil. "Acum încă mai e cum e, pentru că se circulă mai încet din cauza limitărilor de viteză, dar vă daţi seama cum va fi când se încheie lucrările", spune Satmari.

Toate aceste probleme au ajuns şi la urechile prefectului Filonaş Chiş, care s-a dus ieri în zonă pentru a se întâlni cu cei implicaţi - de la primari şi cetăţeni, la reprezentanţii constructorului, ai proiectantului şi ai beneficiarului, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. În urma întâlnirii, s-a încheiat un protocol cu soluţii tehnice, care va fi înaintat Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului pentru aprobare şi suplimentări de fonduri.

Proiectul de reabilitare a DN 1 C Dej - Baia Mare are o valoare de 240.935.966 de lei, bani asiguraţi din fonduri europene şi de Guvernul României. Sectorul de drum în lucru are o lungime de 86,49 de kilometri, din care 32,5 sunt în Sălaj. Lucrările au început în 2011 şi urmează să fie gata, conform proiectului, la începutul anului viitor. Titularul proiectului este Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, iar de execuţie de ocupă firma FCC Construccion SA din Barcelona, Spania.


Mai multe pentru tine:
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese