Tramvaiul turcesc de la Timişoara deţine un record mondial: Bozankaya este un pionier în industria mijloacelor de transport în comun
0Timişoara îşi testează noul tramvai, produs de consorţiul turco-german Bozankaya-Sileo. Vehiculul respectă standardele UE, are zero emisii de dioxid de carbon şi depăşeşte un record mondial.
Odată cu livrarea primului tramvai Bozankaya din seria celor 21 achiziţionate prin fonduri europene de Primăria Timişoara, oraşul se aliniază la standardele europene, atât în ceea ce priveşte reducerea poluării, unde România înregistrează printre cele mai scăzute scoruri din Uniune, cât şi în termenii confortului oferit pasagerilor pe timpul călătoriei.
Produs în Ankara, în cel mai nou centru de producţie, de 100.000 metri pătraţi, al consorţiului, din regiunea industrială din Sincan, cu o lungime de 29,99 metri şi o lăţime de 2,4 metri, primul tramvai livrat la Timişoara se află în ultima etapă de teste tehnice – cea pe teren, înainte de primirea aprobării din partea AFER.
Tramvaiul, produs cu ajutorul celor mai recente şi înalte tehnologii existente, este 100% electric, având zero emisii de gaze cu efect de seră.
“Vehiculul poate funcţiona şi autonom, pe baza unei baterii care poate fi încărcată direct de la cablurile de alimentare, pe o distanţă minimă garantată de 63 de kilometri, dar care poate ajunge până la 70 de kilometri, un record mondial în industria tramvaielor. Tramvaiul Bozankaya este un pionier în industria mijloacelor de transport în comun, având o capacitate mare de transport al pasagerilor, consum redus de energie, zero emisii, un design modern şi o autonomie mare a bateriei. Produs cu ajutorul celor mai avansate tehnologii, este soluţia ideală pentru transportul urban datorită eficienţei şi performanţei crescute. Dacă designul podelei 100% joase oferă un acces facil, vagonul spaţios şi luminos oferă satisfacţie crescută pasagerilor”, susţin cei de la Bozankaya.
Pe lângă nivelul ridicat de confort, tramvaiul asigură şi siguranţă maximă, nu doar pentru pasageri, ci şi pentru mediu.
“Grija producătorului pentru schimbările climatice poate fi verificată analizând evaluările şi datele din teren ale traficului din Turcia, unde emisiile de dioxid de carbon au scăzut drastic în ultimii 5 ani - mai exact cu 54.384 de tone, de când au început să fie folosite tramvaiele electrice produse de consorţiul turco-german. Aşadar, pentru Timişoara, achiziţia tramvaiului înseamnă un pas înainte în misiunea sa de a fi un oraş mai verde şi, în acelaşi timp, o mare schimbare pentru confortul cetăţenilor care, în prezent, se deplasează în oraş cu zeci de tramvaie care nu au fost înlocuite de 50 de ani, mai puţin de jumătate dintre ele fiind recondiţionate în ultimii 5 ani”, mai spun reprezentanţii companiei de la Ankara.
Un alt tip de poluare urbană, de multe ori neglijată, este cea fonică, la care tramvaiul electric al producătorului turco-german răspunde în parametri optimi datorită designului boghiului care minimizează vibraţiile şi zgomotul vehiculului pe linii.
"Facem eforturi mari în zona de cercetare şi dezvoltare"
Capacitatea tramvaiului este de 251 de pasageri – 48 pe locuri şi 203 în picioare.
„Schimbarea climatică este evidentă şi afectează toate ţările lumii. Stă în puterea noastră să folosim tehnologiile pe care le avem la dispoziţie, să dezvoltăm altele noi, şi să depunem un efort comun pentru a asigura sănătatea noastră şi a planetei. La Bozankaya, facem eforturi mari în zona de cercetare şi dezvoltare, având şi un centru dedicat, format din peste 1.000 de persoane, printre care ingineri, designeri industriali şi cercetători. Am investit peste 25 de milioane de euro în proiecte de cercetare şi dezvoltare în ultimii 10 ani. Folosim tehnologii de ultimă oră pentru producerea vehiculelor electrice destinate transportului public: troleibuze, tramvaie, autobuze electrice, trenuri de metrou, care au ajuns în toată lumea şi sunt folosite zilnic de milioane de oameni”, a declarat Aytunç Günay, General Manager şi Preşedintele boardului Bozankaya.
Siguranţa, pe primul loc
Înainte să îl livreze la Timişoara, echipa tehnică de producţie a companiei Bozankaya a supus tramvaiul unui set de teste complexe în fabrica din Ankara, pentru a se asigura că tramvaiul este eficace şi sigur din punct de vedere tehnic. Testele au vizat toate aspectele, de la intensitatea luminii în zona pasagerilor şi a şoferului, la funcţionalitatea uşilor călătorilor, până la etanşeitatea la apă şi testul de rezistenţă a bateriei. În această perioadă, tramvaiul circulă în oraş pentru a-i fi verificate sistemul de frânare şi factorul de încărcare, ultima etapă înainte ca tramvaiul să primească certificatul AFER.
Vehiculele Bozankaya, peste tot în lume
Vehiculele marca Bozankaya au fost primite cu entuziasm şi în alte state europene, precum Germania – unde circulă deja în 11 oraşe – sau Luxemburg. Mai mult, producătorul turco-german are deja o vastă experienţă în fluidizarea traficului. Împreună cu colosul tehnologic Siemens, a format un consorţiu care a livrat 193 de vagoane de metrou în Bangkok, capitala Thailandei, care transportă în prezent peste 1 milion de pasageri în fiecare zi. Producătorul continuă să coopereze cu mulţi giganţi internaţionali din industrie, precum Man, Siemens, Alstom şi Bombardier, alături de care livrează mii de autobuze şi vehicule feroviare. În plus, Bozankaya intenţionează să semneze contracte în Europa, America de Sud, în Orientul Mijlociu şi Orientul Îndepărtat.
În 2015, Frost & Sullivan a acordat Bozankaya premiul pentru Cea mai Inovatoare Companie a Anului.
În România, compania va mai livra şi alte tramvaie, la Iaşi. Finanţat majoritar din fonduri europene, proiectul presupune producerea a 16 tramvaie cu 5 module, lungi de 30 de metri şi cu o capacitate de 230 de pasageri. De asemenea, Bozankaya aşteaptă şi rezultatele altor licitaţii din ţară, pentru livrarea a altor 49 de tramvaie, fiecare cu o lungime de 18 metri, în alte patru oraşe din România: 9 tramvaie la Botoşani, câte 10 la Brăila şi Galaţi şi 20 la Ploieşti.
Istoria companiei Bozankaya
Fondată în urmă cu aproape trei decenii în Germania, Bozankaya are o experienţă solidă ca inovator în dezvoltarea şi fabricarea vehiculelor ecologice, cu economie de energie, cu zgomot redus şi cu cost redus pentru transportul public urban. Bozankaya deţine drepturile de proprietate intelectuală asupra vehiculelor şi tehnologiei produse în vastele sale unităţi de producţie, cu o suprafaţă de 100.000 mp şi situate în Ankara. Menţinând un accent puternic pe cercetare şi dezvoltare, compania a cheltuit peste 25 de milioane de euro în 30 de proiecte de cercetare şi dezvoltare în ultimii cinci ani. În iunie 2018, Bozankaya a devenit prima companie turcească care exportă trenuri de metrou, primele transporturi mergând către Proiectul Green Line din Bangkok.
Vă mai recomandăm:
Teste la mare viteză cu tramvaiul turcesc. Autoritatea Feroviară încearcă să vadă cum prind frânele la Bozankaya VIDEO
Tramvaiul turcesc de 2 milioane de euro a ajuns la Timişoara. Este cel mai performant din lume VIDEO
Se poate semna contractul cu turcii de la Kersan pentru autobuzele electrice. Nu a fost depusă nicio contestaţie VIDEO
Oraşul cu tramvaie de top mondial, dar cu macazuri schimbate ca pe vremuri: cu ranga
Primăria Timişoara a semnat contractul cu Bozankaya. Turcii vor livra primul tramvai modern în 2021