Ce poţi face dacă ai cumpărat online un produs care nu-ţi place. Termenul în care poţi returna marfa fără să dai explicaţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cifrele comerţului online sunt în creştere de la un an la altul, dar odată cu creşterea numărului de clienţi creşte şi numărul celor care sunt nemulţumiţi de produsele cumpărate de pe internet. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului a realizat un ghid util cumpărătorilor online.

Clienţii magazinelor online sunt protejaţi prin lege, iar actul normativ care reglementează drepturile consumatorilor la achiziţiile online este OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii. Potrivit datelor dinsponibile pe site-ul ANPC, clienţii magazinelor online trebuie să se asigure că site-ul de pe care se fac cumpărăturile afişează toate informaţiile despre principalele caracteristici ale produselor şi serviciilor comercializate, inclusiv preţul total al acestora, pentru a putea fi siguri că acestea sunt ceea ce vă trebuie.

ANPC atrage atenţia că prin legislaţie dispuneţi de 14 zile în care puteţi să vă răzgândiţi. „Trebuie să returnaţi produsele la adresa indicată de comerciant, achitând taxa de transport şi fără să motivaţi renunţarea la achiziţie. Ţineţi cont că operatorul economic trebuie să vă pună la dispoziţie – în format electronic – un formular de retragere sau să vă ofere posibilitatea de a completa orice altă declaraţie prin care să vă exprimaţi decizia de retragere din contract”, este sfatul ANPC.

Autoritatea Naţională de Protecţie a Consumatorilor mai arată că în cazul în care comerciantul nu a furnizat în mod clar informaţii despre dreptul de retragere din contract, perioada în care puteţi returna produsul se prelungeşte la un an. Perioada de retragere se calculează din momentul în care consumatorul  primeşte produsele.

„Pentru produsele care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid sau produsele sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator, produsele care au fost executate după specificaţiile consumatorului, ziarele sau periodicele care nu au fost livrate în baza unui abonament nu este aplicabil dreptul de retragere din contract. De asemenea, furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă livrarea a început cu acordul expres al consumatorului. Despre toate aceste produse exceptate de la dreptul de retragere, comerciantul trebuie să vă informeze chiar din pagina de prezentare a produselor”, mai arată reprezentanţii ANPC.

Mai multe pentru tine:
Alimentul care nu trebuie să lipsească din farfuriile românilor. Dr. Virgiliu Stroescu îl recomandă în fiecare zi: „Ne curăță și ne vindecă tot organismul”
Oana Roman nu îl mai menajează pe Botezatu! „Se îmbracă de zici că vrea să impresioneze un extraterestru cocalar”
Cum a folosit Rusia serviciul de informații externe în campanii de dezinformare: Moldova, Georgia, Serbia
Cauza morții bateristului Marius Keseri de la Direcția 5. Prietenii rup tăcerea. „Boala cumplită îl schimbase, nu-l mai recunoșteai. Venea la biserică să se roage”. Ultimele fotografii
Eduard, un copil de 10 ani, crescut de bunici și abandonat de părinți, luptă pentru viață! A vomitat sânge și are nevoie de o operație urgentă la inimă. AJUTĂ ȘI TU!
I-a donat propriul rinichi, dar n-a fost invitată la nunta Selenei Gomez. Cum explică donatoarea trădarea
Femeile care au înfruntat foamea, frica și moartea: adevărul despre cum a distrus Uniunea Sovietică Moldova anilor ’40
De ce Eugen Cristea și Anca Pandrea simt în casă energia persoanelor moarte: „Nu oricine poate”. Și Mihai Onilă are o legătură paranormală cu fiica-înger: „O aud mental”
Un obiect unic pe teritoriul fostei provincii romane Dacia, descoperit la Turda
Neliniște la palat! Ce crede familia regală britanică despre apariția lui Meghan Markle la Săptămâna Modei de la Paris
Trendul imaginilor generate de AI cu persoane decedate: alinare sau capcană emoțională? ANALIZĂ