Cât sport fac timişorenii. Sondajul arată că femeile fac mai multă mişcare pentru sănătate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sportul înseamnă sănătate FOTO 7card

Timişorenii preferă fitnessul şi aerobicul, cyclingul şi pilatesul, dar şi sqash-ul, jiu jitsu şi dansurile de societate.

Peste 10.000 de angajaţi din judeţul Timiş, abonaţi ai reţelei naţionale 7card, au făcut anul trecut 370.000 de ore de mişcare, consumând aproape 200 de milioane de calorii, arată un studiu care analizează activitatea abonaţilor celei mai mari reţele de centre sportive din România, în perioada ianuarie-decembrie 2018. 

Cu 16% din totalul abonaţilor, judeţul Timiş este pe locul trei în clasamentul zonelor cu cei mai mulţi abonaţi, după Bucureşti, cu peste 40.000 de abonaţi activi la finalul anului trecut, şi Cluj, cu aproape 15.000.

În Timiş, unde angajaţii au acces la un număr de 62 centre sportive reprezentând 10% din numărul total al reţelei în 2018, sportul este activitatea preferată după programul de lucru. 

Intervalul 16.00-19.00 este cel mai aglomerat. 2 aprilie 2018 a fost cea mai activă zi, iar lunea a fost ziua din săptămână cu cel mai mare trafic înregistrat în sălile de sport.

Sportul este practicat în special de femei

Sportul este practicat în special de femei, 51% dintre abonaţii 7card din judeţul Timiş fiind femei şi 49% bărbaţi. Vârsta medie e abonatului a fost anul trecut de 31 de ani, dar cele mai multe vizite în centrele sportive au fost înregistrate de cei de 26-27 de ani. Cel mai tânăr abonat a avut cinci ani, iar cel mai vârstnic, 76 de ani. 

“Încă de acum cinci ani, când am început să dezvoltăm reţeaua 7card şi la Timişoara, abonamentul a fost utilizat într-un procentaj mai ridicat de angajate. Sunt pasionate de activităţile de întreţinere şi mai nou, de cele în trend, cum sunt dansurile de societate”, declară Andrei Creţu, co-fondator 7card.    

Cei de la mulţi sportivi sunt în sectorul IT

Timişorenii preferă fitnessul şi aerobicul, cyclingul şi pilatesul, dar şi sqash-ul, jiu jitsu şi dansurile de societate.

Un top cinci al companiilor cu cele mai mulţi abonaţi 7card arată că acestea îşi desfăşoară activitatea în industrii precum automobile şi componente, IT, telecomunicaţii, servicii externalizate şi retail. În timp ce, un top al domeniilor în care activează cele mai multe companii care oferă angajaţilor acest beneficiu extrasalarial este dat de IT, automobile şi componente, sectorul public, retail şi pharma. 

„Abonamentul 7card este foarte utilizat în Timişoara şi constatăm un interes în creştere din partea angajatorilor de a oferi acest bonus angajaţilor, într-un pachet salarial care pe de-o parte să îi motiveze, alături de tichetele de masă sau asigurările de sănătate la clinicile private, iar pe de altă parte să constituie o investiţie pe termen lung în afacerea lor, pentru că au nevoie de angajaţi sănătoşi şi eficienţi”, spune Iulian Cîrciumaru, co-fondator 7card. 

Peste 700 de centre sportive

7card este un abonament unic la o reţea de peste 700 de centre sportive, aproximativ 70% din totalitatea centrelor sportive şi de relaxare din România. Abonamentul este oferit ca beneficiu extrasalarial angajaţilor din peste 1.600 de companii şi pe parcursul anului 2018 a fost folosit de peste 70.000 de angajaţi. 

“2019 a debutat cu o creştere a numărului de abonaţi nu numai la Timişoara, ci în toate oraşele unde suntem prezenţi, şi estimăm ca până la finalul anului să ajungem la 50.000 de abonaţi activi, 7card devenind astfel cea mai mare comunitate de sport, relaxare şi distracţie din România. Cu un tarif mai mic cu 25-40% faţă de media pieţei, 7card este cotat ca un beneficiu extrasalarial important în relaţia angajator-angajat”, precizează Andrei Creţu, co-fondator 7card.  

Ce este 7card

Compania Benefit Seven, înfiinţată în 2011 de către Andrei Creţu, Iulian Cîrciumaru şi Cătălin Ivaşcu, a introdus în România conceptul de abonamente unice cu acces concomitent la mai multe săli de sport şi wellness. În cei şapte ani de activitate, 7card s-a extins rapid, ajungând în prezent la un număr de peste 700 de săli în întreaga ţară şi la un număr total de peste 45.000 de utilizatori. În 2018 compania ajuns la o cifră de afaceri de şapte milioane euro, în creştere cu 50% faţă de anul anterior.  

În februarie 2016, Sodexo, lider mondial în Servicii pentru Calitatea Vieţii – beneficii extra-salariale pentru angajaţi (tichete de masă, tichete cadou, tichete de vacanţă, tichete pentru creşă), programe de incentivare, beneficii publice, servicii de alimentaţie/catering, managementul facilităţilor, a preluat 20% din acţiunile Benefit Seven, urmând ca în 2019 să devină acţionari majoritari. 

Mai multe pentru tine:
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta