Lecţii şi activităţi demonstrative în cadrul proiectului „Competenţele digitale în acţiune”, desfăşurat între parteneri din 4 ţări din UE

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În perioada 24-29 martie 2019 judeţul Dâmboviţa a gazduit două evenimente importante în cadrul Proiectului „Digital Competence in Action” (Competenţele digitale în acţiune), coordonat la nivel national de Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmboviţa.

„Este vorba de o întâlnire de management de proiect în care au fost prezenţi 16 reprezentanţi au autorităţilor regionale şi ai instituţiilor partenere, în care s-a analizat progresul proiectului, s-a discutat planificarea activităţilor transnaţionale şi locale pentru ultimul an de proiect şi posibilităţile de extindere a colaborării între instituţiile din cele trei state europene. În plus, pe parcursul săptămânii 25-29 martie, 31 cadre didactice din Spania şi Regatul Unit au vizitat şcolile şi instituţiile partenere în proiect implicându-se în activităţile propuse de acestea şi observând modalităţile în care sunt integrate competenţele digitale în activităţile educative la nivelul judeţului Dâmboviţa”, se arată într-un comunicat al ISJ Dâmboviţa.

Proiectul „Digital Competence in Action” cu o durată de 3 ani (2017 – 2020), se desfăşoară  în parteneriat cu 16 instituţii din Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, România şi Spania, dintre care 2 sunt autorităţi regionale ca şi ISJ Dâmboviţa.

Partenerii locali care au fost vizitaţi şi care au oferit lecţii şi activităţi demonstrative dezvoltate în proiect sunt Casa Corpului Didactic Dâmboviţa, Colegiul National "Constantin Cantacuzino" - Târgovişte, Şcoala Gimnazială ”Şerban Cioculescu” – Găeşti, Şcoala Gimnazială ”Tudor Vladimirescu” - Târgovişte şi Asociatia NEWPROJECTS. 

„Scopul acestui proiect este de a îmbogăţi formarea elevilor în privinţa pregătirii lor pentru piaţa muncii, prin crearea şi integrarea resurselor digitale în activităţile didactice. În acelaşi timp se urmăreşte oferirea de oportunităţi de dezvoltare profesională pentru cadrele didactice şi de a le pregăti pe deplin pentru activitatea la clasă, ca şi pentru propria lor carieră profesională. Totodată, prin activităţile desfăşurate în cei trei ani de proiect ne propunem să pregătim în acest domeniu în permanentă schimbare, părinţii şi membrii comunităţii mai largi, prin implicarea activă a acestora în activităţile planificate”, se mai arată în comunicat.