Slatina: Traficul spre Vâlcea, deviat prin Strehareţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reabilitarea zonei Strehareţi cu fonduri europene reprezintă varianta ocolitoare perfectă care să permită devierea traficului din municipiu spre Vâlcea. Proiectul se află în faza desemnării câştigătorului licitaţiei.

Odată cu implementarea proiectului „Reabilitare străzi zona Colegiului Agricol Carol I şi reabilitare zona Colegiului Naţional Agricol- Mănăstirea Strehareţi”, derulat prin Programul Operaţional Regional, Primăria Slatina a găsit şi soluţia de a devia o parte din traficul greu din oraş. Autovehiculele care merg spre Vâlcea vor putea ocoli oraşul prin zona Strehareţi. Lucrările vor fi demarate curând, proiectul fiind în faza desemnării constructorului.

Cost de execuţie, redus prin licitaţie

Valoare totală a proiectului este de 5,1 milioane lei, din care 2,81 milioane lei contribuţia UE, restul de la bugetul naţional şi cel local. Vor fi reabilitate străzile Drumul lui Stroe şi Cimitirului, consolidat versantul adiacent şi refăcut podeţul tubular aflat în vecinătatea Mănăstirii Strehareţi. „Au fost depuse trei oferte şi ne aflăm în perioada de selecţie a constructorului. S-a reuşit o reducere a costului de execuţie, de la 3,1 milioane lei cât era estimat, la 2,6 milioane lei suma ofertată”, spune administratorul public Minel Prina.
În prezent o zonă de câmp, unde abia au început să fie demarate câteva construcţii, Strehareţi este văzută ca o zonă cu potenţial. „Este o zonă cu potenţial urbanistic, zonă unde se va dezvolta oraşul în viitorul apropiat. Se lucrează în prezent la un Plan Urbanistic Zonal. Nu pot însă să vă spun când vom avea introduse utilităţi acolo. Investiţia privind reabilitarea străzilor are importanţă şi pentru preluarea traficului din municipiu. Drumul poate fi folosit ca variantă ocolitoare pentru cei care merg spre Drăgăşani”, confirmă Prina. Perioada de implementare este de 16 luni.
Centura ocolitoare a Slatinei va fi aprobată probabil anul viitor, fiind epuizate pentru 2011 fondurile CNADR. Cea de-a doua variantă, prima refuzată de sătenii din Salcia anul trecut, trebuie să obţină mai întâi avizele de la Ministerul Transporturilor.
Noul traseu, de 11 km,  propune ocolirea satului Salcia pe la nord şi ieşirea în DN 65 în apropiere de intersecţia spre Slătioara. Proiectul presupune pod nou dupa barajul de la Arceşti, un pod peste lacul de acumulare de la Satu Nou.