Care sunt lucrurile de care trebuie să ţinem cont când încheiem un contract cu o companie de telefonie. Plângerile depuse cel mai frecvent de români

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Oficiul pentru Protecţia Consumatorului înregistrează frecvent plângeri ale clienţilor de telefonie mobilă din România.

Clienţii companiilor de telefonie mobilă au încă foarte multe nemulţumiri din cauza serviciilor care nu întotdeauna se ridică la aşteptările lor.

Supratarifare şi costuri suplimentare, nefuncţionarea unor servicii şi aplicaţii etc sunt doar câteva din plângerile care se regăsesc chiar pe paginile online ale companiilor. Avocata Isabela Rabotka recomandă ca înainte să semnăm un contract cu companie de telefonie să ne informăm foarte bine asupra clauzelor.

“Relaţia client - companie de telefonie mobilă a început să se îmbunătăţeacă, în ultima perioadă cum în anii 2000 ne faceam grijă pentru costul unui minut de conversaţie acum aceste companii oferă diverse produse astfe încât să nu mai trebuiască sa ne numărăm minutele vorbite. Însă acest lucru nu înseamnă că nu trebuie să fim atenţi la condiţiile şi implicit costurile depăşirii pachetului de servicii oferit de compania de telefonie mobilă, deoarece acesta este momentul în care apar cele mai multe discuţii. Ca în cazul băncilor şi în relaţia cu compania de telefonie mobilă trebuie să citim cu atenţie contractul şi să vedem dacă putem să susţinem financiar plata lunară a facturii”, spune avocata.

 Isabela Rabotka atenţionează însă că nicio companie, sub nicio formă nu poate cere taxa de reziliere a contractului, iar abonaţii au dreptul să ceară întreruprea lui oricând doresc.

  “Conform legii, operatorii de telefonie mobilă nu au dreptul de a cere clienţilor, o taxă de reziliere atunci când aceştia din urmă doresc încetarea serviciilor înainte de expirarea duratei minime contractuale. Însă companiile de telefonie au dreptul să ceară despăgubiri de la clienţi, dar doar în cazurile în care există, realmente, un prejudiciu. Astfel trebuie să avem mare grijă când primim un telefon mobil gratuit la abonament, deoarece nimic nu este gratuit”, avertizează avocata.

Aceasta recomandă ca, în cazul în care considerăm că suntem victima unui contract cu clauze abusive, să ne adresăm în primă fază Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi ulterior instanţelor de judecată, evident cu respectarea termenelor legale.

Mai multe pentru tine:
Cel mai emoționant moment din semifinalele Vocea României 2025. Tânăra care i-a făcut să plângă pe Horia Brenciu și Theo Rose: „Ești un test pentru noi”
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Adio, nuntă regală! Prințul s-a despărțit de iubita pe care tocmai i-o prezentase Prințului Albert de Monaco
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
A plecat din Kenya în căutarea unui trai mai bun în România, însă salariul l-a dezamăgit. Iată în ce țară vrea acum să se mute acum
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Ce nu știai despre Raluca Moroșanu, judecătoarea care a înfruntat-o pe șefa Curții de Apel București, Liana Nicoleta Arsenie