FOTO Tramvaiul 101 a circulat din nou în Ploieşti, după aproape doi ani de reabilitări. Probe pe traseu

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Proiectul pentru reabilitarea liniei de tramvai 101 este gata. FOTO Dana Mihai

Tramvaiul 101, care leagă nordul Ploieştiului de sud, a circulat din nou sâmbătă în oraş, după o reabilitare care a durat aproape doi ani. Tramvaiul a circulat, deocamdată, doar în probe

Cel puţin unul dintre cele două trasee de tramvai din Ploieşti, cel care leagă nordul oraşului de sud, a fost gata la termenul prevăzut în contract, decembrie 2015. Lucrările pe tronsonul 101, cu o lungime de aproape 9 kilometri, au demarat în martie 2014 şi s-au desfăşurat etapizat, de la Spitalul Judeţean la depoul de tramvaie, de la depou până la intersecţia cu Republicii, de aici pe Gheorghe Doja până la BCR şi BCR – Gara de Sud.

Sâmbătă, un tramvai a circulat în probe de la nord până la sud, cu pasageri şi escortat de maşini de intervenţie, pompieri şi poliţişti locali.

Dincolo de imensul disconfort provocat de restricţiile de trafic, praf şi blocaje din timpul şantierului, pe lângă reabilitarea căii de rulare a tramvaiului, ploieştenii au câştigat şi o refacere a infrastructurii şi a suprastructurii căii de rulare a tramvaiului. Practic, toate străzile traversate au fost asfaltate din bordură în bordură, dând unitate unor artere cu mari probleme până la demararea proiectului.

În ceea ce priveşte proiectul liniei de tramvai, acesta a prevăzut refacerea peroanelor, cu adaptarea lor pentru persoanele cu dizabilităţi, a cablurilor de alimentare în curent continuu şi a liniei aeriene de contact şi refacerea stâlpilor de susţinere a reţelei. Lucrărilor vor reduce poluarea fonică şi a vibraţiilor şi vor permite rularea pe o linie modernă, silenţioasă şi rezistenţă.

Valoarea lucrărilor realizate pe linia de tramvai 101 au fost de peste 110 milioane de lei.

Nu la fel de repede s-au desfăşurat şi lucrările pe celălalt traseu al tramvaiului din Ploieşti, 102, unde încă se lucrează şi au fost întârzieri atât din cauza administraţiei locale cât şi a constructorilor.

Proiectul de reabilitare a căii de rulare pe cele două trasee este în valoare totală de peste 257 de milioane de lei şi este finanţat din fonduri europene. Acesta nu prevede şi achiziţia de tramvaie, astfel că, cel puţin o perioadă, în Ploieşti vor rula tot vechile tramvaie.

Mai puteţi citi

Proiect pentru demiterea primarului interimar al Ploieştiului. „Este principalul responsabil pentru situaţia fără precedent în care se află oraşul“

Moş Nicolae aduce la Ploieşti Târgul de Crăciun şi un concert Direcţia 5

Mai multe pentru tine:
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Adio, nuntă regală! Prințul s-a despărțit de iubita pe care tocmai i-o prezentase Prințului Albert de Monaco
Trei zodii își schimbă radical viața începând cu 1 ianuarie 2026. Vor avea parte de iubire și noroc din abundență
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Ce nu știai despre Raluca Moroșanu, judecătoarea care a înfruntat-o pe șefa Curții de Apel București, Liana Nicoleta Arsenie
Povestea fabuloasă a fabricii de pantofi construită de un om care abia știa să scrie. Le-a încălțat pe Sophia Loren și Elena Ceaușescu, iar mai târziu pe vedetele autohtone
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews