Cum funcţionează Dacia Electron, modelul experimental dezvoltat la Piteşti a cărui baterie se încarcă wireless. Când va intra în teste noul concept

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Vehiculul electric este construit pe un autoturism Dacia Sandero Stepway, prin înlocuirea sistemului clasic de propulsie cu un nou sistem electric

Dănuţ Gabriel Marinescu, directorul Centrului de Cercetare Ingineria Automobilului din cadrul Universităţii Piteşti, este artizanul unui vehicul electric din clasa compact denumit Sandero Electron şi al implementării, pe această maşină, a unui sistem de încărcare inductivă (wireless).

Dacia Electron este un concept de vehicul electric realizat la Centrul de cercetare „Ingineria automobilului” de la Universitatea din Piteşti în colaborare cu Renault Technologie Roumanie în cadrul unui acord de parteneriat pentru activităţi de cercetare ştiinţifică şi formare în domeniul vehiculelor electrice încheiat în anul 2017.

Mai exact, este vorba de  un proiect universitar realizat de un colectiv condus de Conf.dr.ing Dănuţ Gabriel Marinescu, format din cadre didactice, studenţi de la specializarea „Autovehicule rutiere” şi doctoranzi din cadrul şcolii doctorale „Ingineria autovehiculelor”

„Vehiculul electric este construit pe un autoturism Dacia Sandero Stepway, prin înlocuirea sistemului clasic de propulsie cu un nou sistem electric (AMBRA)  conceput în  laboratorul „Sisteme alternative de propulsie- Vehicule electrice şi Hibride” din cadrul centrului. Propulsarea vehiculului este realizată de un motor asincron cu puterea maximă de 32 kW, alimentat de la o baterie litiu-ion cu o tensiune de 250V”, explică, pentru Adevărul, conf. dr. ing Dănuţ Gabriel Marinescu, directorul Centrului de Cercetare Ingineria Automobilului (CCIA) şi coordonatorul Laboratorului Sisteme alternative de propulsie - Vehicule Electrice şi Hibride din cadrul Universităţii din Piteşti.

Conceptul Dacia Electron, modelul experimental a cărui baterie de tracţiune se poate încărca prin inducţie sau de la o priză casnică

Acumulatorului măşinii se poate încărca prin cablu de la o staţie casnică/publică,) dar şi pe  principiu a sistemului de încărcare inductivă.

„Încărcarea bateriei de tracţiune se poate face în mod clasic prin cablu de la o priză de 16A/32A şi prin inducţie (Wireless). De precizat că sitemul experimental de alimentare inductivă implementat pe Dacia ELECTRON a fost realizat de un colectiv de cercetători de la ICMET Craiova şi INDAELTRAC Craiova coordonat de domnul prof. dr. ing. Andrei Marinescu", mai spune

 Foto: Incarcarea prin cablu de la o statie de incarcare casnica/publica (stanga) si schema de principiu a sistemului de incarcare inductiva

Conceptul Dacia Electron, modelul experimental a cărui baterie de tracţiune se poate încărca prin inducţie sau de la o priză casnică

De precizat că acest proiect nu are nicio legătură cu niciun viitor produs Dacia (cel puţin deocamdată), chiar dacă este realizat pe o măşină a mărcii, valoarea sa fiind una experimentală, de cecetare.

Maşina atinge 110 Km/h şi va fi testată oficial anul viitor

Modelul experimental se alătură altor concepte realizate în ultimii 5 ani în cadrul centrului de cercetare „Ingineria automobilului”: Duster Z.E.RO 4WD- concept Dacia Duster cu propulsie electrică, Grand HAMSTER E4WD - concept Dacia Duster cu propulsie hibridă diesel-electrică” şi va fi testat anul viitor.

„Primele teste ale vehiculului vor fi realizate la începutul anului 2018 în poligonul de încercări Dacia de la Merisani. Performanţele estimate pentru acest concept sunt: viteză maximă 110 Km/h, autonomia după ciclul NEDC 100 km”, mai spune conf. dr. ing Dănuţ Gabriel Marinescu.

Proiectul a fost deja salutat de cercetătorii străini la o importanţă conferinţă de profil desfăşurată recent în Germania.

Prezentarea cercetariilor pentru Dacia Electron a fost realizată la <<EVS 30 - Conference & Exibition, 09-11 octombrie 2017, Stuttgart, Germania. EVS >> cea mai mare manifestare din domeniul vehiculelor electrice organizată anual de European Association for Electromobility - AVERE şi World Electric Vehicle Association – WEVA.

De asemenea, proiectul a fost prezentat în cadrul a două mari conferinţe desfăşurate, anul acesta, la Bucureşţi. Este vorba de „10th Internaţional Symposium on Advanced Topics în Electrical Engineering (ATEE), Bucureşti", desfăşurată între 23 şi 25 martie ” şi „EV 2017 Electric Vehicle Internaţional Conference, ICPE Bucureşti, desfăşurată între 5 şi 6 octombrie 2017.

Mai multe pentru tine:
Nu i-a citit niciodată fiicei „Cenușăreasa”, iar acum a interzis complet internetul în casă!
Ce nu s-a văzut la sfințirea Catedralei! Becali a pupat mătăniile, Băsescu a pupat blondele
Ținutul cetăților dacice, trezit de șuierul mocăniței din 1917. Georg Hocevar a restaurat o bucată din calea ferată din munți
Un stâlp sculptat cu un chip uman, vechi de 11.000 de ani, descoperit de arheologi
Câți ani de închisoare riscă Artanu, pentru agresiune sexuală?! Îndemnul avocatei Dalina Terzi pentru victimă: „Fetelor le e rușine, cedează psihic”
Hemoragie post-partum tratată în Germania. „Fiecare minut pierdut scade dramatic șansa la viață”
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru bogați și personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Mama măsura XS, fiicele cu siluete... lumești. Regina Letizia, superbă, dar îngrijorător de slabă la Premiile Prințesa de Asturia
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
Artistul internațional care nu și-a mai văzut de trei ani copilul diagnosticat cu autism, născut din relația cu o româncă. Dezvăluiri uluitoare despre ultima lor întâlnire! „Copilul striga la ușă disperat: Tati, tati!”