Mizeria din jurul şantierului căii ferate pe care trenurile vor trece cu 160 km/h i-a revoltat pe localnici

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Mesagerul Hunedorean.

Localnicii din Ilia s-au plâns autorităţilor de mizeria produsă pe drumurile comunei de constructorii noii magistrale feroviare din vestul ţării - sectorul Gurasada – Simeria.

Aproape 400 de locuitori din comuna Ilia au semnat şi au trimis autorităţilor o petiţie prin care îşi exprimă indignarea că, in centrul comunei, a fost amenajat un depozit de agregate minerale, al firmei care execută lucrări la calea ferată de mare viteză, pe tronsonul Simeria – Gurasada, a informat Prefectura Hunedoara.

Comisarii Gărzii de Mediu Hunedoara au constatat nerespectarea unor condiţii impuse prin  Acordul de mediu din 2012 deţinut de companie. „Nu este precizat depozitul/ platforma temporară de depozitare agregate din Ilia, care face obiectul sesizării. Nu sunt amenajate puncte speciale pentru îndepărtarea manuală sau mecanizată de pe pneurile echipamentelor şi utilajelor a reziduurilor la ieşirea din şantier”, a informat Garda de Mediu Hunedoara, conform unui comunicat transmis de Prefectură.

Acordul de mediu a fost emis din 2012 şi reviziuit în 2019, către CFR, titularul fiind Compania Naţională de Căi Ferate  „C.F.R.” –S.A., în calitate de beneficiar al investiţiei- Lotul 2 „Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici - Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan - European pentru circulaţia trenurilor de viteză maximă de 160km/h, Tronsonul 3: Gurasada – Simeria”.

Comisarii Gărzii de Mediu au efectuat controlul în teren în 5 februarie, împreună cu reprezentanţi ai antreprenorului lucrării, Asocierea FCC – Astaldi - Convensa şi în prezenţa reprezentanţilor Primăriei Comunei Ilia.
„Au fost impuse măsuri pentru Asocierea FCC – Astaldi - Convensa, de amenajare a unor puncte speciale pentru îndepărtarea manuală sau mecanizată de pe pneurile echipamentelor şi utilajelor a reziduurilor la ieşirea din şantiere, pe drumurile publice”, a informat Prefectura Hunedoara.

Investiţia de aproape 2,7 miliarde de lei
Sectorul Simeria – Gurasada, în lungime de 40,8 kilometri, este construit de Asocierea FCC – Astaldi – Contratas y Ventas. Contractul în valoare de 2,63 miliarde de lei a fost semnat la 30 august 2017, ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în 3 octombrie 2017, iar termenul estimat de finalizare a proiectului este octombrie 2020.

Contractul prevede modernizarea celor 41 de kilometri de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea a 17 poduri, dintre care cele trei peste râul Mureş, 27 de podeţe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare, lucrări civile în 9 staţii de cale ferată. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile obţinute prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 - 2020 şi de la bugetul de stat, iar termenul de execuţie este de trei ani.

Lotul Simeria – Gurasada face parte din Tronsonul Km 614 – Simeria noua magistrală feroviară de 141 de kilometri aflată în şantier în vestul ţării, a cărei finalizare a fost estimată în 2022. Magistrala va cuprinde 60 de kilometri de traseu nou şi nouă poduri peste râul Mureş.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Un nou şantier în Deva. Gara va intra în reparaţii capitale. Va fi renovată odată cu magistrala feroviară pe care trenurile vor circula cu 160 km/h

VIDEO Cum arată tunelul spectaculos prin care trenurile vor trece cu 160 km/h. Construcţia unică în ţară, finalizată cu o întârziere de doi ani din motive bizare

Şantierele feroviare uriaşe din România. Cât au lucrat constructorii căii ferate pe care trenurile vor circula cu 160 km/h


 

Mai multe pentru tine:
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru bogați și personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Nu i-a citit niciodată fiicei „Cenușăreasa”, iar acum a interzis complet internetul în casă!
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
Legenda Grasei de Cotnari: Vița nobilă a Moldovei, un dar de la Matia Corvinul
27 octombrie, ziua în care, în 1916, s-a încheiat cea de-a doua bătălie de la Oituz. Victoria importantă a trupelor române
Mama măsura XS, fiicele cu siluete... lumești. Regina Letizia, superbă, dar îngrijorător de slabă la Premiile Prințesa de Asturia
Ipotezele șocante privind craniile bizare de la capătul lumii. Un expert crede că este vorba despre altă specie
Artistul internațional care nu și-a mai văzut de trei ani copilul diagnosticat cu autism, născut din relația cu o româncă. Dezvăluiri uluitoare despre ultima lor întâlnire! „Copilul striga la ușă disperat: Tati, tati!”
Ce nu s-a văzut la sfințirea Catedralei! Becali a pupat mătăniile, Băsescu a pupat blondele
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Câți ani de închisoare riscă Artanu, pentru agresiune sexuală?! Îndemnul avocatei Dalina Terzi pentru victimă: „Fetelor le e rușine, cedează psihic”