Tablierul central al podului rutier din Portul Constanţa a fost montat. Va fi cel mai mare pod hobanat din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Montajul tablierului metalic la podul la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră a fost finalizat vineri, 22 august.

Tronsonul central montat are 17,2 metri şi 95 tone, montajul acestuia, de pe apă, realizându-se cu macaraua GSP Neptun cu o capacitate de 1.800 tone.

După montajul tronsonului central, se va executa atât placa de suprabetonare şi calea pe pod, cât şi reglajele fine ale eforturilor în hobane şi probele tehnologice în vederea intrării în exploatare a podului hobanat.

Proiectul “Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa” constă în realizarea mai multor obiective:
- podul hobanat peste Canalul Dunăre - Marea Neagră la km 0+540, având o lungime totală de 360 m, din care 200 m are deschiderea centrală şi alte două deschideri marginale de câte 80 m;
- viaducte de acces la pod;
- un viaduct pe malul stâng cu o lungime de 281,15 m (spre Constanţa), cu 8 deschideri;
- un viaduct pe malul drept cu o lungime de 262,42 m (spre Agigea), cu 8 deschideri;
- un pasaj de trecere la nivel cu calea ferată;
- lucrări de drumuri de acces spre zona de nord şi de sud a Portului Constanţa, inclusiv racordul cu varianta ocolitoare a municipiului Constanţa (A4), cu o lungime totală de 1.700 m;
- lucrări de construcţii civile şi anume două clădiri pentru asigurarea controlului accesului în port;
- parcări în zonele de acces la noile porţi de acces, 7 şi 10 bis;
- lucrări hidrotehnice şi de consolidări.

Proiectul a apărut ca o necesitate datorită, pe de o parte, posibilităţii conectării Portului Constanţa la Autostrada Bucureşti-Constanţa, prin varianta ocolitoare a municipiului Constanţa şi crearea unei alternative prin executarea unei bretele de conectare la şoseaua naţională existentă, iar pe de altă parte, datorită asigurării unei legături directe între zonele de Nord şi de Sud ale Portului Constanţa, fără tranzitarea oraşului.

Termenul de finalizare a lucrărilor la întregul proiect: „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa”, constituit din pod, viaducte, drumuri, clădiri de acces, parcări, lucrări hidrotehnice şi de consolidări, este 31 octombrie 2014.

Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră are o structură de tip hobanat şi va fi cel mai mare pod de acest gen din România. Acesta va avea o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea podului va fi de 17,4 metri, permiţănd circulaţia pe 4 benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră va fi de 18,4 metri.

Pilonii de pe maluri care sustin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării. Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului.

Vă mai recomandăm

VIDEO Cel mai mare pod de tip hobanat din România. Noul pod rutier de la Agigea va face legătura între A2 şi A4 cu Portul Constanţa

Mai multe pentru tine:
Divorț iminent pentru Prințul Harry? Presa speculează că Meghan Markle ar avea un copil din flori
Napolitane cu caramel şi nuci. Sunt gata în 30 de minute
Homosexualitatea și desfrâul din Biserica Română. Schimb de mesaje halucinant între un preot protosinghel și un tânăr + filmări în care bea vodcă și dansează pe manele. Dans din buric și în lăcașul sfânt: „Așa, iubirea mea” VIDEO
Cum să te bucuri de grătar, fără a-ți pune sănătatea în pericol. Nutriționist: „Un moment de relaxare, un stres pentru organism”
O descoperire rară care îi uimește pe arheologi: un pumnal vechi de 3500 de ani, găsit în inima Germaniei
Puțini șoferi știu. Cu cât se poate depăși viteza legală fără sancțiuni
Mai mulți turiști au fost nemulțumiți după ce au descoperit o taxă în plus pe bonul de la un restaurant din Italia. Pentru ce au plătit în plus
Cel mai important test dat de armata română în istoria modernă. Între sângele vărsat de țăranii din prima linie și planurile mârșave ale rușilor
Rețeta de vinete murate a Ancăi Pandrea: „Iura m-a învățat!” Ingredientul secret și trucuri ca murăturile să nu facă floare
Ce se întâmplă cu preotul homosexual de la Schitul Stânișoara care s-a filmat scandalos cu „iubi”. Arhiepiscopia Sucevei și Rădăuților explică rolul lui în biserică
Patru zodii sunt privilegiate de astre. Urmează o perioadă de aur, se anunță 23 de zile pline de reușite, iar totul se schimbă de pe 27 august