Cum să faci un logo care să-i convingă pe oameni să nu mai arunce mâncarea. Povestea „cavalerului cu furculiţă“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ştefan Asafti în prim plan, alături de echipa Food Waste Combate  FOTO: arhiva Ştefan Asafti

„În fiecare dintre noi există câte un cavaler care poate să aducă schimbare pozitivă în lume“, crede Ştefan Asafti, un designer grafic din Cluj. A creat identitatea vizuală pentru Food Waste Combat, proiect care şi-a propus să reducă risipa alimentară.

Ştefan Asafti, un designer grafic din Cluj, a aflat mai multe despre risipa alimentară după ce s-a întâlnit cu oamenii din spatele proiectului Food Waste Combat, o iniţiativă a JCI Cluj.

„De fiecare dată când deschid frigiderul sunt mult mai conştient că asta aici ar trebui să fie, asta ar trebui consumată aşa, asta aşa etc“, mărturiseşte el.

Mai crede că oamenii ar fi bine să fie mult mai responsabili în ceea ce priveşte alimentele pe care le aruncă şi ar fi bune pentru alţii. „Avem şi tendinţa de a arunca în coş (n. r. la cumpărături) chestii care ar putea să ne folosească cândva“, adaugă Ştefan.

Întâlnirea cu cei de la Food Waste Combat a fost una întâmplătoare. Totul a pornit de la un proiect de-al său legat de un un curs online de branding. Iar ca să iasă ca la carte avea nevoie de exemple detaliate, din realitate. A scris un mesaj pe contul de Facebook în care le cerea oamenilor să vină cu idei de proiecte din care urma să aleagă şi să creeze ulterior identitatea vizuală a proiectului câştigător. Numai că nu a fost unul, ci două care au trecut de criteriile lui Ştefan. Printre ele, cel al clujenilor de la Food Waste Combat.

Şi, în timp, lucrând pentru a găsi imaginea potrivită care să exprime ceea ce se dorea în lupta pentru risipa alimentară, a prins drag de proiect. Au fost întâlniri peste întâlniri, s-au făcut şedinţe foto cu membrii proiectului, s-a făcut o mini-strategie de brand în care s-au stabilit valorile echipei de proiect, ceea ce a uşurat ulterior munca pentru găsirea logo-ului potrivit.

Variante de cavaler. Cea aleasă este prima pe fond mov, cu un cavaler turcuoaz  FOTO: arhiva Ştefan Asafti 

Un altfel de ETC

Pentru cei din Food Waste Combat, prescurtarea „ETC“ nu vine de la „şi altele“, ci înseamnă esenţa echipei: valorile în care aceştia cred – Educaţie, Muncă în Echipă şi Creativitate.

S-a organizat şi un workshop în care au discutat potenţiale idei despre logo. După ce toată lumea şi-a expus ideile s-a ajuns la două concluzii: un pumn strâns ce ţinea un morcov pletos în semn de protest – cea mai votată idee -, respectiv un cavaler cu furculiţa. Fără măr. Ştefan a început să deseneze prima idee. Şi-a dat seama că prima ideea nu va funcţiona. Deşi se potrivea cu ceea ce îşi doreau, din punct de vedere tehnic, în termeni de execuţie – explică Ştefan - , cum era desenat pumnul şi detaliile lui, simbolul respectiv n-ar fi funcţionat într-un format mai mic pentru că nu se distingea exact ce este. A urmat o nouă întâlnire cu cei de la Food Waste Combat, le-a explicat de ce nu funcţionează. S-a concentrat ulterior pe a doua idee. 

„Au înţeles că intenţia este să scoatem cavalerul din fiecare dintre noi pentru că fiecare avem o parte foarte bună“, completează designer-ul grafic.

A fost ales movul deoarece e o culoare ce reprezintă creativitatea, valoare importantă pentru cei din proiect, şi e o nuanţă asociată cu regalitatea. „În fiecare dintre noi există câte un cavaler care poate să aducă schimbare pozitivă în lume, să contribuie la minimizarea risipei alimentare şi la conştientizarea ei“, subliniază Ştefan.

După ce a fost creat logo-ul cu cavalerul, simţeau că îi lipseşte ceva, iar ceea ce avea în mână putea aduce şi cu un trident, nu doar cu o furculiţă, Iar atunci ca să evidenţieze şi mai tare ideea de luptă împotriva risipei alimentare au decis să pună ceva legat de mâncare în vârful furculiţei. Cum în multe din fotografiile de la acţiunile lor din şcoli, Ştefan a văzut multe mere s-a gândit să pună un măr. „Odată ce am pus mărul în furculiţă, totul s-a legat“, apreciază el.
„A fost unul dintre cele mai complexe proiecte la care am lucrat“, adaugă Ştefan Asafti.

Logo-ul proiectului pe stickere, insigne, lemn  FOTO: arhiva Ştefan Asafti

Mai puteţi citi:

VIDEO Câtă mâncare cumpără românii inutil în preajma sărbătorilor. „Este o statistică reconfirmată ani de-a rândul“

Mai multe pentru tine:
Ce spune despre România un vlogger american ce a fost arestat în Rusia: Nu există nimic similar!
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Presupusul iubit al Rodicăi Stănoiu dezvăluie, în sfârșit, adevărul despre relația lor. Marius Calotă spune cine moștenește averea de milioane de euro VIDEO
În timp ce Katy Perry e îndrăgostită lulea de Justin Trudeau, Orlando Bloom nu mai acceptă să aibă orice iubită
Horoscop 19-25 decembrie. Taurii sunt puși în fața unei decizii, risc de pierderi pentru Săgetători
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța