STUDIU Centrul Vechi al Capitalei, între bonuri fiscale date la cerere şi produse alternative pentru bolnavi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Studiul a fost făcut în Centrul Vechi al Capitalei FOTO Adevărul

Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor de Strategiilor din România-InfoCons, în parteneriat cu Academia de Studii Economice (ASE), a realizat un studiu despre localurile din Centrul Vechi al Capitalei. În cadrul acestuia au fost incluse şi analizate 22 de unităţi.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor şi serviciilor comercializate pe piaţa românească, fiind realizat în Centrul Istoric al Capitalei. Cele mai căutate străzi pentru deschiderea de noi localuri sunt Smârdan, Lipscani şi Strada Franceză.

Bonul fiscal, opţiune sau obligaţie?

În cadrul studiului au fost identificate 22 de unităţi, fiind analizat modul în care se respectă drepturile consumatorilor, dar şi legislaţia în vigoare. În urma studiului a fost evidenţiat faptul că în 73 la sută dintre unităţile Horeca analizate nu se eliberează bon fiscal decât la cerere, iar în 27 la sută dintre cazuri a fost eliberat în mod automat, fără o solicitare ulterioară.

Cafeneaua Egipteană, Entourage, The Embassy, Hanul cu Tei, La Muse, Arcade Cafe şi  Curtea Berarilor se numără printre locurile în care se eliberează bon fiscal automat.

De asemenea, 63 la sută dintre unităţile analizate dispun de afişe obligatorii destinate consumatorilor. În cazul persoanelor care suferă de anumite boli, doar 59 la sută dintre localuri pun la dispoziţie produse alternative, precum zaharina.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor şi serviciilor comercializate pe piaţa românească, derulat de Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România -  A.N.P.C.P.P.S.România – InfoCons în cadrul consortiului I.C.R.T. -  International Consumer Research&Testing pentru produse şi servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetăţeanului consumator să fie făcută în cunoştinţă de cauză.

Cercetarea a fost realizată de Facultatea de Marketing din cadrul ASE, în parteneriat cu Agenţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor de Strategii din România- InfoCons.

Pe aceeaşi temă:

VIDEO Centrul Vechi din Bucureşti, spaţiu al veşnicelor schimbări: poveşti de prin hanurile comerţului de altădată şi idile în „inima distracţiei“ din Capitală

Antreprenor din Centrul Istoric: Oamenii cu bani mulţi nu mai vin în Centrul Vechi

Mai multe pentru tine:
Cele mai căutate cadouri pentru copii și adolescenți în 2025: Roblox, Minecraft, jocuri STEAM, Kendama și LOL
Mariana Moculescu, mesaj dur pentru Alexandra Velniciuc „Nu înțeleg cine stă în spatele acestor decizii” De ce nu a fost lăsată în primă instanță să intre la priveghi și cum a apărut apoi alături de Nidia UPDATE
Lancôme Bestseller în România: Parfumuri iconice, mascara virală și skincare premium pentru cadouri de lux
Black Friday 2025 „Bla-Bla Black Shopping Weeks” la XXXLutz: transformă-ți casa de sărbători cu piese spectaculoase și reduceri de până la 50%
Black Friday 2025 pe Flip.ro: cele mai mari reduceri la iPhone – economii de până la 1.000 de lei și telefoane premium sub 1.000 €
Cristina Teleanu, în lacrimi. Fosta avocată, devenită ciobăniță, acuzații grave pentru soțul ei: „Un om fără școală să mă umilească..."
Care este cel mai mare „viciu” al Dacianei Sârbu?! De abia acum a recunoscut! „De patru-cinci ori pe zi!”
Din ce cauză tot mai mulți tineri se îmbolnăvesc de cancer de colon. Mâncarea care îi îmbolnăvește
Chillmas Deals 2025 pe eMAG: cele mai bune oferte pentru decorațiuni de Crăciun cu reduceri uriașe de până la 78%
A Diamond Is Forever: colecția Primul diamant TEILOR — bijuterii luxury de la 500 lei pentru cadouri care spun povești
Prima Doamnă din Oman primește o distincție fără precedent! I-a fost înmânată chiar de soțul ei, sultanul Haitham bin Tarik Al Said