Punctele negre de pe arterele Capitalei. 40 de intersecţii riscante pentru şoferii bucureşteni
0Capcane şi obstacole sunt aproape pe toate arterele Bucureştiului, însă Brigada Rutieră a Capitalei a întocmit o hartă a celor mai periculoase 40 de intersecţii, unde au loc cele mai multe accidente rutiere, potrivit gandul.info.
"Punctul negru" este definit de poliţişti drept acel sector de drum unde, într-un interval de 5 ani, au avut loc cel puţin 10 accidente rutiere grave, cu cel puţin 10 morţi sau răniţi grav.
În total, în anul 2011, în cele 40 de puncte negre din Bucureşti au avut loc 159 de accidente rutiere, în care au murit 5 oameni, au fost răniţi grav 63 de oameni, iar alte 121 de persoane au fost rănite uşor, potrivit gandul.info.
În 2011, sectorul 1 a avut cele mai multe puncte negre din Bucureşti, 10. Cu toate acestea, cele mai multe accidente rutiere produse în puncte negre au avut loc în sectorul 2, pe raza căruia se află 9 puncte negre. Sectorul 1 este fruntaş şi la numărul de persoane care şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere produse în puncte negre - 3 în 2011.
Pincipala cauză: neacordarea de prioritate
Intersecţia care a dat, în 2011, cele mai multe bătăi de cap şoferilor, se află însă în sectorul 6. În locul unde Splaiul Independenţei se intersectează cu şoseaua Grozăveşti şi cu şoseaua Orhideelor au avut loc 13 accidente rutiere, în care 4 persoane au fost grav rănite, iar alte 17 persoane au fost rănite uşor. Cauza producerii acestor accidente a fost neacordarea de prioritate.
Cauzele accidentelor rutiere produse în cele 40 de intersecţii transformate în "puncte negre" au fost neacordarea de prioritate pentru vehicule sau pentru pietoni, traversarea pietonală neregulamentară şi viteza prea mare.
Topul intersecţiilor periculoase, pe sectoare
În sectorul 1. Cea mai periculoasă intersecţie din sector a fost şoseaua Bucureşti-Ploieşti (numerele 14 şi 17) cu Pasajul Băneasa. Aici au avut loc 5 accidente rutiere, în care un om a murit, iar 4 au fost grav răniţi. Cauza producerii accidentelor a fost traversarea pietonală neregulamentară.
În sectorul 2, în 2011, au existat 9 puncte negre, în care au avut loc 38 de accidente rutiere, a murit o persoană, 16 au fost grav rănite, iar 25 de persoane au fost rănite uşor. Cea mai periculoasă intersecţie din sector a fost şoseaua Colentina numărul 2 cu staţia RATB Bucur-Obor.
În sectorul 3, au existat 8 puncte negre, în care au avut loc 27 de accidente rutiere, a murit o persoană, 11 au fost grav rănite şi 19 au fost rănite uşor. Cea mai periculoasă intersecţie a fost strada Anastasie Panu cu strada Alexandru Moruzzi. Aici au avut loc 4 accidente, în care o persoană a murit şi 5 au fost rănite uşor. Cauza producerii accidentelor a fost neacordarea de prioritate între vehicule.
În sectorul 4, au existat 4 puncte negre în care s-au produs 14 accidente, au fost răniţi grav 6 oameni şi alţi 10 au fost răniţi uşor. Cea mai periculoasă intersecţie din sector a fost bulevardul Dimitrie Cantemir cu bulevardul Mărăşeşti. Aici au avut loc 5 accidente, în care o persoană a fost rănită grav şi alte 4 au fost rănite uşor. Cauza producerii acestor accidente a fost traversarea pietonală neregulamentară.
În sectorul 5, în 2011, au existat 3 puncte negre în care s-au produs 10 accidente, au fost rănite grav 5 persoane şi 12 persoane au fost rănite uşor. Cea mai periculoasă intersecţie din sector a fost strada Bachus cu strada Spiralei. Aici au avut loc 4 accidente, în care doi oameni au fost grav răniţi, iar 4 au fost răniţi uşor. Cauza acestor accidente a fost neacordarea de prioritate între vehicule.
În sectorul 6, în 2011, au existat 6 puncte negre în care s-au produs 34 de accidente, au fost răniţi grav 12 oameni şi alţi 32 au fost răniţi uşor. Cea mai periculoasă intersecţie a fost Splaiul Independenţei cu şoseaua Grozăveşti cu şoseaua Orhideelor. Aici au avut loc 13 accidente rutiere, în care 4 persoane au fost grav rănite, iar alte 17 persoane au fost rănite uşor. Cauza producerii acestor accidente a fost neacordarea de prioritate între vehicule.
„Şoferii nu sunt atenţi la semnalizări”
"Şoferii ignoră avertismentele. Există şi teribilism, şi neatenţie, pentru că multă lume e mai preocupată de viaţa de zi cu zi decât să fie atentă la semnalizări", a declarat Lucian Diniţă, şeful Poliţiei Române.
O altă cauză posibilă pentru accidentele din punctele negre este şi "varianta când în unele locuri s-a schimbat semnalizarea, prioritatea de trecere de exemplu, iar şoferii vechi merg pe ce ştiu ei", mai spune şeful Poliţiei Rutiere.