Singura absolventă de 10 la evaluarea naţională din Botoşani: “Capacitatea a fost privită cu dezinteres total “
0Alexandra Buchi este singura absolventă de gimnaziu notată cu 10 la evaluarea naţională. Eleva pune rezultatele jalnice de la capacitate pe seama dezinteresului cu care colegii săi au privit primul examen din viaţa lor. Adolescenta este convinsă că subiectele au fost de nivel mediu şi oricine putea lua măcar nota 7.
Absolventă a clasei a VIII a la Colegiul Mihai Eminescu din Botoşani cu nota 10, Alexandra Buchi este singura dintre cei 5600 de elevi din tot judeţul care a obţinut nota maximă la evaluarea naţională. Subiectele de examen i s-au părut floare la ureche şi nu înţelege de ce statisticile la nivel judeţean sunt atât de jalnice. „ Nivelul a fost mediu. Oricine putea face măcar de nota şapte chiar şi fără să învăţ foarte mult în gimnaziu. Chiar nu înţeleg cum de 42 de elevi nu au reuşit să obţină măcar nota doi la limba română. Doar dacă au fost total dezinteresaţi de acest examen", a spus Alexandra Buchi, absolventă de gimnaziu care va urma liceul la aceaşi colegiu.
Între timp, Inspectoratul Şcolar Judeţean a afişat listele finale cu rezultatele evaluării naţionale după soluţionarea celor 260 de contestaţii depuse la sfârşitul săptămânii şi pregăteşte repartizarea electronică a elevilor în cele 26 de licee şi şcoli profesionale din judeţ.
Rezultatele recorectării tezelor i-au surprins până şi pe şefii din Învăţământ. 75% din constestaţii au fost soluţionate în favoarea elevilor. 108 au primit note mai mari cu cel puţin 30 de sutimi la limba română şi doar 34 s-au ales cu note mai mici în urma recorectării tezelor. „ Surpriza cea mare a apărut la matematică unde au fost depuse 113 contestaţii iar 82 au fost soluţionate în avantajul elevilor. Cei mai mulţi au primit note mai mai cu 40 de sutimi dar există şi trei cazuri în care nota a fost mărită cu un punct.", a spus Daniel Botezatu, inspector general adjunct IŞJ Botoşani.
Inspectoratul Şcolar Judeţean a demarat o anchetă internă pentru a stabili cum sunt posibile aceste diferenţe de notare la o materie exactă precum matematica unde profesorul nu poate fi acuzat de subiectivism. „ Lucrările care au primit un punct în plus la contestaţie vor fi recorectate de o a III a comisie. Profesorii vor trebui să explice de ce au acordat note atât de diferite în condiţiile unui barem fix", a mai spus şeful IŞJ Botoşani.