Gaura neagră a înghiţit 20 de milioane de lei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cu aceşti bani s-ar fi putut construi 15 kilometri de drum la standardele UE. Astfel, bucata de şosea este cea mai scumpă din ţară.

Deşi s-au cheltuit până acum 12 milioane de lei, iar Guvernul a mai trimis o tranşă de 8,5 milioane de lei, drumul este şi în prezent impracticabil. Iniţial, lucrările au început în 2003 şi au durat până în 2007, timp în care a fost defrişată o bucată dintr-o pădure, s-a umplut cu pământ o vale  şi s-a construit o variantă de  drum, cu o lungime de circa un kilometru, paralelă  cu şoseaua veche care devenise impracticabilă.


La nici o lună după terminarea lucrărilor, înainte de recepţie, drumul nou construit s-a rupt şi a fost închis.  Circulaţia a fost nevoită să se reia pe vechiul drum, plin de cratere şi dâmburi, pe care se circulă şi în prezent.

Nu sunt vinovaţi
Aceasta este pe scurt povestea kilometrului de drum de la Dealu Mare care, la fel ca în balada lui Manole, ce se făcea ziua, dispărea noaptea. Prin comparaţie, cu aceşti bani s-ar fi putut construi cel puţin 15 kilometri de drum la standarde europene.

Singura explicaţie pentru cheltuirea banilor a fost că s-au ales soluţii tehnice ineficiente. Cristian Roman, prefectul judeţului, a declarat că se gândeşte să facă o plângere penală. „Nu ştiu dacă nu a fost făcută deja“, ne-a declarat prefectul Botoşaniului. Specialiştii în drumuri sunt de părere că lucrările au început prost din start şi că la Dealu Mare trebuia obligatoriu făcut un viaduct.

„Consider că s-au cheltuit mult prea mulţi bani. Acolo ar fi trebuit de la bun început să se construiască un viaduct, care ajungea la acelaşi preţ cu lucrările făcute până acum fără rost şi care ar fi rezistat o mie de ani. Din păcate, acum nici nu se mai poate face viaduct, pentru că ar trebui să mute din nou dealul pe care l-au săpat pentru a umple o văgăună pe care să treacă varianta nou construită“, a precizat Cristian Achiţei, specialist în cadrul Inspectoratului de Construcţii Botoşani. Soluţia care urmează să se aplice este ramforsarea pământului de sub drum cu armătură de plasă de sârmă, prin care să se scurgă apa din pânza freatică şi să fie oprite astfel alunecările de teren.

Drum spre Moldova
„Dacă lucrarea nu este făcută cum trebuie, există riscul ca drumul să se surpe din nou“, a atenţionat Cristian Achiţei. La început a fost în plan construcţia unui viaduct, dar s-a renunţat la proiect deoarece era nevoie de 25 milioane de lei. Drumul Botoşani-Stânca duce spre vama cu Moldova.

Mai multe pentru tine:
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Descoperire uluitoare despre Triunghiul Bermudelor. Doi seismologi dezvăluie ce se află sub fundul Atlanticului
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent