Sârbul care a dezvoltat de la zero una dintre cele mai mari companii de marketing din vestul României

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dalibor Vasiljevic are acum 35 de ani FOTO Bogdan Iancu

Un antreprenor de origine sârbă a dezvoltat de la zero una dintre cele mai mari companii de marketing din vestul României. Este vorba despre Dalibor Vasiljevic, fondatorul Rainfall, care a venit în Arad la studii şi nu a mai plecat.

„Am ajuns în Arad la studii, la 19 ani. Mă întreţineam singur şi am început să fac pagini web de pe un calculator împrumutat. Mi-am cumpărat unul abia după ce un client a plătit în avans un proiect.” Nu i-a fost uşor, dar a ştiut exact ce îşi doreşte să facă. Astfel, a reuşit ca la 23 de ani să dezvolte o afacere şi să aibă chiar şi angajaţi, iar 12 ani mai târziu, numărul acestora a ajuns la 17.

Dalibor are două masterate în marketing, iar pe lângă afaceri a predat şi la o Universitate din Arad. „Am terminat liceul în Ungaria apoi am ales să vin în România fiindcă este cea mai mare ţară din regiune şi o vedeam ca pe o piaţă în plină dezvoltare. Am venit direct în Arad, mi-a plăcut oraşul foarte mult, a fost dragoste la prima vedere. Nu ştiam la început că îmi doresc să rămân aici toată viaţa, în principiu am venit să văd cum este. Nu ştiam română, aici am învăţat limba. Imediat după facultate, în 2004, am înfiinţat firma Rainfall, aveam doar 23 de ani”, spune Dalibor.

Acesta povesteşte că a fost un început greu dar a fost încrezător în sine. „Nu am avut sediu efectiv. În 2002 - 2003 şi la începutul lui 2004, lucram împreună cu un asistent universitar; el făcea aplicaţii pentru desktop, eu paginile web şi consultam clienţii din punct de vedere al businessului, atât cât ştiam pe atunci. Lucram de acasă. Tipul avea un birou şi foloseam calculatorul lui. Atunci unul dintre colaboratorii cu care m-am înţeles foarte bine, un prieten drag şi în ziua de astăzi, mi-a propus să îmi deschid propria firmă pentru că i se părea extraordinar ce fac. Voiam să fac acest lucru, dar nu am avut bani pe atunci. Acest prieten al meu a spus că are o firmă de care nu mai are nevoie şi că o poate transcrie pe numele meu, a spus că mă ajută şi cu actele. Atunci am învăţat de la el una dintre cele mai importante lecţii de viaţă: că orice decizie este mai bună decât să nu iei nicio decizie. Deci nu există decizii bune sau proaste. Există doar decizii care ne duc într-o anumită direcţie”, mărturiseşte Dalibor.

La câteva zile după ce l-a sfătuit să înfiinţeze Rainfall, prietenul lui Dalibor a spus că are un client care îşi doreşte un site.

„Eram îngrijorat cum o să fie, mă gândeam cum să fac rost de bani să-mi iau un calculator. Omului îi trebuia un website de prezentare, i-am dat un preţ şi mi-a dat toţi banii în avans. Voia totul gata într-o lună de zile. Cu aceşti bani m-am dus la o firmă de calculatoare şi am cumpărat doar o unitate. M-am împrumutat de un monitor la mâna a doua, care nu avea carcasă, doar tub. Am pus câteva cărţi în spate şi am putut lucra. După câteva luni a apărut Confort I - o revistă din domeniul construcţiilor. Ei aveau nevoie de un designer, aşa că i-am ajutat, dar am cerut să am un birou în schimbul serviciilor mele. Acesta a fost primul meu sediu.”, mai spune Dalibor.

Echipa cu care lucrează Dalibor FOTO Bogdan Iancu 

Acesta menţionează că este foarte important să se înţeleagă că firma lui promovează un concept de muncă încă necunoscut de mulţi antreprenori, deoarece „marketing exista realmente în România de peste 15 ani şi cea mai mare greşeală este că oamenii interpretează marketingul ca fiind publicitate, nu ca fiind studiu de piaţă, cunoaşterea ei. Toţi antreprenorii, toate companiile fac un singur lucru: vând produse sau servicii; dar şi serviciile sunt nişte produse. Problema este că dacă vrei să vinzi un produs, trebuie să ştii cui vinzi şi ce nevoi are acel cineva. Toate produsele în lumea asta se cumpără fie din nevoie, fie dintr-o oarecare afinitate. Noi identificăm factorii care stau la baza deciziilor consumatorilor, apoi stabilim cele mai eficiente canale şi mijloace de comunicare”, spune sârbul. 

Dalibor Vasiljevic spune că e mai aparte decât ceilalţi antreprenori din breaslă, deoarece atunci când un client apelează la serviciile sale, înainte de a discuta despre grafica pe care o pot face, realizează un audit al afacerii. „Vrem să vedem de ce ai venit la noi. Pentru că ai nevoie? Ai nişte probleme cu vânzările? Ce anume te doare? În principiu facem un audit. Vedem unde se poziţionează clientul, ce concurenţă are, cât de bun este produsul, de ce cumpără oamenii produsul, deci analizăm toate aspectele afacerii ca să înţelegem cum funcţionează aceasta. E ca şi când mergi la medic şi spui că te doare ceva. El îţi face nişte analize pentru a oferi cel mai bun diagnostic. Exact acelaşi lucru îl facem şi noi.” ne dezvăluie Dalibor, din micile secrete care îl duc spre succes.

„Atunci când punem la cale o strategie de brand, ne punem în pielea clientului, ne cufundăm în personalitatea lui şi îi descoperim nevoile şi dorinţele. Înarmaţi cu instincte puternice şi cunoştinţe solide, construim concepte şi strategii care au puterea de a schimba comportamente şi a influenţa decizii”, spune Dalibor Vasiljevic.

El conduce acum una dintre cele mai mari companii de marketing din vestul României, având clienţi atât din ţară, cât şi din străinătate (Canada, SUA, Belgia, Italia, Marea Britanie, Dubai, Australia). În 2014 cifra de afaceri a Rainfall a fost de aproape jumătate de milion de euro. Din 2004 şi până acum, Rainfall a reuşit să aibă peste 300 de proiecte în ţară şi străinătate, iar o mică parte dintr ele se regăsesc şi pe site-ul agenţiei (www.rainfall.ro). „Strategia noastră nu este să preluăm cât mai mulţi clienţi, ci se bazează pe formarea parteneriatelor pe termen lung pentru că aceste companii au nevoie să fie sfătuite şi să facă bani. Ne dorim ca ele să fie profitabile”, încheie tânărul afacerist.

Vă mai recomandăm:

Secretele culorilor în marketing şi cum se alege logoul unei companii - INFOGRAFIE

Idei de afaceri 2015 cu fonduri europene. Se dau bani pentru procesarea fructelor şi marketing

Mai multe pentru tine:
Locul magic pe care puțini turiști au șansa să-l viziteze. Ce spun doi români care au ajuns aici: „De departe, locul nostru preferat”
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Mobilizare impresionantă. Cehii au strâns în 48 de ore suma necesară pentru achiziția unei rachete Flamingo pentru armata ucraineană
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
Mirabela Grădinaru, criticată de stiliști pentru că ar fi confundat Sfințirea Catedralei cu o… înmormântare: „Nu apari cu doliu pe cap! Nu ești la funeraliile Reginei Elisabeta!” Ce au spus despre Gigi Becali
„Repertoriul movilelor de pământ din județul Timiș” - o parte uitată a istoriei Banatului
Cu ce trebuie să dai pe perdele, ca să miroasă ca în camerele de lux ale hotelurilor de 7 stele. Trucul pe care nimeni nu ți-l spune
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Cea mai puternică rugăciune! Spune-o zilnic şi scapi de orice rău
Brutar celebru: Pâinea ținută în frigider se învechește de trei ori mai repede. Cum recomandă să o depozităm
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră