Ferma apicolă de pe traseul Autostrăzii Sebeş - Turda. Ce alte motive au dus la întârzierea lucrărilor pe lotul 1

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ferma apicolă aflată pe traseul autostrăzii Sebeş - Turda. Foto: captură video Asociaţia Pro Infrastructură

Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş - Turda, în lungime de 17 kilometri, are un grad de realizare de 20%, fiind cel mai întârziat din punct de vedere a executării lucrărilor. Potrivit CNAIR, situaţia se datorează obţinerii unor avize, autorizaţii de construire şi exproprieri nerealizate. Pe un teren care ar trebui expropriat se află o fermă apicolă, respectiv mai mulţi stupi de albine.

Lotul 1 al autostrăzii are 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă de la Sebeş până la Pârâul Iovului, la ieşire din Alba Iulia. Proiectul prevede două noduri rutiere în zona oraşului, la sud - km 8 şi la nord - km 16. În afară de acestea vor mai fi realizate două poduri ce vor traversa râul Mureş şi Valea Ampoiului. De asemenea, este proiectat şi un nod rutier în zona Lancrăm, care va asigura legătura cu autostrada Orăştie - Sibiu. Lucrările sunt realizate de Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL. 

Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016. Au fost oprite în octombrie 2015, iar în 28 iunie 2016 a fost eliberată, parţial, autorizaţia de construire. Procentul de realizare a lucrării este de 20%. 

Compania de stat care supraveghează relizarea autostrăzii (CNAIR) a identificat mai multe probleme care au determinat întârzierea lucrărilor pe lotul 1. Este vorba despre obţinerea unor avize, autorizaţii de construire, finalizarea unor activităţi de cercetare arheologică şi problema unor exproprieri nerealizate în zona km 5 al autostrăzii, în zona localităţii Oarda. Aici se află o locuinţă care trebuie demolată, precum şi un teren pe care se află o fermă apicolă. 

Probleme care au determinat întârzierea lucrărilor, potrivit CNAIR:

1. Obţinerea avizului în cadrul CTE CNAIR pentru Proiectul Tehnic Sectiunea B km 14+000 – 17+000.

2. Obţinerea avizului în cadrul CTE CNAIR pentru Proiectul Tehnic Sectiunea C km 0+000 – km 0+300, inclusiv Nod Rutier Sebeş.

3. Revizuirea acordului de mediu după avizarea Proiectului Tehnic ca urmare a modificărilor survenite faţă de studiul de fezabilitate.

4. Obţinerea Autorizaţiei de Construire pentru soluţiile tehnice din culoarul de expropriere pentru Secţiunile B si C.

Locuinţă de pe traseul autostrăzii. Foto: captură video Asociaţia Pro Infrastructură

5. Obţinerea Autorizaţiei de Construire pe zonele din afara culoarului de expropriere.

6. Activitatea de arheologie din cadrul Contractului – Obţinerea certificatelor de descarcare arheologică pentru siturile 1,2,3,4,5,7,8.

7. Poluare identificată în zona km 15+360-15+600, în urma analizelor probelor de apă şi sol.

8. Finalizare Proiect ITS.

9. Finalizare Proiect Iluminat.

10. Probleme de exproprieri rămase nerezolvate (construcţie cu destinaţia locuinţă şi teren împrejmuit în care se află amplasaţi stupi de albine în zona km 5+250).

11. Obţinerea Autorizatiilor de Construire pentru imobilele aflate pe culoarul iniţial expropriat.

Citiţi şi:

De ce au patru culori toate paşapoartele folosite în lume. Semnificaţiile fiecărei nuanţe alese pentru actele de călătorie

Alternativă la telefoane şi tablete: doi fraţi din Alba Iulia readuc în atenţie jocul „flup“, un „counter-strike“ cu tuburi şi cornete de hârtie

 

Seva de mesteacăn, „elixirul magic al şamanilor“. Pensiunea din Apuseni unde turiştii sunt trataţi cu băutura curativă

Povestea româncei de 25 de ani care conduce TIR-ul de 40 de tone prin toată Europa: „Devine mult mai uşor dacă o faci din pasiune“

Povestea celor zece englezi care au venit să facă curăţenie într-o livadă din Alba în schimbul unei mese îmbelşugate

FOTO Accidente rutiere ieşite din comun: maşini agăţate în copaci sau încălecate peste sensuri giratorii