Modernizarea liniei de tramvai 41 sufoca de zece zile traficul in nord-vestul Capitalei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primarul Traian Basescu "rezolva" problema: "Sa nu privim la drobul de sare!"

Oprirea din circulatie a tramvaiului 41, motivata de inceperea constructiei la prima linie de metrou usor din Romania, blocheaza, de zece zile, in fiecare dimineata, traficul in zona de nord-vest a Bucurestiului. Durerile de cap ale bucurestenilor care locuiesc in cartierele Ghencea, Drumul Taberei, Militari si Crangasi vor tine pana in septembrie, cat timp vor dura lucrarile. Tramvaiul 41 face legatura intre cartierul Ghencea, prin Drumul Taberei, Pasajul Lujerului, cartierul Crangasi, Podul Grant, strada Turda, Maresal Averescu, B-dul Marasti si Piata Presei Libere. "Toata circulatia din zona va fi deviata, pentru ca vom schimba sinele de tramvai, se va face o cale de rulare proprie pentru metroul usor. Singurele care vor asigura transportul calatorilor din cartierele afectate vor fi liniile de autobuz 178 si 105. Practic, intre strada Virtutii si Piata Presei Libere circulatia va fi blocata", spune directorul general al RATB, Traian Neghirla. Dar vina pentru haosul pe care bucurestenii din aceasta parte a orasului il traiesc in fiecare dimineata o poarta exclusiv Primaria Capitalei, care trebuia sa asigure prin specialistii sai o fluidizare a traficului inca inainte de inceperea lucrarilor. De altfel, Agentia guvernamentala japoneza JICA a facut, pe cheltuiala proprie, un studiu de circulatie, inca din martie 2000, care atragea atentia asupra faptului ca in doi-trei ani, daca nu se iau urgent masuri de fluidizare, orasul se va sufoca. Era vorba de masuri organizatorice, nepopulare. De doi ani, municipalitatea nu a luat insa decat cateva decizii de transformare a strazilor in artere cu sens unic si mici cosmetizari. Daca tinem seama ca, din 1989, numarul total al autovehiculelor din Capitala practic s-a dublat, masurile sugerate de japonezi apar cu atat mai necesare. Printre solutiile de fluidizare a circulatiei in Bucuresti apar si proiecte de anvergura, cum ar fi parcaje supraterane in zona ultracentrala (Academiei, Bd. Decebal), reorganizarea parcarilor din zona centrala, constructia unui pasaj la Basarab si crearea de puncte modale de transport in zona garilor de Nord si de Est. Pe de alta parte, RATB trebuia sa inceapa urgent lucrarile la linia 41, pentru a nu pierde creditul de 20 milioane de euro, dat de BEI si de Guvern pentru introducerea primului metrou usor in Bucuresti. Ceea ce se intampla astazi in oras este insa o dovada clara a lipsei de management a Primariei in domeniul circulatiei. De altfel, singurul raspuns pe care primarul Basescu l-a putut da referitor la o sesizare a Primariei Sectorului 6 privind circulatia a fost: "Sa nu ne grabim privind la drobul de sare!" Conducerea RATB face eforturi disperate, dar insuficiente sa diminueze efectele acestor santiere. "In aceasta saptamana se va face marcajul nou, se va putea circula numai catre Podul Grant dinspre Piata Presei Libere, iar in curand constructorul (CCCF) va prezenta atat in presa, cat si pe panouri, o harta pentru devierea circulatiei", a mai spus Neghirla. El a mai dispus suplimentarea liniilor de autobuze 105 si 178, dar masura nu suplineste lipsa tramvaiului. Dupa ce se vor finaliza lucrarile, trenul de metrou va avea prioritate la semafoare, astfel incat timpul de parcurs intre cele doua capete va fi redus cu 18-20 de minute.