Drulă (USR): Ministrul Şova ne-a anunţat că renunţă la pregătirea proiectului autostrăzii Comarnic-Braşov cu Banca Mondială

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deputatul USR Cătălin Drulă a anunţa, joi, că membrii Comisiei Transporturi din Camera Deputaţilor au fost anunţati că Guvernul renunţă la pregătirea proiectului autostrăzii Comarnic-Braşov cu Banca Mondială, intenţionând să realizeze drumul în parteneriat public-privat, sub coordonarea lui Narcis Neaga.

”Ne distrugem orice credibilitate în relaţia cu instituţiile financiare internaţionale”, susţine deputatul USR, care afirmă că directorul Companiei Naţionale de Adrministrare a Infrastructurii Rutiere a mai eşuat de trei ori până acum în implementarea acestui proiect.

Drulă anunţă, joi, pe pagina sa de Facebook, că membrii Comisiei Transporturi din Camera Deputaţilor au fost anunţaţi că autostrada Comarnic-Braşov nu se mai face cu fonduri de la Banca Mondială.

”Vin cu o veste, probabil în premieră. Din păcate, o veste proastă pentru proiect. Ministrul Şova ne-a anunţat că renunţă la pregătirea proiectului cu Banca Mondială. Cu asta se duce pe Apa Sâmbetei orice şansă de profesionalism pe care o avea această investiţie Reamintesc că pregătirea proiectului cu Banca Mondială a fost anunţată cu surle şi trâmbiţe, anul trecut, de anteriorul Guvern PSD. Acum, actualul Guvern PSD se răzgândeşte. Ne distrugem orice credibilitate, ca ţară, în relaţia cu instituţiile financiare internaţionale”, scrie Drulă pe pagina sa de Facebook. 

Potrivit acestuia, soluţia a mai fost încercată de trei ori până acum.

”În mod incredibil, soluţia PSD este aceeaşi încercată de 3 ori până acum, în 2003-2005, 2007-2009 şi 2013-2015: magicul partneriat public-privat (PPP). Mai mult, cel care se va ocupa este acelaşi om care s-a ocupat de anterioarele trei eşecuri - Narcis Neaga. E halucinant că dl. Neaga, care a participat la şedinţă, recunoaşte senin că proiectul nu se poate susţine din taxele de trafic (o iluzie care a fost vândută românilor de politicieni ani de-a rândul). Aşa este. Ceea ce înseamnă, cum am tot spus, că statul trebuie să acopere rata anuală pe zeci de ani - aşa-numita plată de disponibilitate”, mai spune drulă. 

Deputatul USR afirmă că, la ultima încercare era vorba de 300 de milioane de euro/an timp de 26 de ani.

”Ca termen de comparaţie, anul trecut toată contribuţia de la buget pentru toate proiectele CNAIR, autostrăzi, drumuri naţionale, centuri, etc a fost mai mică de atât. Dar dincolo de efortul bugetar, problema fundamentală este că clasificarea conform regulilor Eurostat a acestui tip de proiect este «on the balance sheet». Adică, pe româneşte, toată suma se marchează în deficitul bugetar. Ori deficitul deja este la limita de 3% sau chiar peste după cum a gestionat PSD economia în ultimii doi ani.”, mai spune deputatul USR. 

Acesta precizează că în 2003-2005, proiectul a eşuat pentru că nu avea studii geotehnice de detaliu, iar Narcis Neaga a admis că ele nu există nici în prezent. 

”Ori, fără aceste studii serios făcute nu se poate face proiectul. Avem fonduri europene disponibile pentru acest coridor - nu e nevoie de PPP, s-ar putea scoate la licitaţie ca un proiect realizat cu finanţare din fonduri de coeziune. Dacă am avea acea pregătire care trebuia făcută în cooperare cu Banca Mondială, dar care se anulează. Am plecat de la această întâlnire cu un gust amar. Mai toată lumea de faţă - primarii localităţilor din zonă, reprezentanţii consiliilor judeţene (majoritatea tot din PSD), membrii din Comisie - toţi scuturau din cap a lipsă de încredere că acest proiect se va realiza”, povesteşte Drulă. 

Acesta afirmă că ”ar fi atât de uşor cu profesionalism şi cu lucrurile făcute în ordinea lor firească”. 

Mai multe pentru tine:
Teste secrete într-o bază americană ultrasecurizată cu o aeronavă misterioasă
Ce nu s-a văzut la sfințirea Catedralei! Becali a pupat mătăniile, Băsescu a pupat blondele
Câți ani de închisoare riscă Artanu, pentru agresiune sexuală?! Îndemnul avocatei Dalina Terzi pentru victimă: „Fetelor le e rușine, cedează psihic”
Legenda Grasei de Cotnari: Vița nobilă a Moldovei, un dar de la Matia Corvinul
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru bogați și personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
Nu i-a citit niciodată fiicei „Cenușăreasa”, iar acum a interzis complet internetul în casă!
Calcule de Război. Este Vladimir Putin un „tigru de hârtie”? Comparație Rusia-NATO, rachetă cu rachetă, tanc cu tanc
Artistul internațional care nu și-a mai văzut de trei ani copilul diagnosticat cu autism, născut din relația cu o româncă. Dezvăluiri uluitoare despre ultima lor întâlnire! „Copilul striga la ușă disperat: Tati, tati!”
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Mama măsura XS, fiicele cu siluete... lumești. Regina Letizia, superbă, dar îngrijorător de slabă la Premiile Prințesa de Asturia