FOTO Cel puţin trei morţi şi aproximativ 100 de răniţi în gravul accident feroviar din nord-vestul SUA INFOGRAFIE

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO EPA-EFE

Trei persoane au murit, iar alte aproximativ 100 au fost rănite luni în urma căderii unui tren de pasageri pe o autostradă din nord-vestul Statelor Unite.

Trenul 501, care asigura o legătură între Seattle şi Portland, a deraiat către ora locală 07.40 (17.40, ora României), chiar înainte să treacă pe un pod feroviar, deasupra autostrăzii, la nord de Olympia, capitala statului Washington.

Imagini spectaculoase, cu vagoane avariate şi culcate în mijlocul autostrăzii, în timp ce restul trenului stă suspendat în mod miraculos pe şine deasupra „Interstate 5“, au şocat America şi au trezit amintiri dureroase ale unor accidente feroviare tragice petrecute recent, relatează AFP, potrivit news.ro.

Trei morţi

„Am fost informaţi că există trei victime în acest stadiu“, după accident, a declarat Brooke Bova, o purtătoare de cuvânt a Poliţiei statului Washington într-o conferinţă de presă.

Alte „aproximativ 100“ de persoane au fost transferate la spital, a adăugat ea.

La sosirea salvatorilor la faţa locului accidentului, „era deja evident că existau morţi şi răniţi“, a spus Ed Troyer, de la biroul şerifului comitatului Pierce.

FOTO EPA-EFE

Infrastructură în ruină

În total 77 de pasageri şi şapte membri ai echipajului se aflau la bordul trenului, potrivit unei noi numărători a autorităţilor locale.

Garnitura de 12 vagoane şi două locomotive s-a dezagregat la impact, iar mai multe rame au căzut de o parte şi de alta a podului, iar altele au rămas pe şine.

Presa locală a difuzat mesajul audio de alertă al conductorului. „Ajungeam la viraj, să traversăm podul pe I5, iar chiar la nord de Nisqually am ajuns la sol“.

Cinci vehicule şi două camioane care rulau pe autostradă au fost de asemenea avariate. Salvatorii au „verificat toate maşinile“, iar unele persoane erau „foarte grav rănite“, a adăugat Brooke Bova.

Pe Twitter, preşedintele american Donald Trump a evocat accidentul care arată, în opinia sa, necesitatea ca Congresul să aprobe un plan naţional de modernizare a infrastructurilor.

„Drumurile noastre, podurile noastre, căile noastre ferate (şi altele) cad în ruină! Nu mai ţin mult“, a scris el.

FOTO EPA-EFE

Această cale a fost în parte renovată în vederea creşterii frecvenţei trenurilor, iar aceasta era călătoria inaugurală a acestei garnituri care a plecat la ora locală 06.00 de la Seattle.

Departamentul Transporturilor statului (WSDOT) a dat asigurări, într-un comunicat, că aceste căi ferate au fost supuse unor „săptămâni de inspecţie şi teste“.

Trenul era echipat cu tehnologie „pendulară“, care permite atingerea unei viteze mai mari.

Potrivit Amtrak, trenul era echipat de asemenea cu Positive Train Control (PTC), un sistem de limitare a vitezei sau de oprire automată în caz de pericol. Însă acesta nu funcţionează încă pe tot tronsonul.

Mai mulţi reprezentanţi locali şi-au exprimat îngrijorarea faţă de viteza acestor trenuri în zone dens locuite.

FOTO EPA-EFE

„Oamenii urlau“

„Tocmai trecuserăm de oraşul DuPont şi cred că intram într-o curbă“, a declarat Chris Karnes pentru televiziunea locală KIRO-TV.

„Dintr-o dată, am auzit scârţâituri şi am simţit ca şi cum am fi coborât un deal. Apoi am fost aruncaţi în scaunele din faţa noastră, geamurile au explodat, ne-am oprit, apă curgea din tren, iar oamenii urlau“.

„Căile pe această linie trebuiau să fie modernizate pentru a suporta vizteze mari“, a adăugat el.

FOTO EPA-EFE

Biroul federal de anchetă NTSB a trimis o echipă la locul accidentului, a anunţat o purtătoare de cuvânt.

Ultimul accident feroviar grav în Statele Unite a avut loc pe 12 mai 2015, când opt pasageri au fost ucişi, iar peste 200 răniţi, în deraierea unui tren de mare viteză, între Washington şi New York.

Potrivit unor experţi, deraierea ar fi putut să fie evitată foarte simplu, dacă sistemul PTC ar fi fost instalat pe acest tronson.

Acest sistem de control permite supravegherea locului în care se află trenul şi viteza cu care circulă, cu ajutorul unor senzori GPS plasaţi atât în trenuri, cât şi pe căile ferate.

FOTO EPA-EFE

Mai multe pentru tine:
„Profesorul Apocalipsă”, consilierul lui Putin, amenință cu un al treilea război mondial: „Marea Britanie va fi distrusă cu arme nucleare”
PSD îl amenință pe Bolojan cu moțiunea de cenzură: „Să plece! Cineva trebuie să își asume”
Cauza morții medicului Ștefania Szabo, găsită fără viață în Spitalul de Urgență Buzău. Prima ipoteză plauzibilă și reacția Colegiului Medicilor
Un tezaur roman, ascuns timp de 8 ani, după ce a fost descoperit cu un detector de metale
Directorul unei școli s-a stins din viață subit, la 35 de ani. Cutremurător ce mesaj a transmis înainte de moarte: „Lupți pentru 5 minute de viață”
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră
O contabilă din Kenya a ajuns femeie de serviciu în România și trăiește cu frică. „Mi-e teamă în fiecare zi să nu fiu...”
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
La șase luni de la naștere, Jennifer Lawrence a luat o decizie radicală: „Sânii mei...”
Mirabela Grădinaru, criticată de stiliști pentru că ar fi confundat Sfințirea Catedralei cu o… înmormântare: „Nu apari cu doliu pe cap! Nu ești la funeraliile Reginei Elisabeta!” Ce au spus despre Gigi Becali