Noi detalii din ancheta privind prăbușirea avionului Air India. Căpitanul ar fi oprit alimentarea motoarelor

0
Publicat:

Înregistrarea dialogului din cabina de pilotaj a avionului Air India, care s-a prăbuşit pe 12 iunie, indică faptul că pilotul comandant al aeronavei oprise alimentarea cu combustibil a motoarelor.

260 de persoane au murit în urma accidentului aviatic din India Foto: Profimedia

Potrivit datelor cutiei negre care înregistrează vocile din cabină, unul dintre piloții avionului Boeing 787 l-a întrebat pe căpitanul mai experimentat de ce a mutat comutatoarele de combustibil în poziţia „oprit” la câteva secunde după decolarea de pe pistă, relatează The Wall Street Journal, care citează persoane familiarizate cu evaluarea preliminară a probelor descoperite în cadrul anchetei asupra accidentului aviatic din Ahmedabad, India.

Cei doi piloţi implicaţi erau căpitanul Sumeet Sabharwal şi Clive Kunder, care aveau o experienţă totală de zbor de 15.638 ore, respectiv 3.403 ore.

Un raport preliminar cu privire la accident, publicat sâmbătă de Biroul de Investigare a Accidentelor Aeriene din India (AAIB), a arătat că acele comutatoare de combustibil au trecut de la modul „funcţionare” la modul „oprire”, la o secundă distanţă, imediat după decolare, dar raportul nu a precizat cum au fost ele comutate. 

După ce avionul a decolat, imaginile camerelor de supraveghere au arătat că o sursă de energie de rezervă numită turbină cu aer dinamic a fost activată, indicând o pierdere de putere a motoarelor. Unul dintre piloţi este auzit apoi pe înregistrarea din cabina de pilotaj întrebându-l pe celălalt de ce a oprit alimentarea cu combustibil.

Celălalt pilot a răspuns că nu a făcut acest lucru”, potrivit publicației citate. Fără combustibilul care să alimenteze motoarele, avionul cu destinaţia Londra a început să piardă din tracţiune.

Accidentul Air India a reaprins dezbaterea privind instalarea camerelor video în cabina de pilotaj, pe avioanele de linie. 

Catastrofă aviatică soldată cu 260 de morţi

După ce a atins o altitudine de 650 de picioare (aproximativ 200 de metri), avionul a început să coboare. Comutatoarele de combustibil pentru ambele motoare au fost readuse în poziţia de funcţionare, iar avionul a încercat automat să repornească motoarele.

Avionul era prea jos şi prea lent pentru a se mai putea redresa, a declarat pentru Reuters expertul în siguranţă aviatică John Nance. Aeronava a lovit câţiva copaci înainte de a se izbi de o clădire din campusul unei facultăţi de medicină din apropiere.

Au murit 260 de persoane, dintre care 19 de la sol şi 241 dintre cei 242 de pasageri aflaţi la bordul avionului.

Directorul general al Air India, Campbell Wilson, a declarat, într-o notă internă publicată luni, că raportul preliminar nu a constatat defecte mecanice sau de întreţinere. Raportul preliminar al AAIB nu a formulat recomandări de siguranţă pentru Boeing sau pentru producătorul motorului, General Electric.

Probele circumstanţiale indică din ce în ce mai mult că un membru al echipajului a comutat butoanele de combustibil ale motorului, a declarat John Nance, având în vedere că nu există „nicio altă explicaţie raţională” care să fie în concordanţă cu informaţiile publicate până în prezent.


Mai multe pentru tine:
Ce i-a provocat unei jurnaliste cancer intestinal la 44 de ani? Nu fuma, nu bea și avea o greutate normală
Tânăra de 18 ani care a întors toate scaunele la Vocea României: „Absolut extraordinar!” Cine este Sunamita Beza
„Noi i-am pus cruce!” Cum a ajuns să arate una dintre cele mai populare stațiuni balneare din România. Dan Negru: „Când eram copil veneam cu ai mei”
Cel puțin 6 morți și 25 de persoane spitalizate după ce au mâncat acest preparat la restaurant
Top 5 bestselleruri internaționale 2025 și titluri bonus – Descoperă-le și comandă-le acum pentru serile de iarnă și cadouri de sărbători
Black Friday 2025: Cele mai apreciate parfumuri de damă în România – Top recenzii clienți. Idei de cadouri pentru sărbători
Adevărul despre relația din spatele scenei dintre Angela Similea și „Prințul șlagărelor”. Fiul compozitorului Marcel Dragomir rupe tăcerea: „Ea era ca pe un piedestal!” Ultimele lui cuvinte
Scandal de pomină pe „Hai-Hui”, numele emisiunii Marinei Almășan, de la TVR 2. Ce acuzații i se aduc: „Nu e o invenție a TVR”. Replica vedetei: „N-a furat nimeni de la nimeni!”
Black Friday 2025, o oportunitate pentru doamnele care vor să arate bine. Top 3 cele mai bune produse pentru ten, apreciate de clienți
Alexandru Ion și Ștefan Floroaica: “Ne-am întors din Asia Express cu multe kilograme în plus... în bagajul vieții”
Black Friday 2025. Reduceri mari la încălţăminte și electrocasnice