Incidentul Ever Given: De ce a eşuat nava în Canalul Suez? Autorităţile egiptene evocă o nouă posibilă cauză

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ever Given blochează de marţi Canalul Suez FOTO EPA-EFE

Rafale puternice de vânt şi o furtună de nisip au fost prezentate iniţial drept cauze ale eşuării portacontainerului Ever Given în Canalul Suez, dar autorităţile egiptene nu exclud şi ipoteza unei „erori umane”.

Deblocarea Canalului Suez este urmărită cu sufletul la gură de numeroase ţări şi companii, mai ales că acest traseu permite trecerea pentru a 10% din comerţul mondial.

Operaţiunea este destul de complicată şi încă nu se ştie cât ca mai dura, fiind evocate „zile sau săptămâni”.

„E o balenă cu extragreutate eşuată pe plajă. Cu greutatea de acum, nu poate fi eliberată. Puteţi să vă luaţi gândul”, a spus preşedintele Boskalis, companie specializată în operaţiuni de salvare.

De miercuri, Autoritatea Canalului Suez (SCA) încearcă să scoată pe linia de plutire această navă de 400 de metri lungime şi 220.000 de tone.

Operaţiunea de salvare este condusă de compania olandeză Smit Salvage.

„Remorchere şi drage sunt utilizate pentru înlăturarea” nisipului, a declarat pentru AFP un responsabil al societăţii nipone Shoei Kisen Kaisha, proprietara navei.

Alte două remorchere sunt aşteptate duminică în Canalul Suez pentru a ajuta la operaţiune.

După ce au menţionat rafalele puternice de vânt şi o furtună de nisip drept cauze ale eşuării navei, care a avut loc marţi, autorităţile egiptene cred că există şi alte motive, cum ar fi o „eroare umană”.

„Alte erori, umane sau tehnice, ar fi putut avea un rol”, a declarat sâmbătă şeful SCA, Ossama Rabie.

Un ocol de 9.000 de kilometri

Potrivit revistei Lloyd's List, peste 200 de nave sunt afectate în prezent de blocarea Canalului Suez, ceea ce produce întârzieri în livrările de petrol şi alte produse. Maersk şi Hapag-Lloyd au decis încă de joi să-şi redirecţioneze vasele către Capul Bunei Speranţe, în sudul Africii, făcând astfel un ocol de 9.000 de kilometri şi zece zile în plus până la destinaţie.

Aproape 19.000 de nave au traversat Canalul Suez în 2020, adică o medie de 51,5 nave pe zi, arată date ale SCA.

Potrivit unui raport privind securitatea maritimă întocmit de Allianz Global Corporate & Specialty, „Canalul Suez prezintă, per ansamblu, un excelent bilanţ în materie de securitate, accidentele şi incidentele maritime fiind extrem de rare, doar 75 în ultimii zece ani”.

Jurnalista britanică Rose George, autoare a unei cărţi despre transportul maritim, spune că „peste două treimi din accidentele maritime sunt cauzate de erori umane”.

Mai multe pentru tine:
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
În timp ce Katy Perry e îndrăgostită lulea de Justin Trudeau, Orlando Bloom nu mai acceptă să aibă orice iubită
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Presupusul iubit al Rodicăi Stănoiu dezvăluie, în sfârșit, adevărul despre relația lor. Marius Calotă spune cine moștenește averea de milioane de euro VIDEO
Ce spune despre România un vlogger american ce a fost arestat în Rusia: Nu există nimic similar!
Horoscop 19-25 decembrie. Taurii sunt puși în fața unei decizii, risc de pierderi pentru Săgetători
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”