CEO-ul OceanGate a creat „o capcană de șoareci pentru miliardari”, spune un fost pasager al submersibilului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Karl Stanley, un fost pasager al submersibilului distrus în Atlantic, spune că CEO-ul OceanGate„știa cu siguranță că se va termina așa” și că l-a avertizat pe Rush că nava este periculoasă.

Submersibilul Titan. Foto: Profimedia

Un fost pasager al submersibilului care a făcut implozie peste epava Titanicului luna trecută, ucigând cinci persoane, a spus că el crede că CEO-ul OceanGate, Stockton Rush, care a murit în accident, știa că expedițiile batiscafului Titan se vor încheia într-un dezastru. dar a continuat să creeze o „capcană de șoareci pentru miliardari”.

Karl Stanley, care a fost intervievat duminică de 60 Minutes Australia, a spus în cadrul emisiunii că și-a avertizat prietenul că ambarcațiunea din fibră de carbon și cadru de titan este periculoasă.

Știa cu siguranță că se va termina așa. La propriu și la figurat, a ieșit cu cel mai mare bang din istoria umanității cu care poți ieși”, a spus Stanley. „El a fost ultima persoană care a ucis doi miliardari deodată și i-a făcut să plătească pentru privilegiu.

Cred că Stockton proiecta o capcană de șoareci pentru miliardari”, a adăugat Stanley.

Stanley, care a fost într-o scufundare cu Rush în Bahamas în 2019, a spus în interviu că nu are nicio îndoială în mintea lui „că tubul din fibră de carbon a fost partea mecanică care a cedat” în timpul călătoriei finale a Titanului. Paza de Coastă a SUA a declarat la scurt timp după ce epava Titanului a fost localizată în largul provei Titanicului că acesta părea să fi avut o „pierdere catastrofală a camerei de presiune”.

Fotografiile pieselor Titanului făcute în Canada au arătat că inelele structurale de titan din față și din spate ale Titanului susțin teoria conform căreia tubul din fibră de carbon s-a prăbușit sub presiunea intensă a apei la acea adâncime.

Accidentul este în prezent investigat de Garda de Coastă din SUA, Consiliul pentru Siguranța Transporturilor din Canada și Filiala de Investigare a Accidentelor Maritime din Marea Britanie.

Stanley, care conduce o companie de explorare de adâncime în Honduras, Stanley's Submarines, a declarat anterior că, după ce și-a făcut călătoria pe Titan, i-a trimis un e-mail lui Rush avertizându-l despre defectele suspectate.

Ceea ce am auzit, în opinia mea... a sunat ca un defect într-o zonă în care au acționat de presiuni extraordinare și a fost strivit”, a scris Stanley într-un e-mail obținut de CNN.

Din intensitatea sunetelor, faptul că nu s-au oprit niciodată complet la adâncime și faptul că au existat sunete la aproximativ 300 de picioare care indicau o relaxare a energiei stocate / ar indica că există o zonă a carenei care se rupe jos/ devine spongioasă”, i-a scris Stanley lui Rush.

În ultimele sale comentarii, Stanley a spus în interviul cu 60 Minutes că a fost respins de Rush, care a criticat „acuzațiile neinformate din partea experților din industrie” și l-a incitat pe Rush să-și dezvolte proiectul condamnat.

Mai multe pentru tine: