Facebook a înăsprit regulile privind plasarea de publicitate electorală în UE

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Arhivă

Facebook a înăsprit vineri regulile privind plasarea de publicitate electorală pe platforma sa dedicată Europei, demersul survenind unor presiuni ale Comisiei Europene, care cere mai multă acţiune pentru prevenirea oricărui tip de amestec străin în scrutinul europarlamentar de la sfârşitul lunii mai.

Acuzată de toleranţă în faţa propagării ştirilor false, în special dinspre Rusia, reţeaua de socializare Facebook a anunţat că şi-a sporit resursele şi personalul, în scopul de a asigura integritatea alegerilor europene.

„Este vorba de o prioritate pentru comapanie, nimeni nu trebuie să se îndoiască de acest lucru“, a declarat Richard Allan, vicepreşedinte al Facebook, în cursul unui videoconferinţe cu jurnaliştii la Bruxelles, transmite Reuters.

Facebook a pus la dispoziţie un instrument care permite utilizatorilor să vadă cine difuzează publicitate în scop electoral pe platforma sa, pentru ce sumă şi câte persoane au consultat un conţinut.

Cei care postează publicitate electorală vor fi nevoiţi să parcurgă un proces de autorizare. Solicitanţii trebuie să furnizeze documente de identitate şi detalii de contact amănunţite care să permită realizarea unor verificări. De asemenea, nu se poate plăti pentru a difuza o campanie dintr-o altă ţară.

Facebook a creat totodată un sistem de identificare a conţinuturilor publicitare care încearcă să scape acestor reglementări, solicitând utilizatorilor săi să raporteze orice abuz, observă AFP.

Mai mult, toată publicitatea electorală va fi arhivată şi păstrată timp de şapte ani într-o bibliotecă digitală (Ad Library) cu acces liber, ceea ce va permite presei, cercetătorilor, politologilor şi ONG-urilor să o studieze. Autorităţile vor putea la rândul lor să recurgă la această arhivă dacă au nevoie pentru investigaţii.

Toate conţinuturile electorale care nu respectă noile criterii vor fi blocate începând de la mijlocul lui aprilie.

Scopul acestor măsuri este de a împiedica organizaţiile sau persoanele fizice străine să încerce să influenţeze votul alegătorilor europeni prin intermediul anunţurilor de pe Facebook sau Instagram.

Aceste măsuri, care sunt implementate deja în Statele Unite, Brazilia, India, Marea Britanie, dar şi în Ucraina, vor fi extinse la nivel mondial începând din iunie.

Mai multe pentru tine:
Horoscop luni, 27 octombrie. Leii au de învățat o lecție importantă, Balanțele iau o decizie radicală
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Mesajele Vasilicăi Enache, avocata decedată în explozia din Rahova, analizate de criminalist: „În acel bloc era o bombă cu ceas”
Legenda Grasei de Cotnari: Vița nobilă a Moldovei, un dar de la Matia Corvinul
Mama măsura XS, fiicele cu siluete... lumești. Regina Letizia, superbă, dar îngrijorător de slabă la Premiile Prințesa de Asturia
Liberalii și-au ales candidatul pentru Primăria Capitalei, după o ședință tensionată
Nu i-a citit niciodată fiicei „Cenușăreasa”, iar acum a interzis complet internetul în casă!
Artistul internațional care nu și-a mai văzut de trei ani copilul diagnosticat cu autism, născut din relația cu o româncă. Dezvăluiri uluitoare despre ultima lor întâlnire! „Copilul striga la ușă disperat: Tati, tati!”
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
Premierul Ilie Bolojan, vizită la un producător român din industria alimentară. „Ei sunt coloana vertebrală a economiei româneşti!”
Câți ani de închisoare riscă Artanu, pentru agresiune sexuală?! Îndemnul avocatei Dalina Terzi pentru victimă: „Fetelor le e rușine, cedează psihic”