Avion prăbuşit în Franţa. Copilotul avionului Germanwings a avut intenţia de a distruge aeronava

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Resturi ale avionului Germanwings prăbuşit în Franţa FOTO AP

Copilotul avionului Germanwings prăbuşit marţi în sudul Franţei a refuzat să deschidă uşa pilotului şi a acţionat butonul de coborâre a aeronavei, ceea ce poate fi interpretat drept o intenţie de a distruge acest avion, a declarat joi procurorul din Marsilia. Anchetatorii nu exclud varianta unei sinucideri.

Compania aeriană germană Germanwings a refuzat să comunice identitatea, naţionalitatea şi profilul piloţilor care se afau la manşa avionului ce s-a prăbuşit în Alpi. Din datele aflate după decriptarea cutiei negre, cei doi piloţi vorbeau în germană. Căpitanul avea mai mult de 6.000 de ore de zbor  pe avioane Airbus şi a venit la Germanwings în mai 2014, după o carieră la companiile aviatice Lufthansa şi Condor .

Copilotul (foto jos) a fost identificat drept Andreas Lubitz, cetăţean german în vârstă de 28 de ani, cu 630 de ore de zbor. El a venit la Germanwings în septembrie 2013. Anterior, el a efectuat antrenamente de zbor la „Lufthansa Flight Training“, la Bremen .

Experţii în aviaţie spun că se poate întâmpla ca pilotul sau copilotul să părăsească, pentru câteva momente, cabina de zbor din varii motive. Dar, în acest caz, în mod normal, ar trebui să îl înlocuiască un membru al echipajului pentru ca cel care se află la manşă să nu fie „singur“ în caz că se întâmplă ceva. Se pare că aceast lucru s-a întâmplat în avionul Germanwings.

avion prabusit in franta copilot andreas lubitz

Cu ajutorul înregistrărilor audio, anchetatorii au reuşit să pună cap la cap şi un film al evenimentelor. Imediat după decolare, piloţii au discutat în mod normal pentru primele 20 de minute de zbor. Atunci când au ajuns la o altitudine obişnuită de croazieră, pilotul l-a rugat pe copilot să preia manşa înainte de a se ridica şi de a părăsi cockpitul. 

În acest punct, copilotul a iniţiat coborârea avionului. Imediat, pilotul a încercat în mod repetat să reintre în cabină. comunicând prin sistemul intern de telefonie că vrea să i se deschidă uşa (care nu poate fi deschisă din exterior). Copilotul nu i-a răspuns. Pilotul a început să bată în uşă, însă nu a primit nicio reacţie din cabină. 

Copilotul nu a rostit nici măcar un cuvânt în răstimpul de opt minute dintre iniţierea coborârii şi prăbuşire, însă a putut fi auzit cum „respiră normal”. 

Foto dreapta: poliţiştii ţin la distanţă jurnaliştii de locuinţa copilotului Andreas Lubitz din oraşul german Montabaur (Sursă: AP)

Controlorii de trafic aerian din Marsilia au încercat să-l contacteze din cauza coborârii neplanificate, însă acesta nu a răspuns. În final, pe măsură ce avionul se apropia de pământ, alarma automată care monitorizează distanţa până la sol a pornit, însă copilotul nu a reacţionat nici de această dată. Pilotul poate fi auzit în timp ce încearcă să spargă uşa. Imediat înainte de impact, se pot auzi ţipete din avion, de la pasageri, însă procurorul spune că aceştia nu şi-au dat seama că ceva este în neregulă decât cu foarte puţin timp înainte de prăbuşire. Din cauza impactului violent, oamenii au murit imediat, a mai spus anchetatorul, citat de Deutsche Welle. 

Un anchetator care se ocupă de accidentul aviatic produs marţi în sudul Franţei a declarat că înregistrările vocilor din cutia neagră arată că un pilot a părăsit carlinga înainte ca avionul să piardă altitudine şi nu a mai putut intra înapoi, relatează New York Times, în ediţia electronică.

avion prabusit in franta copilot andreas lubitz facebook

„Tipul de afară ciocăne uşor în uşă şi nu îi răspunde nimeni", a afirmat anchetatorul. „Apoi bate mai cu putere, şi niciun răspuns. Nu primeşte niciun răspuns", a declarat el. „Poţi auzi cum încearcă să spargă uşa", adaugă anchetatorul.

   

avion prabusit in franta

[<a href="//storify.com/elenadumitru/avion-pr-bu-it-in-fran-a" target="_blank">View the story "Avion prăbuşit în Franţa" on Storify</a>]