Violenţă, sexualitate şi agresivitate. Cum manipulează publicitatea audienţa masculină

0
Publicat:
Ultima actualizare:
David Beckham, în spotul publicitar care promovează colecţia de lenjerie intimă a brandului H&MFOTO Facebook

Campaniile publicitare continuă să fie principala armă de manipulare a oamenilor. Sexul, agresivitatea şi competiţia reprezintă ingredientele unei reclame de succes atunci când ea este adresată publicului masculin.

Reclamele vând mai mult decât produse, susţine Jean Kilbourne, o promotoare a curentului feminist. Iar cataloagele de modă şi defilările din marile oraşe europene au demonstrat-o.  

Dacă pentru reprezentantele sexului frumos s-a conturat, cu grijă, un şablon ce întruchipează manechinul subţire, fără forme, în cazul bărbaţilor, strategiile au fost modificate. Masculinitatea a fost confundată cu violenţa în viaţa de cuplu, pericolul s-a transformat în extravaganţă necesară, iar duritatea a fost considerată o formă de control. Agresivitatea manifestată în dormitor a fost o altă concepţie validată, relatează publicaţia „The Huffington Post“.

Megan Vokey, Bruce Tefft şi Chris Tysiaczny, cu toţii psihologi ai Universităţii din Manitoba, Canada, au efectuat un studiu pentru a afla care sunt efectele publicităţii asupra bărbaţilor. Rezultatul? Deşi reprezentanţii sexului masculin îşi fundamentează percepţia de sine pe valori diferite de cele identificate la femei, spoturile publicitare deţin secretul manipulării lor folosindu-se, desigur, de alte arme. 

Coperta revistei Esquire

Echipa de cercetare a urmărit toate numerele unor reviste precum „Playboy“, „Fortune“ sau „Esquire“, între 2007 şi 2008, analizând reclamele folosite de publicaţiile în cauză. Rezultatele cercetării au descoperit că 56% din cele 527 de spoturi publicitare încurajau una sau mai multe dintre cele trei elemente enunţate mai sus. Convingerile potrivit cărora pericolul incită şi brutalitatea reprezintă o formă de control au fost cele mai promovate mesaje. În plus, autorii studiului susţin că revistele care încurajează astfel de percepţii sunt, în general, publicaţii dedicate tinerilor sau cititorilor cu venituri mai mici.

Concluziile studiului au fost publicate în jurnalul „Rolul Sexelor“, ediţia din luna mai, şi au dezvăluit că hipermasculinitatea aclamată este dăunătoare. Studiile anterioare au făcut o legătură între convingerile pur masculine şi problemele sociale pe care bărbaţii le au de înfruntat. Publicitatea poate încuraja consumul de droguri sau violenţa faţă de femei, au conchis specialiştii. 

Mai multe pentru tine:
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră
Cu ce trebuie să dai pe perdele, ca să miroasă ca în camerele de lux ale hotelurilor de 7 stele. Trucul pe care nimeni nu ți-l spune
ONU acuză Rusia de crime de război: „Atacurile au răspândit teroarea în rândul populației”
Cea mai puternică rugăciune! Spune-o zilnic şi scapi de orice rău
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Ucraina își extinde aria atacurilor asupra Rusiei: Zelenski anunță noi măsuri și contracte de înarmare pe termen lung
„Repertoriul movilelor de pământ din județul Timiș” - o parte uitată a istoriei Banatului
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
Locul magic pe care puțini turiști au șansa să-l viziteze. Ce spun doi români care au ajuns aici: „De departe, locul nostru preferat”
Mirabela Grădinaru, criticată de stiliști pentru că ar fi confundat Sfințirea Catedralei cu o… înmormântare: „Nu apari cu doliu pe cap! Nu ești la funeraliile Reginei Elisabeta!” Ce au spus despre Gigi Becali