De ce a făcut Facebook experimentul social pe 700.000 de oameni?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După ce utilizatorii au reacţionat negativ la experimentul Facebook prin care au modificat algoritmul a 700.000 de utilizatori, reprezentanţii companiei au oferit un răspuns mai detaliat, dincolo de cel oficial.

Facebook a schimbat algoritmii a 700.000 de utilizatori pentru a testa impactul actualizărilor de pe reţeaua socială. Astfel, o parte din oameni au fost expuşi la actualizări negative, iar alţii la actualizări cu ton pozitiv. Concluzia? Suntem influenţaţi de ceea ce vedem în News Feed, o concluzie aproape logică.

Citiţi ce a scris colegul nostru Răzvan Băltăreţu pe blogul de pe adevarul.ro despre acest experiment.

Cercetătorul Adam Kramer a explicat pe Facebook în ce a constat experimentul. “Motivul pentru care am făcut acest experiment a fost pentru că ne pasă de impactul emoţional al Facebook şi am vrut să investigăm o îngrijorare comună”, a scris Kramer. “Am vrut să vedem ce se întâmplă când suntem confruntaţi cu postări pozitive şi eram îngrijoraţi cu expunerea la actualizări negativiste, care ar fi făcut utilizatorii să nu mai intre pe Facebook. Nu am scris clar aceste lucruri în lucrarea noastră”, a adăugat cercetătorul de la Facebook.

Cum a eliminat Facebook actualizările pozitive sau negative?

Simplu. A căutat după cuvinte cheie şi a deprioritizat astfel de actualizări. 0,04% din utilizatori au fost supuşi la acest experiment pentru o săptămână la începutul lui 2012. Nicio actualizare nu ar fi fost ascunsă, ci doar nu au apărut în unele News Feed-uri.

Scopul Facebook, cel puţin declarat, a fost cel de a oferi un serviciu mai bun. Kramer a scris experimentul el însuşi şi menţionează că nu a vrut să supere pe nimeni. 

[<a href="//storify.com/vladandriescu3/facebook-9" target="_blank">View the story "Facebook" on Storify</a>]