Articol publicitar

Designul industrial – între artă şi inginerie

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Arhivă

Design-ul industrial este perceput ca o artă aplicată ce implică şi funcţii estetice, de utilizare şi de optimizare a produselor industriale, pentru o folosinţă cât mai eficace, rapidă şi simplă. Un designer industrial este cel ce reuşeşte să îmbine precizia şi acurateţea cu aspectul şi utilitatea unui produs. Pe lângă cunoştinţe tehnice, acesta trebuie să deţină şi noţiuni de estetică, design, reuşind să îmbine arta cu tehnică.

Ce face un designer industrial?

Combină artistul şi tehnologul într-o singură persoană, reuşind să proiecteze şi să creeze produse perfect utilizabile, dar mai ales utile:

Sporeşte competitivitatea şi calitatea pieţii

Designerul industrial este acela care ajută companiile să scoată pe piaţă produse din ce în ce mai bune din punct de vedere al utilizabilitatii şi al ergonomiei. Astfel, ţintind mereu spre o calitate superioară atât faţă de competiţie, cât şi faţă de creaţiile anterioare, designerul industrial este cel care ridică întotdeauna ştafeta mai sus pe piaţă.

Îmbunătăţeşte experienţa utilizatorilor

Unul din scopurile cheie al unui designer industrial este că, odată ce-şi exercită talentul şi cunoştinţele prin intermediul unui soft special de proiectare, să obţină un produs care să îndeplinească toate aşteptările funcţionale ale clienţilor. Astfel, pe lângă sarcina de a crea, el are şi posibilitatea de a testa, virtual, fiecare produs în parte, pentru a corecta eventualele erori sau neajunsuri înainte de procesul de producţie propriu-zis.

Ajută la construirea brandurilor

Un brand nu este reprezentat doar de imaginea sa, ci şi de produsele pe care le furnizează. De fapt, mai bine de 90% din puterea unui brand stă mai curând în calitate şi nu în imagine. Aşadar, construcţia brandurilor puternice, care să insufle încredere clienţilor şi să se impună pe piaţă prin produse calitative se datorează, în mare parte, designerilor industriali, care reuşesc prin munca lor să diferenţieze brandurile faţă de concurenţă.

Cresc şansele creării de noi pieţe

Companiile care au design-ul industrial ca parte componentă a producţiei, au şanse mai mari de a dezvolta produse şi servicii noi, ceea ce nu poate duce decât la crearea de noi pieţe şi la creşterea cotei de piaţă, în cele existente. Acest lucru este benefic atât pentru companii, cât şi pentru clienţi.

Sursă: Vegra

Mai multe pentru tine:
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru bogați și personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
Katy Perry și Justin Trudeau și-au oficializat relația. Au sărbătorit ziua artistei la Paris
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Artistul internațional care nu și-a mai văzut de trei ani copilul diagnosticat cu autism, născut din relația cu o româncă. Dezvăluiri uluitoare despre ultima lor întâlnire! „Copilul striga la ușă disperat: Tati, tati!”
FCSB a bătut-o și pe UTA, și pe soțul Steluței. Campioana, cea mai clară victorie a sezonului
Cine a fost Dorin Pavel, inginerul care a plănuit marile hidrocentrale din România
Câți ani de închisoare riscă Artanu, pentru agresiune sexuală?! Îndemnul avocatei Dalina Terzi pentru victimă: „Fetelor le e rușine, cedează psihic”
Mama măsura XS, fiicele cu siluete... lumești. Regina Letizia, superbă, dar îngrijorător de slabă la Premiile Prințesa de Asturia
Cea mai puternică rugăciune! Spune-o zilnic şi scapi de orice rău
Ce nu s-a văzut la sfințirea Catedralei! Becali a pupat mătăniile, Băsescu a pupat blondele