„Dependenţi de Adrenalină“: La volanul maşinii de raliu. Pilotul Sebastian Barbu şi copilotul Horaţiu Baltador, în studioul Adevărul LIVE

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pilotul Sebastian Barbu, la Raliul Aradului 2015. FOTO: Attila Szabo

Pilotul Sebastian Barbu şi copilotul Horaţiu Baltador, membri Sibiu Racing Team, au vorbit, la Adevărul LIVE, în emisiunea „Dependenţi de Adrenalină“, despre performanţă, spectacol, viteză şi talent, prin prisma experienţei acumulate, de-a lungul anilor, în automobilismul sportiv.

 

Horaţiu Baltador şi Sebi Barbu fac parte dintre cele două echipaje care au clasat Sibiu Racing Team pe locul al treilea, la Raliul Aradului, luna aceasta, alături de pilotul Alex Ardelean şi copilotul Răzvan Hulea. Cei doi sportivi au dezvăluit în cadrul emisiunii, detalii despre maşinile care îi ajută să îşi demonstreze talentul şi cunoştinţele la fiecare etapă din Campionatul Naţional de Raliuri, cum le pregătesc, ce investiţii presupune o maşină cu care se face performanţă, dar şi despre spectacolul oferit iubitorilor de automobilism sportiv, care se adună pe margine să le urmărească evoluţiile, senzaţiile trăite la volanul unei maşini puternice, începuturile fiecăruia în sport, dar şi despre noutăţile şi tehnica de care se folosesc pe teren, pentru a ajunge pe podium.

Declaraţii din cadrul emisiunii:

Sebastian Barbu, pilot: Numărul spectatorilor care participă la fiecare etapă de raliu a  crescut. Raliurile au evoluat destul de mult în România şi creşte automat numărul spectatorilor. Cu toate că trecem tare, e spectaculos şi din postura noastră de pilot şi copilot să vedem atâţia oameni pe margine, ne motivează.

Trebuie să ai puţină răbdare să fii spectator şi să stai pe marginea probelor, să urmăreşti nişte dependenţi de viteză, cum îi numiţi voi, care practic asta fac, trec prin faţa ta foarte tare, însă, ca să poţi înţelege exact ce se întâmplă într-o maşină de concurs trebuie să ai norocul şi să ceri să iei parte la o sesiune de teste sau de shakedown, unde poţi să iei locul pe scaunul din dreapta şi să trăieşti senzaţiile pe care le trăim noi la volan sau în scaunul de copilot.

Sebastian Barbu, pilot Sibiu Racing Team. Foto: Eduard Enea

Clasele de raliuri sunt împărţite în funcţie de maşini. Cea pe care o pilotez eu este una de clasa 2, al cărei model este sub varianta celei de Campionat Mondial, de World Rally Car.

De doi ani de zile mergem mai mult pe macadam, pentru că probele pe asfalt sunt mai rapide, iar viteza medie pe aceste probe speciale depăşeşte de multe ori viteza medie admisă pentru organizarea probelor pe aceste drumuri. Avem şase raliuri de macadam şi trei de asfalt anul ăsta.

Horaţiu Baltador, copilot: Cea mai recentă etapă din Campionatul Naţional de Raliuri s-a desfăşurat la Arad. A fost una foarte frumoasă, bine organizată, iar publicul destul de numeros. Sunt probele tipice la Arad, unde lumea merge în număr destul de mare. A fost o etapă bună pentru noi, pentru echipă, am adus rezultate bune, evoluăm. Echipa s-a clasat pe locul 3, a fost un raliu foarte greu, nişte probe foarte frumoase, foarte tehnice, ai una de 12 km, după care una de 22 km, la o distanţă foarte scurtă.

În ce priveşte maşinile de competiţie, eu cu Alex Ardelean mergem cu un Suzuki Swift, e o maşină de serie, cu foarte puţine modifică, iar Sebi merge cu un Mitsubishi Evo 10, e o maşină bizon, e mare. Costurile pentru pregătirea maşinii pentru o etapă ajung undeva la 7000 euro.

Horaţiu Baltador, copilot Sibiu Racing Team. Foto: Eduard Enea

Sebastian Barbu: În ce priveşte evoluţia acestui sport în România, evenimentele au crescut mult, dar din păcate de la 70 de echipaje la un raliu, cu câţiva ani în urmă, acum am ajuns la o medie de 30. Costurile sunt tot mai ridicate, maşinile devin tot mai performante, cred că e greu pentru un privat să întreţină singur o maşină de raliu.

Următoarea etapă de raliu are loc la Tulcea, Danube Delta Rally, şi de când se organizează a fost la un nivel destul de ridicat şi cel puţin suprafaţa de macadam a fost tot timpul pregătită perfect, nu am avut niciodată o problemă tehnică sau vreo pană.

Horaţiu Baltador: Cum ajungem pe podium? E o muncă grea, de echipă, între pilot şi copilot, trebuie să ne completăm unul pe celălalt. Eu, copilot, trebuie să îi simt ritmul pilotului, să încerc să îl ajut, să îl menţin la un nivel ridicat în mers, foarte mult contează conexiunea între pilot şi copilot.

Mai multe pentru tine:
Câți ani de închisoare riscă Artanu, pentru agresiune sexuală?! Îndemnul avocatei Dalina Terzi pentru victimă: „Fetelor le e rușine, cedează psihic”
Mama măsura XS, fiicele cu siluete... lumești. Regina Letizia, superbă, dar îngrijorător de slabă la Premiile Prințesa de Asturia
Mesajele Vasilicăi Enache, avocata decedată în explozia din Rahova, analizate de criminalist: „În acel bloc era o bombă cu ceas”
Comisarul european pentru economie, vizită timp de două zile în România. Cu cine are întâlniri programate
Politicieni huiduiți la sfințirea Catedralei Naționale. Susținătorii lui Călin Georgescu au strigat numele fostului candidat la prezidențiale
Nu i-a citit niciodată fiicei „Cenușăreasa”, iar acum a interzis complet internetul în casă!
Artistul internațional care nu și-a mai văzut de trei ani copilul diagnosticat cu autism, născut din relația cu o româncă. Dezvăluiri uluitoare despre ultima lor întâlnire! „Copilul striga la ușă disperat: Tati, tati!”
Profesoară de biologie din Iași, implicată într-un scandal uriaș. Elevii ar fi găsit imagini cu ea pe site-uri pentru adulți: „Face filme”
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Dotarea Armatei Roșii la 22 iunie 1941, în conformitate cu amintirile mareșalului G. K. Jukov
Tradiții și superstiții de Sfântul Dumitru. De ce nu e bine să atingi cuțitele în această zi