„Dependenţi de Adrenalină“: Gabriel Rasty-Petzalis şi Costin Miu anunţă startul Campionatului European 100Tracks, un proiect de off-road inedit

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Campionatul 100 Tracks este o combinaţie de off-road şi rally raid, care diferă de concursurile clasice de off-road, prin faptul că navigaţia nu se face după road book, ci după track-uri GPS, pe care participanţii le primesc şi le încarcă în diverse device-uri: navigaţii GARMIN, smartphone-uri sau tablete. Mai mult decât atât, competiţia va putea fi urmărită online, prin live streaming.

Organizatorul Campionatului de automobilism, Gabriel Rasty-Petzalis, şi Costin Miu, sportivul care se ocupă de comunicare şi promovare în cadrul proiectului, au fost prezenţi în platoul Adevărul LIVE, la „Dependenţi de Adrenalină“, emisiune moderată de Iuliana Dima, unde au adus în discuţie abilităţile de pilotaj şi navigaţia în teren accidentat, componenţa echipajelor şi rolul fiecăruia, condiţiile de participare, înscriere şi taxe, traseele pe care piloţii le vor avea de parcurs, sistemele GPS, balizele de monitorizare, asistenţa tehnică şi tot ce este necesar să ştiţi atât în calitate de concurenţi, cât şi de spectatori.

100 Tracks se află sub egida FRAS şi va avea 10 etape, câte două pe eveniment, începând din mai până în septembrie.

„Campionatul 100 Tracks este un concept revoluţionar pentru 4x4 românesc. Este o combinaţie între off road şi rally raid. Principala lui caracteristică este faptul că navigaţia nu se mai face după acele caiete, ci ca în mileniul 3, după trackuri GPS. Cei care desenează traseul înregistrează traseul cu un dispozitiv GPS, participanţii primesc acest track pe mail, îl încarcă pe orice dispozitiv inteligent (smartphone, tabletă) şi urmăresc traseul. În plus, 100 Tracks aduce off road-ul de pe clocauri şi din păduri, pe laptop, pentru că totul este transmis prin live-streaming. Este mult mai uşor de urmărit”, a declarat Costin Miu.

„O altă componentă importantă 100 Tracks, tot datorită tehnologiei, este că în momentul ăsta, accesibilitatea pentru cei neexperimentaţi este mult mai bună. Concursul deschide uşa pentu un public nou care nu are experienţă de navigaţie. Cu o maşină oarecum normală de 4x4 şi un sistem de navigaţie, cei pasionaţi, dar fără experienţă, pot participa fără niciun fel de problemă. Poţi să vii din afară şi nou, şi cu entuziasm, dar trebuie să respecţi nişte reguli de siguranţă, pentru binele tău. Trebuie să ai cască, centuri. În plus, ideea concursului este că pleci din punctul A spre punctul B pe un traseu stabilit de organizator. Trebuie să respecţi traseul şi să revii din nou în punctul A. Regulamentul permite abateri de până la 100 de metri. Pe noi ne avantajează sistemul ăsta pentru că putem evita tot felul de zone din pădure în care nu avem acces. Eu cred că până în 2016 vor fi şi mai multe de evenimente de genul ăsta, pentru că oamenii prind gustul, în România există o comunitate foarte mare de pasionaţi de 4x4”, potrivit lui Gabriel Rasty-Petzalis (foto sus).

„Ineditul acestui traseu este un mare plus. Faptul că Discovery a devenit partener al evenimentului spune cam tot ce trebuie să se ştie despre acest eveniment. Puterea vorbelor funcţionează foarte bine pentru promovare. Dacă îl mai ajutăm şi noi cu publicitate pe internet şi la TV, va deveni foarte cunoscut”, a mai spus Costin Miu (foto dreapta).

„E cam acelaşi lucru cu navigaţia din oraş. Doar că în oraş îţi spune GPS-ul când vine stânga, iar în pădure îţi spune copilotul. Un pilot pentru clasa hard este nevoie de ceva abilităţi. La clasa soft, nu prea poţi să «alergi». Din punct de vedere al reacţiilor lui, se învaţă foarte uşor la clasa soft şi se bazează pe instinctul de supravieţuire. După două curse la soft cam ştii exact ce ai de făcut. Nu este nevoie de abilităţi speciale, totuşi. La hard trebuie să ai vreo doi ani de experienţă la soft”, spune Gabriel Rasty-Petzalis. „Primul pas pentru înscriere este accesarea site-ului 100tracks.net. Ca taxe, este cam 200 de ron participarea, cel puţin la cursa care se va desfăşura acum la Vatra Dornei”, a mai adăugat organizatorul Campionatului de automobilism Gabriel Rasty-Petzalis.

Mai multe pentru tine:
De ce clădirile din Turcia se prăbușesc atât de ușor. Dezbatere aprinsă pe Internet după ce cutremurul cu magnitudinea de 6,1 a zguduit țara
Alex Velea, roast devastator pentru Selly la „La bine și la roast”. Glumele care au aprins platoul și mesajul cu subînțeles despre un punct sensibil
Avertismentul psihologului Radu Leca, după ce Alex Ciucu și-a acuzat foștii socri de eșecul căsniciei cu Alina Sorescu: „Cine doarme între doi părinți se trezește fără partener”
Doi medici de la Spitalul „Bagdasar-Arseni”, plasați sub control judiciar într-un dosar ce vizează moartea suspectă a unui pacient cu arsuri grave
Își împarte patul cu o pisică și n-a mai avut relații intime de trei ani! Despre ce vedetă e vorba?
Românca Anca Faur, soția celui de-al doilea om care a pășit pe Lună, a murit. Aldrin: „Iubirea vieții mele”
Prințesei de Wales i s-a făcut rău din nou! Kate Middleton abia se mai ține pe picioare după ultimul scandal
Călin Geambașu s-a împăcat, la o plăcintă, cu tatăl lui, dar se văd la tribunal: „Nu suntem dușmani, îl ajut să...” Care e, de fapt, mărul discordiei?
Recensământul populației din anul 1930: situația demografică a României Mari
Păreri pro și contra despre Catedrala Mântuirii Neamului. Mihai Găinușă: „Bolnavii care nu plătesc CASS vor merge la Catedrală, nu la camera de gardă”. Ce spune Dan Negru?
Ce i-a provocat unei jurnaliste cancer intestinal la 44 de ani? Nu fuma, nu bea și avea o greutate normală