Un print si fiul unui constructor celebru s-au "batut" ca masina lor sa fie prima inscrisa in Romania
0In anul 1900, in Romania nu exista un serviciu de circulatie, inregistrarile oficiale de automobile avand loc la Primaria Capitalei. Documentele existente atesta faptul ca primul inscris cu nr. 1-B a
In anul 1900, in Romania nu exista un serviciu de circulatie, inregistrarile oficiale de automobile avand loc la Primaria Capitalei. Documentele existente atesta faptul ca primul inscris cu nr. 1-B a fost un automobil cumparat de Gheorghe Basil Assan. Acesta era fiul celui care a construit prima moara actionata de o masina cu abur din Bucuresti, motiv pentru care i s-a spus automobilului Vaporul lui Assan. Automobilul, un fel de trasura decapotabila, cu un motor de 15 cp, fabricata in Belgia. Astazi, acest automobil este expus la Muzeul Tehnic. Tot la inceputul secolului, primul automobil inscris in circulatie si la Prefectura Capitalei a fost cel al lui Basil Assan caruia i s-a atribuit numarul 1-B. Dupa 2 ani, a venit de la Paris, cu masina personala, printul Valentin Bibescu, care i-a cerut prefectului Capitalei sa-i transfere lui numarul 1-B, argumentand ca automobilul sau fusese inscris la Paris inainte de ziua alocarii numarului 1-B. Dar, Basil Assan nu a vrut sa renunte la intietatea inregistrarii masinii sale. Asa se face ca, in final, pentru a-l impaca, prefectul Capitalei i-a propus lui Bibescu numarul 0-B. Printul a acceptat astfel si numarul 0 a circulat vreo 30 de ani in Capitala Romaniei.