Noi restricții pentru proprietarii de mașini pe motorină, impuse de UE

0
Publicat:

Noi reguli pentru conducătorii de autovehicule pe motorină vor fi impuse în UE, în special pentru mașinile cu o vechime destul de mare al căror kilometraj a depășit 150.000.

Noi reguli pentru șoferii de mașini pe motorină, impuse de UE

Autoritățile Uniunii Europene pregătesc noi restricții pentru vehiculele mai vechi, care vor afecta milioane de șoferi. Noua directivă de la Bruxelles vizează vehiculele mai vechi de 10 ani, deoarece se consideră că vârsta lor contribuie la numărul mare de accidente rutiere de pe continent.

De aceea, inspecția tehnică anuală va deveni obligatorie în toate statele membre ale UE, relatează blic.rs.

În România, pentru autoturismele noi ITP-ul se realizează prima dată la 3 ani de la achiziționarea mașinii, iar în cazul mașinilor mai vechi de 12 ani acesta se face odată la un an. Mașinile care au mai mult de 3 ani și mai puțin de 12 ani realizează această verificare odată la 2 ani, conform legislației rutiere în vigoare.

În unele țări, precum Bulgaria, inspecțiile tehnice auto sunt deja obligatorii în fiecare an, în timp ce în Germania, de exemplu, vehiculele sunt inspectate la fiecare doi ani. Prin urmare, presa germană a evaluat această propunere ca fiind „disproporționată și împovărătoare, în special pentru șoferii cu vehicule mai vechi, dar bine întreținute”.

Experții subliniază că această decizie arată neputința Bruxelles-ului de a reduce numărul deceselor în trafic, așa că recurge la cea mai simplă explicație: „vehiculele mai vechi sunt mai predispuse la defecțiuni”.

Filtrul de particule este foarte costisitor

Dar acesta nouă regulă nu e tot, blocul comunitar luând în calcul impunerea unei alte măsuri, care va afecta serios buzunarele proprietarilor de mașini diesel.

Noua inițiativă vizează milioanele de vehicule diesel care nu au filtru de particule diesel (DPF) - sau, deși sunt montate din fabrică, proprietarii l-au îndepărtat ulterior.

Filtrele DPF moderne se regenerează automat în timpul mersului, dar la vehiculele utilizate în principal în oraș, defectarea lor apare după aproximativ 150.000 de kilometri parcurși.

Înlocuirea filtrului DPF este foarte scumpă - în funcție de model, prețul poate ajunge la 3.000 de euro.

Din cauza costului ridicat, mulți șoferi decid să scoată filtrul atunci când acesta se defectează.

Prin urmare, în prezent există milioane de vehicule diesel fără filtre de particule pe drumurile europene, iar numărul lor exact nu poate fi determinat. Inspecțiile tehnice nu măsoară cantitatea de particule din gazele de eșapament, iar singura modalitate de a determina dacă filtrul este prezent ar fi o inspecție completă a sistemului de evacuare - ceea ce este practic imposibil.

Bruxelles-ul vrea să pună capăt acestui lucru: dacă noua măsură intră în vigoare, proprietarii de mașini diesel fără DPF vor fi obligați să reinstaleze filtrul. Altfel, vehiculele lor nu vor putea trece ITP-ul.

Mai multe pentru tine:
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Sărbători fără fiul și fiica ei, stabiliți în Franța și în Dubai. Cum își alină Marina Almășan dorul: „Beau cafeaua dintr-o cană cu chipul lor”. Ce meserii au Victoraș și Marinuș?
Clarvăzătorul supranumit ”Nostradamus al zilelor noastre” face o profeție sumbră legată de Prințul William și Prințul Harry
De câți bani ai nevoie ca să trăiești decent în Spania. O româncă a spus cât a cheltuit în noiembrie: „O viață fără lipsuri”
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
Furia Ancăi Alexandrescu după ce a pierdut alegerile la Capitală. Cum vrea să se răzbune
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat