Dacia rupe topurile și în 2025. Modelul care menține producătorul din România în fruntea clasamentului european
0Dacia Sandero este în fruntea listei cu cele mai bine vândute automobile din Europa, arată un clasament publicat recent.
Ierarhia are la bază datele preliminare adunate de Dataforce, care reprezintă 96% din vânzările de mașini noi din primele șase luni ale anului 2025 în Uniunea Europeană, Regatul Unit și piețele EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția).
Topul plasează Dacia Sandero în fruntea celor mai de succes mașini, bestseller absolut în 2024 și lider din ianuarie până în martie, înainte de a înregistra o scădere progresivă a vânzărilor, ajungând la -17% în iunie, pentru un total de -9,4%. Renault Clio a fost modelul câștigător, înregistrând o creștere puternică din aprilie și ocupând locul al doilea în clasamentul semestrial, datorită unei strategii agresive de vânzări care deschide calea pentru ieșirea din piață a generației actuale, următoarea generație urmând să debuteze la Salonul Auto de Monaco, în septembrie. Clio, modelul cel mai bine vândut în iunie, este urmat îndeaproape pe locul al doilea de Tesla Model Y, care a revenit în forță. Rezultatul general pe șase luni rămâne modest, cu un loc 21, reflectând o încetinire semnificativă a livrărilor în prima jumătate a anului, în scădere cu 32,4% față de aceeași perioadă din 2024, cu 68.206 unități vândute, dintre care 22.513 au fost doar în iunie.
Cum arată Top 20
Clasamentul celor mai bine vândute modele în primele 6 luni ale anului 2025, conform datelor preliminare pentru UE și Regatul Unit (număr de unități)
Dacia Sandero 130.713 unități
Renault Clio 123.225
Peugeot 208 108.346
Volkswagen T-Roc 105.629
Volkswagen Golf 103.964
Volkswagen Tiguan 102.482
Dacia Duster 95.861
Toyota Yaris Cross 94.763
Peugeot 2008 94.753
Citroen C3 94.454
Opel Corsa 92.016
Toyota Yaris 86.464
Skoda Octavia 81.842
Nissan Qashqai 78.397
Ford Puma 77.285
Renault Captur 76.433
Kia Sportage 75.169
Hyundai Tucson 74.303
Fiat Panda 70.737
MG ZS 68.544
Mărcile chinezești prind viteză
În prima jumătate a anului 2025, înmatriculările producătorilor auto chinezi au crescut cu 72% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 327.712 unități. Aceasta a crescut cota lor de piață globală la 4,8% față de 2,8% în perioada ianuarie-iunie 2024. Doar patru companii au reprezentat 88% din totalul vânzărilor producătorilor auto chinezi în Uniunea Europeană, țările AELS și Regatul Unit. Marca MG este în centrul atenției, cu o creștere de 18% până la 151.435 de vehicule, în timp ce BYD, cu cele 69.953 de unități ale sale, a înregistrat o creștere record de 312%, alimentată de modelul hibrid plug-in Seal U DM-i, care singur a reprezentat 41% din vânzări în iunie. Următorul este grupul Chery, cu 38.402 de unități vândute și o creștere exponențială de 1.389%, urmat de Geely cu 30.232 de unități, o creștere de 68%.
Piața europeană, în declin
Creșterea mărcilor chinezești este în contrast puternic cu performanța pieței europene de mașini noi din primele șase luni ale anului 2025. În UE, s-a înregistrat o scădere de 0,9% față de aceeași perioadă a anului precedent, conform datelor publicate de ACEA, Asociația Producătorilor Europeni de Automobile. Vânzările de mașini noi au totalizat 6.815.320 de unități. Scăderea este mult mai pronunțată în comparație cu prima jumătate a anului 2019, care a scăzut cu 19,1%. Printre principalele piețe ale regiunii, doar Spania și Regatul Unit înregistrează creșteri (+15,2% și +6,7%), în timp ce Franța este în scădere cu 6,7%, Germania cu 13,8% și Italia cu 17,4%.