Dacia rupe topurile și în 2025. Modelul care menține producătorul din România în fruntea clasamentului european

0
Publicat:

Dacia Sandero este în fruntea listei cu cele mai bine vândute automobile din Europa, arată un clasament publicat recent.

Ierarhia are la bază datele preliminare adunate de Dataforce, care reprezintă 96% din vânzările de mașini noi din primele șase luni ale anului 2025 în Uniunea Europeană, Regatul Unit și piețele EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția).

Topul plasează Dacia Sandero în fruntea celor mai de succes mașini, bestseller absolut în 2024 și lider din ianuarie până în martie, înainte de a înregistra o scădere progresivă a vânzărilor, ajungând la -17% în iunie, pentru un total de -9,4%. Renault Clio a fost modelul câștigător, înregistrând o creștere puternică din aprilie și ocupând locul al doilea în clasamentul semestrial, datorită unei strategii agresive de vânzări care deschide calea pentru ieșirea din piață a generației actuale, următoarea generație urmând să debuteze la Salonul Auto de Monaco, în septembrie. Clio, modelul cel mai bine vândut în iunie, este urmat îndeaproape pe locul al doilea de Tesla Model Y, care a revenit în forță. Rezultatul general pe șase luni rămâne modest, cu un loc 21, reflectând o încetinire semnificativă a livrărilor în prima jumătate a anului, în scădere cu 32,4% față de aceeași perioadă din 2024, cu 68.206 unități vândute, dintre care 22.513 au fost doar în iunie.

Cum arată Top 20

Clasamentul celor mai bine vândute modele în primele 6 luni ale anului 2025, conform datelor preliminare pentru UE și Regatul Unit (număr de unități)

Dacia Sandero 130.713 unități

Renault Clio 123.225

Peugeot 208 108.346

Volkswagen T-Roc 105.629

Volkswagen Golf 103.964

Volkswagen Tiguan 102.482

Dacia Duster 95.861

Toyota Yaris Cross 94.763

Peugeot 2008 94.753

Citroen C3 94.454

Opel Corsa 92.016

Toyota Yaris 86.464

Skoda Octavia 81.842

Nissan Qashqai 78.397

Ford Puma 77.285

Renault Captur 76.433

Kia Sportage 75.169

Hyundai Tucson 74.303

Fiat Panda 70.737

MG ZS 68.544

Mărcile chinezești prind viteză

În prima jumătate a anului 2025, înmatriculările producătorilor auto chinezi au crescut cu 72% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 327.712 unități. Aceasta a crescut cota lor de piață globală la 4,8% față de 2,8% în perioada ianuarie-iunie 2024. Doar patru companii au reprezentat 88% din totalul vânzărilor producătorilor auto chinezi în Uniunea Europeană, țările AELS și Regatul Unit. Marca MG este în centrul atenției, cu o creștere de 18% până la 151.435 de vehicule, în timp ce BYD, cu cele 69.953 de unități ale sale, a înregistrat o creștere record de 312%, alimentată de modelul hibrid plug-in Seal U DM-i, care singur a reprezentat 41% din vânzări în iunie. Următorul este grupul Chery, cu 38.402 de unități vândute și o creștere exponențială de 1.389%, urmat de Geely cu 30.232 de unități, o creștere de 68%.

Piața europeană, în declin

Creșterea mărcilor chinezești este în contrast puternic cu performanța pieței europene de mașini noi din primele șase luni ale anului 2025. În UE, s-a înregistrat o scădere de 0,9% față de aceeași perioadă a anului precedent, conform datelor publicate de ACEA, Asociația Producătorilor Europeni de Automobile. Vânzările de mașini noi au totalizat 6.815.320 de unități. Scăderea este mult mai pronunțată în comparație cu prima jumătate a anului 2019, care a scăzut cu 19,1%. Printre principalele piețe ale regiunii, doar Spania și Regatul Unit înregistrează creșteri (+15,2% și +6,7%), în timp ce Franța este în scădere cu 6,7%, Germania cu 13,8% și Italia cu 17,4%.