Ce ne mai pregatesc marii producatori

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ford isi sarbatoreste centenarul cu modelul GT Probabil cea mai asteptata masina sport a momentului este Ford GT, prezentata prima oara ca prototip la salonul auto de la Detroit din 2002. Cu un

Ford isi sarbatoreste centenarul cu modelul GT Probabil cea mai asteptata masina sport a momentului este Ford GT, prezentata prima oara ca prototip la salonul auto de la Detroit din 2002. Cu un design inspirat de celebrul Ford GT 40, care a dominat cursa de 24 de ore de la Le Mans la sfarsitul anilor '60, Ford GT este proiectat pentru a putea concura cu succes impotriva produselor iesite din atelierele Ferrari, Lamborghini sau Porsche. De altfel, tinta declarata a acestui model, ce va iesi pe piata in 2004, este sa fie o masina cu performante uimitoare, dar utilizabila de catre soferi amatori, care isi pot permite luxul de a plati peste 150.000 de euro. Motorul este un V8 de 5,4 litri, realizat din aluminiu, si care dezvolta 500 de cai putere. In aceste conditii, acceleratia este atat de puternica, incat a fost nevoie de proiectarea unei prize de aer pe capota din fata, pentru a crea o apasare asupra botului masinii si a impiedica ridicarea acestuia. Ramane de vazut daca Ford GT va reusi sa se bata de la egal la egal cu Ferrari 360 Modena sau Porsche 911 Turbo, dar lupta se anunta interesanta. Audi mizeaza pe un TT "musculos" Cu ocazia salonului auto de la Frankfurt de anul acesta, Audi urmeaza sa prezinte in premiera absoluta un nou prototip, inspirat din "linia" lui TT, dar propulsat de un motor de top. Prin aceasta "manevra", Audi intra in premiera pe piata supersport, noul model urmand a avea un sasiu imprumutat de la "mezinul" lui Lamborghini, Gallardo, si un motor W 12 preluat de la Volkswagen Phaeton. Gandit pentru a umple golul existent intre Audi TT si Lamborghini Gallardo in oferta firmei, noul model va fi totusi un concurent direct pentru modelele Porsche 911. Si cum atat Porsche, cat si Audi apartin concernului Volkswagen, decizia de a lansa acest "TT musculos" pare oarecum bizara. Probabil insa ca se mizeaza foarte mult pe excelenta imagine de marca a lui Audi, precum si pe succesul repurtat de modelul TT. Nu a fost inca avansat un pret pentru acest nou model, dar daca suma va fi mai apropiata de costul unui TT decat de cel al unui Lamborghini, e foarte probabil ca Audi sa dea din nou lovitura. Porsche "umbla" la design Desi un cabriolet Porsche cu motor turbo era asteptat de catre clienti, firma germana nu se grabeste sa faca "mutarea" respectiva, preferand politica pasilor marunti. Deocamdata, Porsche urmeaza sa ofere o "decapotabila" C4S, cu bara din fata, suspensiile si franele lui 911 Turbo, ramanand ca un cabriolet turbo sa fie lansat la o data neprecizata. Nu se stie cat de convinsi vor fi potentialii clienti ca merita sa platesti 97.000 de euro pentru un model ce nu are in plus fata de cabrioletul standard decat cateva artificii de design, niste suspensii mai "tepene" si frane mai mari decat este nevoie, insa firma germana pare foarte sigura ca noul "Turbo look" al "decapotabilei" va face furori. Ramane de vazut ce se va intampla, mai ales ca oferta de noi modele pe piata masinilor sport se anunta extrem de generoasa anul acesta.