Best-seller la a treia generatie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

In clasa mica, Renault s-a bazat de ani de zile pe priza la public a modelului Clio. Si spera sa o faca in continuare prin intermediul noii generatii, care, nu ma indoiesc, va reprezenta una dintre

In clasa mica, Renault s-a bazat de ani de zile pe priza la public a modelului Clio. Si spera sa o faca in continuare prin intermediul noii generatii, care, nu ma indoiesc, va reprezenta una dintre atractiile SIAB. Si aceasta prin prisma faptului ca acest model este liderul de piata in segmentul automobilelor de import, dar si prin prisma noutatilor pe care le propune.
Gratie noului look, cu tuse inspirate de Megane, Clio III a atras, la prima vedere, destule aprecieri, pana si jurnalistii germani, destul de reci cand vine vorba de constructorii straini, poreclindu-l "micul prieten". Clio III are dedesubt platforma tehnica "b", caracterizata de o lungime de 3.9 m, 1.7 m latime si 1.5 m inaltime. Ampatamentul este de 2.575 m, iar spatiul pentru bagaje ajunge la un volum de 288 litri. Interiorul este similar cu cel de pe Megane II, cea mai vizibila asemanare fiind in zona consolei centrale. La capitolul echipare, vor fi disponibile optional ESP, pana la 8 airbag-uri, geamuri spate electrice, acoperis panoramic de sticla si faruri cu tehnologie adaptiva. Propunerile initiale de propulsoare includ 3 variante pe benzina - 1.2. 16V si 75 CP, 1.6. 16V si 88 CP, 1.6 16V si 112 CP. La inceputul lui 2006, Renault va echipa Clio III cu un motor pe benzina de 2.0. 16V care ofera 140 CP si este rezultatul colaborarii dintre specialistii francezi si cei niponi de la Nissan. Versiunea Sport RS va avea 200 CP. Cele mai economice motorizari (turbo-diesel) sunt reprezentate de propulsorul 1.5 dCi in trei variante de putere: 68 CP, 86 CP si 106 CP. In premiera la Clio va fi disponibila o cutie de viteze secventiala Quickshift cu 5 viteze si una automata cu 4 trepte. Cele manuale vor avea 5 si 6 trepte, in functie de motorizarile pe care le vor exploata. Cea mai usoara varianta Clio III (1.2. benzina) va cantari 1.090 kg si va accelera de la 0 la 100 km/h in 13,4 secunde, atingand o viteza maxima de 167 km/h. Consumurile medii preva-zute se vor incadra la motoarele diesel in 4,6 l/100km si la benzine intre 5,9 l/100km (propulsorul de 1.2. 16V) si 7,5 l/100km (2.0l 140 CP). Clio III se va fabrica la Flins, Dieppe si Bursa (Turcia), capacitatea totala de productie fiind de 475.000 unitati / an.