Anul schimbarii pentru Rio
0Vara 2005 a reprezentat momentul lansarii in Europa a noului KIA Rio. Acesta este mai inalt cu 50 de mm, mai lat cu 15, dar mai scurt cu 250 mm comparativ cu versiunea precedenta, cotele, ca si noul
Vara 2005 a reprezentat momentul lansarii in Europa a noului KIA Rio. Acesta este mai inalt cu 50 de mm, mai lat cu 15, dar mai scurt cu 250 mm comparativ cu versiunea precedenta, cotele, ca si noul design, oferind un plus de dinamism si agresivitate. Pentru a-i cuceri pe europeni, constructorul a decis sa imbunatateasca habitabilitatea, ampatamentul fiind cu 90 de mm mai mare decat in cazul generatiei trecute. Mai mult, noul Rio ofera un spatiu interior superior celui inregistrat in cazul lui Polo, Fabia, 206, Fiesta sau Corsa, iar portbagajul are acum 290 de litri, cu 29% mai mult decat cel de care beneficiau pana acum clientii acestui model. Si gama de motoare a fost revizuita. Propulsorul pe benzina de 1.4 litri, premiera absoluta, ofera 97 CP si 125 Nm, puterea sa fiind cu pana la 22 de cai peste ceea ce propun unitatile 1.4 ale rivalilor. Alternativa o reprezinta motorul 1.6 DOHC CVVT de 112 CP al carui cuplu maxim este de 146 Nm. Clientilor diesel le este oferit noul 1.5 CRDi VGT cu 110 CP si un moment de varf de 235 Nm disponibil la numai 2.000 rpm. Toate motoarele sunt cuplate standard la o cutie manuala cu 5 rapoarte, dar exista, pentru propulsoarele pe benzina, si posibilitatea de a opta pentru noua transmisie automata cu 4 trepte. Preturile masinii variaza intre 7.990 euro CIP (versiunea de baza, pe benzina) si 11.932 euro CIP (versiunea de top, pe motorina).