Alfa 159, ambitioasa italiana

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noua Alfa 159, succesoarea modelului 156, este considerata cel mai bun sedan al constructorului italian

Prima dintr-o noua familie de modele Alfa Romeo, noua Alfa 159 este succesoarea modelului de succes 156, sedanul sportiv care a facut istorie pentru marca italiana (din 1997 si pana in prezent s-a vandut in peste 680.000 de exemplare). Desi toata lumea se astepta ca modelul sa poarte denumirea de 157, Alfa Romeo a ales indicativul 159 ca un omagiu adus monopostului de competitii din anii `50. Noul model de clasa medie al constructorului italian, care concureaza cu Mercedes C-Klasse, Audi A4 si BMW Seria 3, are, pe langa o denumire schimbata, si dimensiuni mai generoase. Desi admirata pentru frumusetea sa si placerea la condus, generatia inca actuala a fost criticata pentru spatiul interior mic si habitabilitatea redusa. Noua Alfa 159, care a fost desenata de Giorgetto Giugiaro in colaborare cu centrul de Stil Alfa Romeo, prezinta linii elegante si sinuoase, ce imbina dimensiunile generoase cu un caracter compact tipic masinilor sport Alfa Romeo. Rezultatul este o masina superioara ce combina stilul rafinat italian cu eleganta sport Alfa Romeo. Este mai spatioasa decat 156 (4.600 mm lungime, 1.828 mm latime si 1.417 inaltime) si mai confortabila. Ampatamentul masoara acum 2.700 mm, ceea ce garanteaza un spatiu mai mare la picioare pentru pasagerii din spate. Fata de 156, noua 159 este mai lunga cu 22 de centimetri si mai lata cu 9, iar ampatamentul a crescut pana la 2.700 mm. Gama de motorizari cuprinde trei unitati pe benzina cu tehnologie JTS: puternicul V6 de 3,2 litri si 260 CP, precum si un 2,2 litri/185 CP si 1,9 litri/160 CP. La acestea se adauga trei diesel-uri Multijet: doua versiuni de 1,9 litri, de 120 si 150 CP, si un propulsor de top, de 2,4 litri de 200 CP, care ofera un cuplu maxim de 400 Nm. Motoarele pot fi combinate cu o transmisie manuala cu 6 trepte sau cu o cutie de viteze automata in 5 rapoarte, robotizata, denumita ,Selespeed". Ca o noutate absoluta, unele versiuni ale modelului vor oferi sisteme de tractiune integrala permanenta Q4 - ,Quattro per quattro" -, tehnologie deja folosita cu succes pe modelul Crosswagon. Sisteme de siguranta de ultima ora completeaza gama de instrumente de bord pentru ca sofatul sa se desfasoare in cele mai sigure conditii. Si trenul de rulare a fost imbunatatit, avand o configuratie cu patru brate pe fata si multilink pe spate. Alfa Romeo 159 este prevazut cu opt airbaguri (inclusiv cele speciale pentru genunchi si laterale), centuri de siguranta pretensionate si scaune frontale cu un sistem ce aduce tetierele mai aproape de gatul pasagerului in caz de impact in partea din spate.