Vettel, victorie la doar şase zecimi de secundă în Spania!
0După o dispută senzaţională în ultimele 20 de tururi, Sebastian Vettel de la Red Bull obţine o victorie la limită în Marele Premiu al Spaniei la doar 0,6 secunde în faţa lui Lewis Hamilton de la McLaren. Pe podium a mai urcat coechipierul acestuia Jenson Button.
Formula 1 este şi în acest sezon un joc al minţii, un joc al strategiei. Schimburile de pneuri au făcut jocurile şi în această cursă însă doar până la un anumit punct. Cu 20 de tururi înainte de final Vettel era lider, Hamilton în urma sa. Amândoi au efectuat ultimele schimburi, ordinea s-a păstrat şi a început duelul "regilor".
Apărarea germană contra ofensivei britanice. "Butonul galben, butonul albastru" i se striga lui Hamilton de la boxe, inginerii jucând parcă rolul unor copiloţi din raliuri. Nu a fost însă suficient. Defensiva lui Vettel a fost absolut încântătoare şi germanul a câştigat duelul tinerilor campioni mondiali la doar şase zecimi de secundă!
Nimeni nu a putut ţine pasul cu cei doi. Button a sosit pe locul trei la peste 35 de secunde, urmat de Webber, în timp ce Alonso, pe locul cinci, a fost depăşit cu un tur de Vettel şi Hamilton! Spaniolul de la Ferrari a avut un start fenomenal, depăşindu-i până în primul viraj pe Webber, plecat din pole, şi pe Vettel, dar s-a pierdut în strategii.
Curse de excepţie au reuşit Michael Schumacher, pentru prima oară în faţa coechipierului său Nico Rosberg, şi Nick Heidfeld, sosit pe locul opt după ce a plecat din coada plutonului.
Clasament cursă:
1. Vettel Red Bull-Renault 1h39:03.301
2. Hamilton McLaren-Mercedes + 0.630
3. Button McLaren-Mercedes + 35.697
4. Webber Red Bull-Renault + 47.966
5. Alonso Ferrari + 1 tur
6. Schumacher Mercedes + 1 tur
7. Rosberg Mercedes + 1 tur
8. Heidfeld Renault + 1 tur
9. Perez Sauber-Ferrari + 1 tur
10. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1 tur
11. Petrov Renault + 1 tur
12. Di Resta Force India-Mercedes + 1 tur
13. Sutil Force India-Mercedes + 1 tur
14. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 tur
15. Maldonado Williams-Cosworth + 1 tur
16. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 2 tururi
17. Barrichello Williams-Cosworth + 2 tururi
18. Trulli Lotus-Renault + 2 tururi
19. Glock Virgin-Cosworth + 3 tururi
20. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 3 tururi
21. Karthikeyan HRT-Cosworth + 4 tururi
Cel mai rapid tur: Alonso, 1:26.727
Abandonuri:
Massa Ferrari turul 60
Kovalainen Lotus-Renault turul 49
Liuzzi HRT-Cosworth turul 29
Clasament piloţi:
1. Vettel 118p
2. Hamilton 77p
3. Webber 67p
4. Button 61p
5. Alonso 51p
6. Rosberg 26p
7. Heidfeld 25p
8. Massa 24p
9. Petrov 21p
10. Schumacher 14p
11. Kobayashi 9p
12. Buemi 6p
13. Sutil 2p
14. Di Resta 2p
15. Perez 2p
Clasament constructori:
1. Red Bull-Renault 185p
2. McLaren-Mercedes 138p
3. Ferrari 75p
4. Renault 46p
5. Mercedes 40p
6. Sauber-Ferrari 11p
7. Toro Rosso-Ferrari 6p
8. Force India-Mercedes 4p
16.50: Imnurile Germaniei şi Austriei sunt intonate pentru învingătorii de astăzi, Sebastian Vettel şi Red Bull Racing. Vă mulţumesc că aţi fost alături de mine şi la acest Mare Premiu şi ne vom reîntâlni peste doar o săptămână, cu celebra cursă de la Monte Carlo. Până atunci toate cele bune şi nu uitaţi să rămâneţi pe adevarul.ro pentru clasamentele finale ale cursei şi ierarhiile la zi pentru piloţi şi constructori!
16.48: Este a 14-a victorie din carieră pentru Vettel, dar prima pe circuitul de la Barcelona, acolo unde recordul este deţinut de Michael Schumacher cu şase succese. Vettel şi Hamilton dau mâna înainte de a urca pe podium. Eliberare fantastică, ambii sunt extenuaţi dar fericiţi şi discută extrem de agreabil, relaxat. Parcă Hamilton ar fi coechipier cu Vettel şi nu Webber...
16.46: Vettel urlă de bucurie în cockpit şi imită celebra "Crazy Frog". Este felicitat de la boxele echipei sale. Ce cursă pentru campionul mondial.
16.44: Button ocupă ultimul loc pe podium, urmat de Webber şi de Alonso. Pe locul şase Michael Schumacher, rezultat excepţional, îl bate pentru prima oară pe Rosberg în acest sezon. Heidfeld a sosit pe opt, după ce a plecat de pe ultimul loc pe grila de start, pe nouă este Perez iar în puncte a urcat Kobayashi, după abandonul lui Felipe Massa.
FINAL DE CURSĂ: VETTEL CÂŞTIGĂ. La doar şase zecimi de secundă în faţa lui Hamilton!!!! Final fabulos de cursă. Vettel a patra victorie în cinci curse are 118 puncte la general faţă de 77 ale lui Hamilton care e pe locul doi.
Turul 66: Vettel intră în ultimul tur la conducere. Hamilton, ultima şansă. Nebunie pe Circuit de Catalunya
Turul 64: Timpul lucrează în favoarea lui Vettel. Germanul reuşeşte să stea la cele 0,7-0,8 secunde care îl fac pe Hamilton să nu poată ataca decisiv.
Turul 62: Massa a abandonat din cauza unei probleme la cutia de viteze! Mai sunt patru turui. Lui Vettel i se spune de la boxe: "Scapă de el, scapă de el" cu referire la Hamilton care îşi pândeşte prada.
Turul 61: Heidfeld e pe opt, a trecut de Perez. Hamilton este la distanţă mică, poate folosi aripa portantă spate pentru depăşiri dar Vettel se apără extraordinar.
Turul 60: Heidfeld îl atacă acum pe Perez după ce a trecut de Massa. Heidefeld, ce cursă, a plecat de pe ultimul loc. Massa iese în decor...
Turul 59: Perez îl depăşeşte pe Massa deşi are un motor Ferrari de generaţie mai veche! Incredibil! Superbă manerva mexicanului... care l-ar putea înlocui pe brazilian la Ferrari în viitor, potrivit zvonurilor din lumea F1.
Turul 58: Vettel se apără. Hamilton se încordează. Cine va rezista acestui adevărat război al nervilor? Cel mai tensionat final de cursă din acest sezon!
Turul 57: Hamilton este presat de la boxe să apese diverse butoane. "cel albastru, cel galben", inginerii McLaren încearcă să-l ajute precum nişte copiloţi de raliuri pe britanic.
Turul 56: Hamilton aruncă tot arsenalul în luptă... aripă, KERS... Vettel rezistă. Tensiunea la boxele celor două echipe este imensă. Inginerii, mecanicii stau ca pe arcuri. 10 tururi!
Turul 54: Vettel şi Hamilton se pregătesc să treacă de Rosberg. Trulli îl încurcă pe Vettel şi Hamilton e gata să profite. Liderii trec şi de Schumacher.
Turul 53: Hamilton face cel mai rapid tur 1m26.727 secunde şi s-a apropiat la o secundă de Vettel. Webber îl atacă pe Button pentru ultima poziţie de pe podium. Vettel, Hamilton, Button, Webber, Alonso, Schumacher, Rosberg, Massa, Di Resta, Heidfeld sunt în puncte.
Turul 52: Super-veste primită de Vettel de la boxe: Poate utiliza sistemul KERS, care s-a mai răcit între timp. Germanul are peste 2 secunde acum faţă de Hamilton şi este favorit la victorie.
Turul 51: Va rezista oare Vettel fără să beneficieze de sistemul KERS? Aceasta este întrebarea finalului de cursă. Doi campioni mondiali luptă pentru primul loc. Kovalainen iese în decor, dar în afara pistei, sunt doar steaguri galbene. În acest sezon nu am avut parte încă de safety-car.
Turul 50: Hamilton a trecut pe la boxe şi a ieşit pe doi chiar în spatele lui Vettel, dar germanul are pneurile rulate deja un tur. Vettel a fost întârziat un pic şi de trafic şi are acum 1,9 secunde avans.
Turul 49: Vettel rămâne pe doi şi acum va începe cursa de urmărire pentru a reduce cât mai mult distanţa faţă de Hamilton înainte de ieşirea acestuia la boxe.
Turul 48: Agitaţie la boxele echipei Red Bull. Webber este cel care trece pe la boxe. Rămâne pe patru. Lui Hamilton i se spune să rămână cât mai mult timp posibil pe circuit. Vettel la boxe!
Turul 46: Mai sunt 20 tururi până la final
Turul 45: Grafica TV arată că Vettel nu utilizează sistemul KERS, ar putea avea din nou probleme cu el. Confirmarea vine prin radio de la boxe, Vettel este sfătuit să nu mai folosească sistemul KERS. Hamilton este informat imediat de problema lui Vettel şi i se spune să forţeze. Va fi un final incandescent de cursă.
Turul 44: Rosberg trece şi el pe la boxe şi va reveni în spatele lui Schumacher. Vettel se luptă cu traficul şi este gata să treacă de Massa cu un tur.
Turul 42: Schumacher a trecut pe la boxe. Vettel are doar 1,2 secunde faţă de Hamilton.
Turul 41: Mai sunt 26 de tururi şi Ferrari, ar putea încerca să-l ţină pe Alonso pe acest set de pneuri până la finalul cursei!
Turul 40: Alonso iese la boxe. Hamilton se apropie de Vettel. În câteva tururi ar putea urma o nouă serie de ieşiri, de această dată decisivă. Schumacher îl duce pe Rosberg la şcoala de pilotaj şi îi trânteşte uşa în nas pe o încercare de depăşire a acestuia din urmă. Schumi nu cedează în faţa coechipierului său.
Turul 38: Vettel are 2,7 secunde avans faţă de Hamilton. Button este la 18 secunde în spate de coechipierul său. Rosberg este în coada lui Schumacher în duelul pentru locul şapte.
Turul 37: Button trece şi de Alonso şi e pe trei. Vettel, Hamilton, Button, Alonso, Webber, Massa, Schumacher, Rosberg, Petrov, Maldonado este ordinea primilor 10.
Turul 36: Superb duel, Button a venit pe exterior pe finalul liniei drepte, Webber a rămas pe interior sperând să păstreze trasa ideală, dar Button a fost o fracţiune de secundă mai rapid, iar australianul a fost nevoit să frăneze pentru a evita acroşajul.
Turul 35: Hamilton nu riscă şi face şi el schimbul şi iese în spatele lui Vettel la patru secunde. Button trece de Webber, Webber revine şi e gata să-l scoată de pe traseu pe Button. Ce duel.
Turul 35: Vettel iese la boxe. Webber trece de Alonso, dar imediat spaniolul revine. Vettel a încălţat maşina cu "hard".
Turul 33: Vettel are un avantaj infim la jumătatea cursei.
Turul 31: Webber şi Alonso continuă duelul. Vettel e lider ameninţat de Hamilton, aflat la doar 1,6 secunde. Button a trecut pe la boxe. Schumacher are un avantaj important pe locul 7 în faţa lui Rosberg pe locul 8.
Turul 30: Ooooo Alonso iese în faţa lui Webber pe linia boxelor şi cei doi sunt aproape de acroşaj. Webber a plecat primul de la boxele echipei sale. Alonso, aflat mai în faţă la boxele echipei sale a ieşit mai târziu, dar nu i-a tăiat brusc calea adversarului său ci a rulat cu o roată pe linia boxelor, atât cât Webber să nu poată să treacă. Australianul a fost nevoit să rămână în spate. Să vedem ce vor spune stewarzii.
Turul 28: Rosberg trece şi el pe la boxe, se pare că legătura radio cu monopostul său nu mai funcţionează, fiind chestionat de către ingineri, în legătură cu acest lucru, prin intermediul panourilor. Hamilton se apropie la 2,7 secunde de Vettel şi are pneuri mai proaspete.
Turul 26: Hamilton a rupt ritmul şi a plonjat în căutarea lui Vettel. Alonso a rămas la 4,2 secunde în spatele britanicului! Webber cu aripa deschisă nu reuşeşte să-l depăşească pe Alonso şi se resemnează pentru moment. Schumacher iese la boxe.
Turul 25: În afara punctelor, de la locul 11 în jos sunt di Resta, Alguersuair, Perez, Trulli, Sutil, Maldonado, Kobayashi, Kovalainen, Barrichello, Heidfeld, Liuzzi, Glock, D'Ambrosio, Karthikeyan
Turul 25: Vettel, Hamilton, Alonso, Webber, Button, Schumacher, Rosberg, Petrov, Buemi, Massa este ordinea primilor 10. Vettel are 5 secunde avans faţă de trenul format din Hamilton, Alonso şi Webber.
Turul 24: Vettel este liderul cursei după ce Hamilton a trecut pe la boxe. Britanicul a ieşit în faţa lui Alonso, care este urmat de Webber.
Iată startul perfect al lui Alonso:
Turul 21: Hamilton are 16,6 secunde avans în faţa lui Vettel şi va schimba în curând la rândul său. Vettel face cel mai rapid tur şi se apropie la 15,4 secunde.
Turul 21: Hamilton face cel mai rapid tur iar Vettel este avertizat de la boxe că cei de la McLaren au un ritm foarte bun în aceste momente.
Turul 20: Hamilton şi Vettel locurile 1 şi 2 după ce Alonso şi Webber au trecut pe la boxe.
Turul 19: Vettel intră surprinzător la boxe! A ieşit pe locul 4 în faţa lui Button. Britanicul pare a urma o strategie cu trei opriri, ceea ce îi conferă un oarecare avantaj. Vettel are câmp deschis în faţă şi poate accelera.
Turul 16: Button trece de Schumacher pentru locul 5, di Resta a intrat la boxe.
Turul 15: Schumacher este pe şase şi este urmat acum de Button, care e ieşit pe pneuri soft de la boxe, pe locul şapte. Alonso, Vettel, Hamilton, Webber, Di Resta, Schumacher, Button, Petrov, Rosberg, Massa este ordinea primilor 10.
Turul 14: Lui Vettel i se comunică să folosească la maximum sistemul KERS pentru a încerca să se menţină în faţa lui Hamilton. Button iese şi el la boxe de pe locul 5. Paul di Resta, plecat de pe 16 este acum pe 5 dar nu a intrat încă la boxe.
Turul 13: Alonso, Vettel şi Hamilton rulează unul în spatele celuilalt. Duel senzaţional între cei trei campioni mondiali care s-au distanţat la secunde bune faţă de urmăritor. Ce cursă ne aşteaptă în continuare!!!
Turul 12: Marele perdant al primului schimb la boxe este Mark Webber care a ieşit în spatele lui Lewis Hamilton. Deţinătorul pole-ului este acum pe locul patru. Petrov şi Massa trec şi ei pentru schimbul de pneuri.
Turul 11: Button şi apoi Webber trec de Massa. Reluări cu depăşirile lui Vettel. Campionul mondial i-a înghiţit pur şi simplu pe Button şi pe Massa în doar câteva viraje, cu toate că avea pneuri încă reci. Spectaculos!
Turul 11: Vettel i-a spulberat în doar câteva sute de metri pe Button şi pe Massa. Vettel trece şi de Nico Rosberg. Alonso e la boxe. Tensiune. Alonso iese exact în faţa lui Vettel!
Turul 10: Vettel este primul din plutonul fruntaş care iese la boxe. Revine pe 10 în spatele lui Jenson Button.
Turul 8: Perez şi Liuzzi se bat roată la roată imediat după ieşirea de la boxe. Încep primele intrările la boxe.
Turul 7: Petrov pare destul de liniştit pe locul cinci, cu Schumacher ceva mai în spate pe post de locomotivă la un tren a cărui vagoane sunt Rosberg, Massa şi Button care a urcat pe nouă după ce a trecut de Buemi.
Turul 5: Schumacher a avut şi el o plecare foarte bună şi a câştigat nu mai puţin de patru locuri, este pe şase acum urmat de Rosberg şi Massa. Alonso are doar 0.8 secunde avans, însă Vettel nu poate folosi aripa portantă spate pentru a forţa depăşirea. Webber şi Hamilton ţin aproape de duoul fruntaş.
Turul 4: Reluarea unui start absolut magnific. Imaginile on-board din monopostul lui Alonso arată cu spaniolul a schimbat senzaţional vitezele, a accelerat când a trebuit şi cu toate că Vettel a încercat să apere poziţia monoposturilor Red Bull, spaniolul de la Ferrari a găsit o breşă pe interiorul lui Webber şi a trecut la milimetru. Senzaţional!
Turul 3: Vettel face cel mai bun tur de pistă şi se apropie de Alonso. Hamilton îl atacă pe Webber, se anunţă o cursă fierbinte!
Turul 2: Tribunele au luat foc, fanii se ridică în picioare de fiecare dată când Alonso trece prin faţa lor. Button a avut un start dezastruos şi a ajuns tocmai pe locul 10. Alonso, Vettel, Webber, Hamilton şi Petrov este ordinea la vârf.
Turul 1: START pe Circuit de Catalunya! Alonsooooooo ce start fabulos! Este pe primul loc, a plecat fenomenal. Vettel e pe doi, Webber a plecat slab şi e pe trei.
15.00 S-a plecat în turul de încălzire. Ne pregătim de start. Să turăm motoarele!
14.58 Vettel pentru BBC: "Am schimbat bateriile, le-am încărcat, totul ar trebui să fie ok. Dar nu pot garanta. Cursa însă nu se desfăşoară doar în primul viraj ci de-a lungul celor 66 de tururi"
14.55 Deşi Circuit de Catalunya este cunoscut ca unul unde depăşirile sunt foarte greu de efectuat, modificările de regulament din acest sezon oferă premisele unei curse spectaculoase. Pneurile vor juca din nou un rol important. O statistică interesantă spune că ultimele zece curse la Barcelona au fost câştigate din pole position
14.50 Temperatura în aer este de 27 de grade, cerul mai mult însorit, condiţii pentru o cursă fără ameninţări de ploaie.
14.45 Linia boxelor s-a închis. Mai avem aproximativ 15 minute până la turul de încălzire. Monopostul lui Heidfeld, care a luat foc la antrenamentele de sâmbătă dimineaţă pare în regulă şi se regăseşte pe ultimul loc de pe grila de start. Cei de la Red Bull au rezolvat problemele cu sistemul KERS al lui Vettel şi germanul va putea beneficia de "boost-ul" oferit de acesta.
14.40 Deşi Webber pleacă din pole position, la casele de pariuri engleze are aceeaşi cotă la victorie precum Vettel, 5-4. Hamilton are 9-1 iar Alonso 14-1.
14.25 Schumacher: "Deţinem ingredientele succesului"
Deşi septuplul campion Mondial Michael Schumacher are parte, până acum, de un sezon aproape la fel de slab ca cel de anul trecut, când a revenit în F1, totuşi este optimist în ceea ce priveşte viitorul echipei Mercedes. "Deţinem toate ingredientele succesului. Trebuie doar să le aranjăm şi să le optimizăm. Apoi vom fi intra într-o serie pozitivă, cum sunt cei de la Red Bull acum. Sunt sigur că vom ajunge acolo", a spus germanul într-un interviu acordat site-ului oficial al F1 înaintea MP al Spaniei.
14.00 Bună ziua şi bine v-am găsit la un nou Mare Premiu de Formula 1, cel de la Barcelona, Spania. Circuit de Catalunya este pregătit pentru o cursă care, cel puţin prisma rezultatelor din calificări, va fi dominată de cei de la Red Bull Racing. Rămâneţi pe adevarul.ro pentru a afla ultimele informaţii înainte de cursă şi pentru a urmări în format livetext disputa bolizilor.
Vezi ce s-a întâmplat în calificări:
Piloţii de la Red Bull Racing au dominat din nou calificările aşezând aproape o secundă între ei şi urmăritori. Diferenţa a fost atât de mare încât cei Webber şi Vettel nu au efectuat decât un singur tur rapid în ultima sesiune de calificări. După Vettel, care a avut din nou ceva probleme cu sistemul KERS a încheiat cu 1m21.181 secunde, Webber a parcurs un tur în 1m20.981 secunde, cei doi alegând să rămână la boxe în ultimele cinci minute ale calificărilor.
În urma lor Lewis Hamilton a sosit la aproape o secundă, ceea ce l-a făcut să declare că este greu de crezut că McLaren va putea învinge Red Bull în Spania. Fernando Alonso a smuls în ultima clipă un loc patru, depăşindu-l pe Jenson Button şi înregistrând cea mai bună sesiune de calificări din 2011.
Monopostul lui Heidfeld a luat foc
Două surprize s-au înregistrat în calificări. Pastor Maldonado s-a calificat pentru prima oară în carieră în Q3, ducând un monopost Williams doar pentru a doua oară în ultima sesiune, în acest sezon. A doua surpriză a venit de la Heikki Kovalainen, care a dus Lotusul la doar a doua prezenţă în Q2 din istoria recentă a echipei.
Michael Schumacher a ales să-şi protejeze pneurile cu care va porni în cursă şi, cu toate că a ajuns în sesiunea decisivă de calificări, nu a rulat deloc şi va pleca de pe poziţia a 10-a.
Nick Heidfeld va pleca de pe ultima poziţie a grilei de start după ce un incediu i-a distrus aproape în totalitate monopostul Renault în timpul sesiunii de antrenamente de sâmbătă dimineaţă. Pilotul nu a păţit nimic, însă mecanicii echipei nu au reşit să recupereze maşina în timp pentru a fi pregătită înaintea calificărilor. Incendiul a fost provocat de o gaură în ţeava de eşapament.
Iată grila de start de la Barcelona:
Linia 1: Webber (Red Bull) / Vettel (Red Bull)
L2: Hamilton (McLaren) / Alonso (Ferrari)
L3: Button (McLaren) / Petrov (Renault)
L4: Rosberg (Mercedes) / Massa (Ferrari)
L5: Maldonado (Williams) / Schumacher (Mercedes)
L6: Buemi (Toro Rosso) / Perez (Sauber)
L7: Alguersuari (Toro Rosso) / Kobayashi (Sauber)
L8: Kovalainen (Lotus) / Di Resta (Force India)
L9: Sutil (Force India) / Trulli (Lotus)
L10: Barrichello (Williams) / Glock (Virgin)
L11: Liuzzi (HRT) / Karthikeyan (HRT)
L12: D'Ambrosio (Virgin) / Heidfeld (Renault)