Studiu: cât de influenţi sunt influencerii? „Au fost şi rămân nişte vectori de empatie şi autenticitate“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Adelina Pestriţu

Agenţia Starcom a lansat un nou studiu despre influenceri care vorbeşte, în mare parte, despre beneficiile pe care le aduc aceştia în campaniile pe care le comunică în online.

Una dintre concluzii arată că „influencerii ar trebui să promoveze un stil de viaţă sănătos, să încurajeze spiritul civic, să îi inspire şi să aibă o componentă educativă”, potrivit datelor InfluenceMe 2020, citate de Pagina de Media. 

„Influencerii au fost şi rămân nişte vectori de empatie şi autenticitate, cu condiţia să fie corect selectaţi şi să ofere un conţinut relevant pentru comunitate”, arată o altă concluzie. 

Potrivit sursei citate, studiul nu indică şi modul în care se respectă bunele practici - cele din Codul de bune practici în influencer marketing. În România există, încă, foarte mulţi creatori de conţinut (unde intră cei care postează pe Facebook, Instagram sau YouTube) care nu îşi marchează publicitatea, deşi industria, prin IAB România şi 2Performant, a adoptat un Cod de bune practici în influencer marketing.

Printre exemple amintim: cazul ceaiului de slăbit promovat de zeci de vedete (dintre care doar unul a marcat: Adelina Pestriţu), cazul Andreei Marin care a lăudat un centru medical, dar nu a spus că avea contract cu Primăria care le administra, cazul PlushBio sau cazul vloggerului Colo. 

"Rezultatele studiului InfluenceMe sunt complementare acestui cod. Definitia din cod se axează pe reacţiile imediate pe care influencerii le pot genera, definiţia Starcom ia în calcul rolul mai amplu al influencerilor, şi anume acela de a schimba comportamente, de a fi o sursă de inspiraţie sau o autoritate. Noi am definit influencerii şi am măsurat fenomenul descris astfel de trei ani de zile. O schimbare a definiţiei după apariţia ghidului IAB şi 2Performant nu este nici necesară, nici benefică analizei, întrucat datele nu ar mai putea fi comparabile cu cele din trecut", au declarat reprezentanţii Starcom, potrivit Pagina de Media.

Studiul Starcom măsoară campaniile cu influenceri la nivel de eficienţă pentru îndeplinirea obiectivelor de marketing, punând într-un context mai amplu rezultatele acestor campanii, furnizând observaţii şi insight-uri despre cum putem îmbunătăţi rezultatele pe întregul parcurs al conversiei (fie că vorbim despre percepţie, fie că vorbim despre intenţie de cumpărare sau chiar achiziţie).

Citeşte şi:

Cristina ICH a fost votată cel mai bun influencer în 2020: Îmi doresc să educ generaţii  

Mai multe pentru tine:
Românii care au vizitat una dintre cele mai izolate și ieftine țări din lume. Ce i-a impresionat cel mai mult: „Un gest simplu, dar cu o semnificație profundă”
Drama Cameliei Mitoșeru, la 74 de ani: „Am suferit o nouă operație pe creier”. Fiul Mihai Mitoșeru n-o scapă din ochi: „Mă răsfață, e sufletul meu”
„Am rămas în chiloți!” Momentul terifiant trăit de un român celebru pe cel mai înspăimântător aeroport din Europa
Cu ce se delectează în mod frecvent Prințesa Charlene, Prințesa Kate sau Regina Letizia. Mâncărurile preferate ale nobililor
Mircea Lucescu, primele impresii despre amicalul cu Moldova. Cum vede duelul cu Austria și cine l-a impresionat: „Hagi căpitan, merită”
Cauza morții bateristului Marius Keseri de la Direcția 5. Prietenii rup tăcerea. „Boala cumplită îl schimbase, nu-l mai recunoșteai. Venea la biserică să se roage”. Ultimele fotografii
Un obiect unic pe teritoriul fostei provincii romane Dacia, descoperit la Turda
Val de ură după nunta lui Dorian Popa din Maldive. Artistul, făcut praf după ce a publicat acest video cu mireasa
Cine sunt cei cinci norvegieni care aleg câștigătorul Nobelului pentru Pace și când au luat decizia
Eduard, un copil de 10 ani, crescut de bunici și abandonat de părinți, luptă pentru viață! A vomitat sânge și are nevoie de o operație urgentă la inimă. AJUTĂ ȘI TU!
I-a donat propriul rinichi, dar n-a fost invitată la nunta Selenei Gomez. Cum explică donatoarea trădarea