Sondaj INSCOP. De unde se informează românii despre coronavirus. Diferenţe uriaşe între televiziuni şi reţele sociale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Televizunile şi paginile de internet ale presei scrise sunt principalele surse de informare ale populaţiei cu privire la evoluţia epidemiei de coronavirus, conform ultimului sondaj INSCOP Research realizat în parteneriat cu Verifield şi cotidianul Adevărul, în perioada 16-19 martie 2020, intitulat ”Percepţia populaţiei cu privire la epidemia COVID -19 în România”.

Cei mai mulţi respondenţi (70,7%) declară că urmăresc posturile de televiziune. Pe locul secund în topul surselor de informare cu privire la epidemia de coronavirus se află paginile de internet ale presei scrise, cu 9,2%. Urmează canalele oficiale ale autorităţilor (pagini de internet), cu 8%, şi reţelele sociale cu 7,1%. 2,3% dintre români se informează mai ales de la posturile de radio, iar de la rude, prieteni şi cunoştinţe 1,7%. 0,6% dintre respondenţi au indicat alte surse, în timp ce 0,4% nu ştiu sau nu răspund.

Remus Ştefureac, director INSCOP Research: ”Principala sursă de informare cu privire la epidemia de coronavirus rămân posturile de televiziune, urmate de paginile de internet ale presei scrise. Nivelul de accesare al canalelor oficiale ale autorităţilor publice (paginile de internet ale instituţiilor centrale şi locale) este încă redus. Din acest punct de vedere, o responsabilitate mai mare a mass-media în verificarea surselor de informare dublată de o atenţie sporită a persoanelor care utilizează reţelele sociale şi reţinere în distribuirea informaţiilor din surse incerte sunt condiţii esenţiale pentru a limita răspândirea ştirilor false. Fenomenul dezinformării într-o situaţie de veritabil război cu o epidemiei care s-a transformat  deja în pandemie, este o ameninţare reală cu consecinţe cât se poate de grave asupra coeziunii societăţii. Sănătatea procesului de informare a populaţiei devine astfel esenţială în aceste vremuri pentru a preveni panica sau chiar infectarea accidentală.”



Sondajul a fost realizat în perioada 16-19 martie 2020 de INSCOP Research în parteneriat cu Verifield şi Adevărul. Datele au fost culese prin metoda CATI (interviuri telefonice), volumul eşantionului multistadial stratificat fiind de 800 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupaţie) pentru populaţia neinstituţionalizată a României, cu vârsta de 18 ani şi peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3.5%, la un grad de încredere de 95%.

Mai multe pentru tine:
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Cât de des ar trebui să faci sex, de fapt. Ce „omoară” intimitatea în dormitor
Creștere importantă a pensiilor pentru o categorie de români. Cine va primi cu 275 de lei mai mult lunar din 2026
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Archie și Lilibet, alături de părinții lor într-o imagine inedită de familie! Prințul Harry și Meghan Markle dau o veste mare
Revoltă de zile mari după finala Vocea României 2025, câștigată de Alessia Pop. Publicul și-a exprimat nemulțumirea față de desfășurarea emisiunii și postul PRO TV
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate