Codul Rutier îşi începe povestea în Parlament

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deputaţii din Comisia pentru Industrii şi Servicii au profitat de prezenţa reprezentanţilor de la Ministerul de Interne pentru a deschide subiectul fierbine referitor la Codul Rutier. Ministrul de Interne, Radu Stroe, nu participă la şedinţă, deşi a fost invitat.


Ministerul de Interne a fost reprezentat de directorul- Direcţia Rutieră, comisarul şef Lucian Diniţă. Liderul deputaţilor PDL, Mircea Toader, a salutat iniţiativa Guvernului de a consulta Parlamentul. "Trebuie să găsim o soluţie dacă ai plătit şi nu apari pe undeva şi te trezeşti că rămâi şi fără permis. Problema de creştere a vitezei, avem o rezoluţie ONU care spune 50, primarul spune 30 ca să nu aibă nicio belea. Salut faptul că ne-aţi consultat să facem un cod ca lumea. Foarte bine că nu a trecut prin ordonanţă", a precizat Toader.

Membrii Comisiei au ridicat mai multe întrebări referitoare la prevederile din noul cod rutier care au vizat alcoolemia la volan, infrastructura şi limita de viteză admisă.

"Acum este 0,  dar este la latitudinea dvs. şi aşa cum veşi hotărî, aşa va rămâne, dar cum putem răspunde străinilor că la ei sunt obişnuiţi să bea un pahar, iar la noi nu pot. Orice măsură de a face un cod rutier românesc îi învaţă prost pe români, când se duce românul în afară este victimă sigură", a spus Diniţă, referitor la 0,2 alcoolemie la volan.

Diniţă a prezentat modificările principale care se regăsesc în noua formă a codului rutier. "Codul rutier îl faceţi dvs. aici. Singurele modificări de sens sunt la cele patru încălcări care au devenit sport naţional: consumul de băuturi alcoolice, nerespectarea regulilor la trecerea cu calea ferată, conducerea pe sens opus pe autostradă şi viteze peste limita legală", a precizat Diniţă în faţa Comisiei.

Reprezentantul Ministerului de Interne a explicat că înăsprirea măsurilor sunt o cerinţă a UE. "Exemplarul adoptat la nivel ONU care a fost republicat. Nepurtarea centurii de siguranţă, vorbitul al telefon, este o cerinţă a UE şi a ONU. UE vrea să ne aducă la acelaşi nivel, la o înăsprire. A existat un forum al siguranţei rutiere şi am fost acuzaţi că au fost numeroase măsuri la care nu ne-am aliat la UE", a mai precizat Diniţă.

Întrebările deputaţilor s-au referit şi la problema parcărilor şi a lipsei de educare rutieră.

"Parcările sunt o problemă majoră. Trebuie inclusă în legislaţie panoul care îţi permite să stai două ore, apoi să laşi locul şi altuia. Aş putea să vă fac o propunere să mergem, la Udiştea să vedeţi câte apeluri sunt pentru parcări neregulamentare.Prevenţia, programe de educaţie, fără fonduri nu se mai face. Programa de învăţământ nu mai permite educaţia rutieră, dacă o face Poliţia îi sperie pe copii", a răspuns comisarul şef.

Vicepreşedintele Comisiei, deputatul PSD Dumitru Chiriţă a anunţat că proiectul de lege se află la Senat, unde a fost votat să intre în procedură de urgenţă. Proiectul de lege intră în procedură parlamnetară, Camera Deputaţilor fiind cameră decizională, iar Comisia de Industrii şi Comisia Juridică vor fi comisii de fond.