Vânzările din weekend-ul ce leagă Black Friday de Cyber Monday au crescut considerabil în acest an. Ce produse au comandat cel mai mult românii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhivă Adevărul

Perioada Black Friday - Cyber Monday a adus cu 20% mai multe vânzări şi o creştere de 36% în valoarea comenzilor anul acesta faţă de evenimentul similar din 2020, arată o analiză a MerchantPro, platformă ce oferă soluţii Saas pentru eCommerce şi care găzduieşte peste 1.500 de magazine online.

Potrivit sursei citate, cele mai dinamice segmente în perioada 12-15 noiembrie au fost Fashion, IT&electronice, Home&Deco, Sport, Articole pentru copii şi Bijuterii/Accesorii. 

„Cel mai aşteptat eveniment de reduceri din an a adus rezultate spectaculoase pentru magazinele care au organizat campanii de Black Friday. O parte dintre magazinele online au preferat să limiteze perioada de promoţii la o singură zi, însă cele mai multe au extins intervalul de campanie la întregul weekend, până la ziua de luni, denumită în mod tradiţional Cyber Monday.”, informează reprezentanţii Merchant Pro.

Potrivit acestora, creşterea y-o-y la nivelul zilei de Black Friday (12 noiembrie 2021 vs 13 noiembrie 2020) a fost de 10% la numărul de comenzi, respectiv 27% ca valoare. Coşul mediu a crescut cu 16%. 

De asemenea, creşterea înregistrată în ziua de luni, Cyber Monday, a fost de 30% la nivel de comenzi, respectiv 53% valoric.

Vedetele acestui Black Friday

Conform analizei, în topul evoluţiilor pozitive s-au situat articolele sportive, unde s-a observat o creştere de aproape 70% în numărul comenzilor plasate în perioada Black Friday 2021 faţă de evenimentul similar din 2020, respectiv o dublare în valoarea acestora.

Totodată, pe segmentul de produse dedicate copiilor s-a înregistrat o creştere de aproape 60% în numărul comenzilor, respectiv de 30% din perspectiva valorică. Valoarea coşului mediu a scăzut însă pe acest segment, de la 38 euro anul trecut, la 31 euro anul acesta. 

Segmentele cu tradiţie în achiziţiile de Black Friday, precum IT&electronice, respectiv Fashion & Accesorii, au înregistrat creşteri mai mari în valoarea comezilor versus numărul acestora. 

Astfel, la nivelul magazinelor care comercializează produse IT&electronice s-au plasat cu 28% mai multe comenzi în perioada 12-15 noiembrie faţă de 13-16 noiembrie 2020, iar valoarea acestora a fost cu 58% mai mare. 

Comenzile pe segmentul Fashion au cunoscut o dinamică similară, respectiv creşteri de 46% în numărul comenzilor plasate, respectiv de 58% în ceea ce priveşte valoarea lor.

Home&deco rămâne în continuare un segment important în online-ul românesc înregistrând creşteri constante în ultimii doi ani. Nici evenimentul dedicat reducerilor nu a făcut excepţie, românii plasând în weekend-ul ce leagă Black Friday de Cyber Monday (12-15 noiembrie) cu 42% mai multe comenzi faţă de aceeaşi perioadă Black Friday din 2020 (13-16 noiembrie), acestea având o valoare totală cu 49% mai mare faţă de anul precedent. 

Buget crescut de la an la an

Porivit analiştilor MerchantPro, o creştere care se menţine de la an la an este valoarea medie a coşului de cumpărături, semn că românii alocă bugete din ce în ce mai consistente pentru achiziţiile de Black Friday. 

Astfel, creşterea coşului mediu de cumpărături faţă de evenimentul similar din 2020 este de 14%. 

„În ciuda perioadelor tot mai extinse de promoţii şi reduceri practicate de comercianţii online de-a lungul anului, Black Friday rămâne un reper atât pentru aceştia, cât şi pentru clientul final, care alocă un buget din ce în ce mai mare de la an la an. 

Procentele nu sunt spectaculoase, dar constante, ancorate în realitatea socio-economică actuală marcată în continuare de contextul pandemic, ceea ce confirmă faptul că românii mută multe dintre achiziţii în online, şi nu doar la nivelul bunurilor de larg consum.

Dinamica se va menţine pe acelaşi trend ascendent şi spre finalul anului, de sărbători, astfel încât cel mai probabil vom avea un 2021 mai orientat spre achiziţii online chiar decât 2020, un an de referinţă în digitalizarea afacerilor.”, a mai precizat Arthur Rădulescu, CEO Merchant Pro.

Mai multe pentru tine:
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Adio, nuntă regală! Prințul s-a despărțit de iubita pe care tocmai i-o prezentase Prințului Albert de Monaco
Furia Ancăi Alexandrescu după ce a pierdut alegerile la Capitală. Cum vrea să se răzbune
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Sărbători fără fiul și fiica ei, stabiliți în Franța și în Dubai. Cum își alină Marina Almășan dorul: „Beau cafeaua dintr-o cană cu chipul lor”. Ce meserii au Victoraș și Marinuș?
De câți bani ai nevoie ca să trăiești decent în Spania. O româncă a spus cât a cheltuit în noiembrie: „O viață fără lipsuri”