Tarom, acuzată că muşamalizează cauzele unei aterizări neprevăzute: „Condiţiile meteo nefavorabile“ erau de fapt o defecţiune tehnică

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Operatorul naţional aerian Tarom a fost acuzat de mai mulţi pasageri că a muşamalizat cauzele pentru care o aeronavă care zbura pe ruta Bucureşti – Baia Mare a efectuat o aterizare neprevăzută la Cluj-Napoca. Ei spun că, deşi Tarom preciza într-un comunicat că a fost vorba de condiţii meteo nefavorabile, cauza opririi a fost o defecţiune tehnică, scrie Libertatea.

Marţi, Tarom trebuia să opereze un zbor pe ruta Bucureşti – Baia Mare, cu 34 de pasageri la bord, care urma să aterizeze în Baia Mare în jurul orei 08.30 dimineaţa. La jumătate de oră după decolare, pasagerii au povestit pentru Libertatea că pilotul i-a anunţat că a apărut o defecţiune tehnică. Drept urmare, aeronava a trebuit să aterizeze la Cluj-Napoca.

Marţi, într-un comunicat, compania nu preciza acest lucru, menţionând doar condiţiile meteo: „Aeronava tip ATR a întâmpinat un front de aer cu temperaturi deosebit de scăzute la trecerea Munţilor Carpaţi. Condiţiile de ploaie de la Bucureşti, concomitente cu temperaturile neobişnuit de scăzute pentru această perioadă, au determinat echipajul să aleagă aterizarea în deplină siguranţă pe aeroportul din Cluj-Napoca”.

Însă într-un răspuns oferit Libertatea, Tarom a recunoscut că aeronava ATR42 a avut probleme tehnice, provocate, într-adevăr, de temperaturile scăzute, care au blocat maneta de putere a aeronavei. Cauza acestui blocaj a fost lipsa lubrifierii suficiente a unor cabluri din motor.

„În momentul în care a coborât altitudinea s-a remediat problema tehnică. Dar, safety first, s-a hotărât comandantul foarte bine să aterizeze. Pasagerii au fost protejaţi”, a declarat purtătorul de cuvânt al Tarom, Cristian Blană.

El a precizat că, atunci când a transmis comunicatul oficial, nu avea la dispoziţie detaliile privind maneta de putere.

Pasagerii au acuzat Tarom de o tentativă de muşamalizare, ca să nu li se dea despăgubiri pentru întârziere. TAROM a promis însă pasagerii vor fi despăgubiţi, dacă solicită acest lucru, ţinând cont că zborul a avut peste trei ore întârziere.

Potrivit Directivei Europene pentru Drepturile Pasagerilor, pentru întârzieri de peste trei ore, cum este cazul aici, la distanţa la care a avut loc zborul pasagerii ar putea primi 250 de euro. 

Mai multe pentru tine:
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța