Video Supermașina Renault de 1.000 de cai ce se dorește o alternativă mai ieftină la Ferrari și Lamborghini

0
Publicat:

Grupul Renault face un pas neașteptat în liga grea a industriei auto: pregătește lansarea prima sa supermașină sub marca Alpine, cu o putere totală de 1000 de cai și o filosofie tehnică care îmbină performanța cu un preț „mai rezonabil” decât al rivalilor consacrați din Italia.

Alpine Alpenglow urmează să fie lansat în 2028/ FOTO:X

Modelul, care urmează să fie lansat în 2028, a fost confirmat de CEO-ul Alpine, Philippe Krief, în cadrul unei prezentări organizate recent pentru crossoverul electric Alpine A390, scrie Autocar.

Krief, un nume cunoscut în lumea supermașinilor – fost inginer la Ferrari și implicat în dezvoltarea hibridului SF90 Stradale – a descris viitorul model drept o reinterpretare în cheie tehnologică a conceptului Alpenglow, prezentat anterior ca un prototip cu ambiții mai degrabă conceptuale decât comerciale. Acum, însă, Alpine pare decisă să-l transforme într-un produs de serie.

O mașină cu ADN dublu: benzină și electric

Supermașina va fi propulsată de un sistem hibrid de ultimă generație: un motor V6 twin-turbo în combinație cu două motoare electrice pe puntea față. Împreună, acestea vor dezvolta o putere de 1000 CP, într-un șasiu din carbon cu o greutate estimată la 1600 kg – valori care îl plasează direct în competiție cu modelele Ferrari 296 GTB sau Lamborghini Temerario.

Potrivit informațiilor preliminare, motorul termic ar putea fi compatibil și cu alimentarea pe bază de hidrogen, ceea ce ar adăuga o dimensiune suplimentară la strategia Alpine privind sustenabilitatea și inovația în segmentul de performanță extremă.

Design tăios, preț „accesibil” – pentru cine își permite Ferrari

Estetica viitorului model Alpine va fi marcată de un profil jos, cu cockpit-ul împins spre partea din față și un desen geometric, cu suprafețe ascuțite – în linie cu limbajul vizual al conceptului Alpenglow.

Însă miza reală se va da în showroomuri, nu în tunelul aerodinamic. Alpine vizează un preț de pornire de aproximativ 200.000 de euro – o sumă care, deși rămâne prohibitivă pentru publicul larg, este considerabil mai mică decât cea a modelelor Ferrari și Lamborghini cu specificații comparabile.

Astfel, Alpine încearcă să ocupe o nișă relativ liberă: supermașini de înaltă performanță, dar fără eticheta exclusivistă a celor două mari case italiene. E o strategie de repoziționare care vine la pachet cu extinderea gamei de modele – inclusiv electrice, dar nu exclusiv.

O ambiție cu rădăcini în trecut, dar privirea spre viitor

Alpine a fost mult timp percepută ca o marcă de nișă, atașată nostalgiei motorsportului francez, dar fără ambiții globale. Totuși, sub conducerea lui Krief, marca pare să își regândească identitatea: nu ca o divizie sportivă a Renault, ci ca un actor competitiv în segmentul premium-alternativ.

Într-o industrie auto în care electrificarea rapidă pune presiune inclusiv pe mărcile ultra-luxoase, Alpine pariază pe un amestec inteligent între tradiție și tehnologie. Rămâne de văzut dacă publicul va răspunde la fel de entuziast pe cât pariază constructorul.