STUDIU Patru din zece consumatori vor cheltui mai puţin de Crăciun decât anul trecut, în contextul pandemiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aproximativ patru din zece consumatori (38%) plănuiesc să cheltuiască mai puţin de Crăciun decât anul trecut în contextul pandemiei de COVID-19, potrivit studiului Deloitte 2020 Holiday Retail Survey.

Studiul subliniază că anxietatea legată de problemele financiare a schimbat atitudinea consumatorilor faţă de cumpărăturile de sărbători, principalele motive pentru precauţia lor fiind instabilitatea economică (50%) şi planurile de a economisi (40%). Studiul a fost realizat în rândul a peste 4.000 de consumatori din SUA şi oferă informaţii despre modul în care pandemia influenţează perioada sărbătorilor.

Călătoriile şi experienţele sunt elementele la care vor renunţa cei mai mulţi dintre consumatori de sărbători, 34% dintre aceştia investind mai puţin decât anul trecut în activităţi de socializare în afara locuinţei. Cardurile cadou sunt preferatele consumatorilor în acest an (48%), urmate de articolele vestimentare (43%) şi de jocuri şi jucării (40%). La polul opus, bijuteriile, jucăriile pentru animalele de companie, obiectele de decor şi accesoriile (24%) sunt ultimele pe lista opţiunilor în materie de cadouri pentru sărbătorile din acest an. Pe măsură ce restricţiile instituite în contextul crizei globale de sănătate devin mai stricte în timpul sărbătorilor de iarnă, consumatorii intenţionează să petreacă această perioadă aproape de casă şi să se delecteze cu băuturi (33%) şi alimente (30%), acestea fiind primele cumpărături pe care respondenţii le-ar face pentru ei de sărbători.

Fie că fac cumpărături pentru alţii sau pentru ei înşişi, consumatorii preferă mediul on-line, deoarece pot evita aglomeraţia (65%), le este mai uşor să comande de acasă (64%) şi pot beneficia de transport gratuit (60%). Jumătate dintre aceştia (51%) sunt anxioşi atunci când vine vorba de efectuarea cumpărăturilor în magazinele fizice în timpul sărbătorilor din cauza pandemiei de COVID-19 şi 49% dintre ei au declarat că îşi vor relua comportamentul de cumpărături de dinaintea pandemiei numai atunci când va fi disponibil un vaccin. Pe lângă mediul on-line, consumatorii preferă variantele comode de a face cumpărături, 69% dintre respondenţi menţionând că aleg magazinele care se află în proximitatea reşedinţei lor.

„La nivel global, în ultimele luni consumatorii au resimţit un nivel ridicat de anxietate şi sunt preocupaţi de situaţia lor financiară. Pe măsură ce ne apropiem de sfârşitul de an, ei înclină spre un comportament prudent legat de cheltuielile de Crăciun. Această atitudine este valabilă şi în România, deşi consumul a crescut cu mai mult de 4% în luna octombrie, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în principal datorită produselor nealimentare, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică. De asemenea, este de menţionat că noile obiceiuri de consum pot deveni o sursă de creştere pentru comercianţi anul acesta, deoarece unele bugete rezervate cândva pentru călătorii pot fi redirecţionate acum către aceştia”, a declarat Oana Buhăescu, Director Audit, Deloitte România, şi lider al industriei de retail.

În baza analizei comportamentului din timpul sezonului de sărbători, au fost identificate patru profiluri diferite de cumpărători, concluzionează studiul. Cumpărătorii festivi (27%), dornici să ia cadouri pentru alţii şi mai puţin pentru ei înşişi, şi cumpărătorii eficienţi (24%), care văd cumpărăturile ca pe o îndatorire şi iau în considerare cel mult patru magazine, sunt profilurile predominante. Următoarele două profiluri identificate sunt cel al cumpărătorului responsabil (18%), care este dispus să plătească mai mult pentru produse durabile şi preferă să cumpere de la comercianţii locali decât de la lanţurile naţionale de retail, şi vânătorul de oferte (16%), care intenţionează să aloce mai mult de o lună pentru cumpărăturile de sărbători şi aşteaptă reducerile din această perioadă pentru a cumpăra articole costisitoare pentru el sau pentru casă.

Mai multe pentru tine:
Archie și Lilibet, alături de părinții lor într-o imagine inedită de familie! Prințul Harry și Meghan Markle dau o veste mare
Creștere importantă a pensiilor pentru o categorie de români. Cine va primi cu 275 de lei mai mult lunar din 2026
Cât de des ar trebui să faci sex, de fapt. Ce „omoară” intimitatea în dormitor
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Revoltă de zile mari după finala Vocea României 2025, câștigată de Alessia Pop. Publicul și-a exprimat nemulțumirea față de desfășurarea emisiunii și postul PRO TV
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate