Severina Pascu, UPC: Vrem să acoperim cu servicii de TV, internet şi telefonie încă 50.000 de gospodării

0
Publicat:
Ultima actualizare:

UPC Romania, unul dintre principalii jucatori pe piata de locala de telecomunicatii, vrea sa extinda acoperirea cu servicii digitale triple play (televiziune, internet, telefonie) in aproximativ 50.000 de gospodarii care deocamdata au acces doar la servicii de televiziune, a declarat pentru wall-street.ro, Severina Pascu, directorul general al companiei in Romania si in Ungaria.

UPC investeste anual in jur de 30 de milioane de euro, insa pentru anii 2013 si 2014 suma este mai mare datorita extinderii acoperirii cu servicii digitale triple play (televiziune, internet si telefonie fixa). Astfel, anul trecut 100.000 de gospodarii care aveau acces doar la servicii de televiziune UPC au trecut la servicii triple play, iar anul acesta se va intampla acelasi lucru cu in jur de 50.000 de gospodarii.

Severina Pascu nu a afirmat insa cu cat peste cele 30 de milioane de euro vor fi investitiile companiei anul acesta.

UPC Romania a avut afaceri de 140 milioane de dolari (106 mil. euro) in 2013, mai mult cu 8% comparativ cu 2012, cresterea fiind determinata de toate cele trei segmente pe care este prezenta compania (televiziune, internet si telefonie), dar mai ales de zona de internet de mare viteza.

Vor sa profite de penetrarea scazuta a internetului fix in Romania

“Avansul penetrarii internetului este un factor de crestere si o oportunitate foarte mare pentru Romania. Pentru noi a fost motorul de crestere anul trecut si va continua sa fie si in 2014. Romania este pe unul dintre ultimele locuri in Europa la penetrarea internetului, iar in 2014 vrem sa capitalizam cat mai mult pe aceasta oportunitate", spune Pascu.

In iunie anul trecut, in Romania erau 3,8 milioane de conexiuni de internet de mare viteza la puncte fixe. Astfel, rata de penetrare a conexiunilor de internet in banda larga la puncte fixe la 100 locuitori era de 18,8% in vara lui 2013, in timp ce rata de penetrare la 100 gospodarii era de aproape 46%.

Astfel, in timp ce in Romania rata de penetrare a internetului fix de mare viteza este sub 50%, la nivel european este in jurul a 75%.

Ponderea serviciilor de internet de mare viteza in Produsul Intern Brut al Romaniei poate ajunge pana la 5-6% in 2018, ajungand in valoare absoluta pana la 8-9 miliarde de euro, in cazul in care se va micsora diferenta dintre gradul de adoptie si utilizare fata de Uniunea Europeana, potrivit unui studiu realizat in octombrie anul trecut de compania de Roland Berger Strategy Consultants. In 2013, influenta broadbanului fix era de 3,5 miliarde de euro la nivelul PIB, adica de 2,5%.

Citiţi continuarea articolului pe www.wall-street.ro