Presedintele Grupului Societe Generale, Daniel Bouton - in Romania

0
Publicat:
Ultima actualizare:

- interviu cu dl. Patrick Gelin, directorul general al BRD - Groupe Societe Generale

- Domnule Patrick Gelin, sunteti de un an directorul general al BRD - Groupe Societe Generale. Puteti enumera, pe scurt, diferentele intre momentul aprilie 2001 si aprilie 2002 in ceea ce priveste oferta comerciala a BRD? - Diferentele sunt importante. Ele privesc in primul rand chiar Romania, a carei situatie economica s-a imbunatatit in mod semnificativ in ultimul an. 300.000 de noi clienti ne-au acordat increderea lor in cursul acestei perioade, ridicand numarul total al clientilor nostri la 1.100.000. In acelasi timp, oferta comerciala a BRD - Groupe Societe Generale s-a dezvoltat si s-a diversificat; in aprilie 2001 aveam aproximativ 400.000 de detinatori de carduri, in aprilie 2002 aveam mai mult de 800.000; cota noastra de piata la capitolul credite de consum a crescut de la 19,1% la 42,5% si s-a dublat ca suma (de la 50 de milioane de euro la peste 100 de milioane de euro); produsul de asigurari de viata Stejar, fondul mutual Simfonia 1, leasingul - ca sa dam doar cateva exemple - nu existau sau erau in faza de proiect. Aceste produse sunt astazi comercializate pe scara larga. - BRD - Groupe Societe Generale are, dupa cum se stie, o retea teritoriala importanta; stim, de asemenea, ca reteaua bancii dv. traverseaza un proces de modernizare. Care sunt elementele esentiale ale acestui proces? - Procesul de modernizare este similar celor prin care au trecut bancile din Europa occidentala la inceputul anilor '80 - o perioada in care retailul s-a dezvoltat foarte accentuat. Este vorba despre transformarea majoritatii sucursalelor in entitati consacrate in primul rand efortului comercial si despre concentrarea in jurul a 20 de centre regionale numite grupuri a functiilor comune de gestiune, analiza si control. Acest proces modifica putin obisnuintele, antreneaza miscari de personal, dar va imbunatati atat eficienta organizarii noastre, cat si calitatea relatiei cu clientii. Asa cum am mai spus, acest mod de organizare si-a dovedit eficienta si in alte parti, si nu exista nici un motiv pentru care sa nu fie la fel si in cazul nostru. - In cateva zile, nr. 1 al Grupului Societe Generale, presedintele Daniel Bouton, va vizita Romania. Ati putea sa ne dezvaluiti obiectivul acestei vizite? - Presedintele Daniel Bouton este insotit de douazeci de ziaristi francezi. Obiectivul principal al vizitei sale este acela de a face cunoscuta strategia de dezvoltare a Grupului Societe Generale in Europa Centrala. Au fost alese doua tari care ilustreaza in mod graitor aceasta strategie, Republica Ceha, unde Societe Generale a achizitionat recent pachetul majoritar de actiuni al Komercni Banca, a doua banca a tarii, si Romania, tinand cont de succesul recunoscut al privatizarii BRD. Dl. Bouton va profita, bineinteles, de aceasta vizita pentru a se intalni cu personalitati din Romania, cu jurnalisti romani etc.